Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام محمدعلی انصاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از تخصیص بیمه بیکارى به کارکنان موسسه‌های فرهنگی هنری، چاپخانه ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که صرفا به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده و کارگاه آنان تعطیل شده است یا کمتر از یکسال سوابق بیمه در سال ۹۸ دارند، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام محمدعلی انصاری افزود: در راستای ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری این دسته از صنوف لازم است ابتدا در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی http://Bimebikari.mcls.gov.ir‏
ثبت نام کنند تا مهلت ۳۰ روزه آنان تمام نشود.

او با اشاره به اینکه همه مشاغلی که به صورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده اند شامل قانون بیمه بیکاری خواهند شد افزود: کسانی که در سامانه فوق ثبت نام می‌کنند لازم است علت بیکاری را گزینه حوادث غیر مترقبه انتخاب کنند.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه برابر مقررات تأمین اجتماعی، لزوما بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند، افزود: اشخاصی که به صورت خویش فرما بیمه شده اند (مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول این قانون نیستند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه بیکاری موسسه های فرهنگی هنری ویروس کرونا تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان

به گزارش خبرگزاری مهر، «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: طرح «استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

کد خبر 6086430 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود