Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه رضا شیرزادی مسوول روابط عمومی اداره کل آموزش و پروش کرمانشاه به راه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزی «شاد» توسط وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : تمام شبکه‌های اجتماعی داخلی در این شبکه ثبت شدند و همه مدارس کشور به اجبار موظف اند با انتخاب یک شبکه پیام رسان داخلی عضو آن شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : همه مدارس باید در سامانه سناد آموزش و پرورش ثبت نام و نام کلاس‌های مدرسه، نام معلم کلاس، شماره همراه معلم و نام تک تک دانش آموزان کلاس را با مشخصات کامل وارد کنند.

شیرزادی ساعت تشکیل کلاس‌ها در شبکه‌های پیام رسان را براساس ساعت کلاس درس در طول هفته دوره تحصیلی سال عنوان کرد و گفت: هر کلاس درسی یک گروه در شبکه‌ای اجتماعی که مدرسه انتخاب کرده راه اندازی و در زمان ساعت درس در طول هفته، کلاس مجازی تشکیل می‌دهند و معلم مطالب درسی را به صورت برخط، صوت و فایل به دانش آموزان منتقل می‌کند.

او افزود: هزینه همه کلاس‌های شبکه‌ها اجتماعی رایگان است و والدین نگران هزینه‌های آن نباشند.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه از ثبت نام ۹۸ درصد سیستم آموزشی استان در شبکه سراسری اجتماعی دانش آموزی شاد خبر داد و از آمادگی مدارس استان برای برگزاری کلاس‌ها در شبکه‌های اجتماعی داخلی از ۱۵ فروردین ماه اعلام کرد.

شیرزادی گفت: در اکثر قریب به اتفاق مدارس سطح استان با تعاملی که بین آموزش و پرورش و والدین دانش آموزان شکل گرفته شرایط فراهم است، اما در مناطق دورافتاده، محروم، مرزی، صعب العبور و عشایری که با مشکل اینترنت روبرو است، دانش آموزان از طریق آموزش «کاربرگ» هر سه چهار روز یک بار توسط معلمان محلی آموزش می‌بینند.

شیرزادی آموزش کاربرگ را روشی دانست که معلم با یک بار حضور در منطقه، آموزش عملی را به دانش آموزان و والدین می‌دهد و از آن‌ها تا جلسه بعد انجام چند تکلیف عملی را از آن‌ها می‌خواهد.

رییس آموزش و پرورش دوره ابتدایی استان کرمانشاه گفت: آموزش به روش کاربرگ بیشتر در دوره ابتدایی اجرا می‌شود و قبل از بحران کرونا نیز در دستور کار آموزش و پرورش استان برای دوره ابتدایی بود.

ناهید افضلی افزود: آموزش کاربرگ بیشتر بر پایه بازی و فعالیت برای یادگیری دانش آموزان دوره ابتدائی طراحی شده است، زیرا بچه‌ها با بازی یادگیری خیلی بهتری دارند.

او گفت: در مناطق صعب العبور و عشایر استان که امکان حضور معلمان کمتر است آموزش و پرورش استان از طریق دهیاران و در تماس با والدین دانش آموزان از آن‌ها می‌خواهد یک سری راهکار‌ها و فعالیت که برای دانش آموزان در کاربرگ‌ها طراحی شده از بچه‌ها بخواهند و بازخورد گزارش دهند.

او داستان خوانی، داستان گویی و داستان نویسی که پایه سواد خواندن و نوشتن است محور اساسی آموزش کاربرگی در مناطق محروم دوره ابتدائی دانست و گفت: نقاشی، جمله سازی و فعالیت‌های عملی از دیگر محور‌های مهم این نوع آموزش است که بیشتر برای دانش آموزان عشایر، مناطق صعب العبور و محروم طراحی شده‌است.

افضلی بر نقش آموزش معلمان نیز در طرح تاکید کرد و از همه معلمان، مدیران سازمان آموزش و پروش استان که در شرایط سخت بحران کرونا همچنان از تلاش و کوشش دست نمی‌کشند تقدیر کرد.

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش آموزش عالی اساتید دانشگاه دانش آموزان آموزش و پرورش دانش آموزان کلاس ها شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۴۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند

سال گذشته بود که انتشار نمرات دانش آموزان در امتحانات نهایی با موجی از واکنش‌ها مواجه شد.

برای نخستین بار قاسم احمدی لاشکی؛ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از اُفت دو نمره‌ای معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وضعیت نامناسب قبولی‌ها در امتحانات نهایی و افت شدید نمرات انتقادهایی را برای وزارت آموزش و پرورش به همراه داشت و عده‌ای مجدداً از نبود عدالت آموزشی نوشته و گفتند.

اواخر سال گذشته محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگویی از تغییرات در برگزاری امتحانات نهایی و تسهیل در فارغ‌التحصیلی دانش آموزان خبر داد. او این موضوع را مطرح کرد که شورای عالی آموزش و پرورش هم این پیشنهاد معاونت آموزش متوسطه را تأیید کرده است.

بر اساس این مصوبه، دانش‌آموزان می‌توانند برای چهار عنوان درس نهایی که نصاب قبولی را کسب نکرده‌اند از «تبصره»، استفاده کنند.

در گذشته، اگر دانش‌آموزی معدل بالای ده گرفته بود؛ حتی اگر دو عنوان درس نهایی و دو درس غیر نهایی را نمره زیر ۱۰ و بالای ۷ (بین ۷ تا ۱۰) کسب می‌کرد، با شرط داشتن معدل بالای ۱۰ می‌توانست با استفاده از تبصره، فارغ‌التحصیل شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص دلایل تأیید این موضوع گفته بود؛ با توجه به اینکه عمده دروس پایه‌های دهم و یازدهم نیز نهایی شده، معاونت آموزش متوسطه پیشنهاد داد تا ۲ عنوان دروس «غیرنهایی» هم «نهایی» منظور شود؛ بدین ترتیب با موافقت کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش، مقرر شد دانش‌آموزان بتوانند جهت فارغ‌التحصیلی، برای ۴ عنوان درس نهایی از این تبصره استفاده نمایند.

در شرایطی که وزارت آموزش و پرورش باید توجه خود را بر ارتقای کیفیت آموزشی قرار دهد؛ شورای عالی آموزش و پرورش به دنبال فارغ‌التحصیلی محصلان است تا به هر ترفندی و علی رغم کیفیت پایین آموزش ارائه شده در استان‌های محروم یا کمتر برخوردار، این افراد از مدرسه خارج شوند؛ به امید اینکه در بازار کار یا جای دیگری آینده خود را جست‌وجو کنند.

در حقیقت عمده این تغییرات ناشی از همان تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی است که ارزش نمرات امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی را در پذیرش دانشگاه‌ها تا ۶۰ درصد افزایش داد.

امانی دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگویی هم همین موضوع را مطرح کرد و گفت: بسیاری از مصوبات اخیر درباره ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه کنکوری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است.

پیشنهاد اخیر این است که طبق تک‌ماده؛ اگر دانش‌آموزی حداکثر در چهار عنوان درسی نمره ۷ و بیشتر کسب کند و معدل کل وی نیز حداقل ۱۰ باشد، فارغ‌التحصیل شناخته می‌شود.

سال گذشته در اولین سال محاسبه معدل امتحانات نهایی در پذیرش دانشگاه‌ها، متأسفانه شاهد اُفت نمرات دانش‌آموزان بودیم، کیفیت سوالات امتحانات نهایی و نبود عدالت آموزشی شد تا سال گذشته میانگین نمرات در شاخه نظری ۱۱.۶۲ و امسال به ۱۰.۰۲ رسید.

حالا آموزش و پرورش که در مسیر خود باید وضعیت امتحانات نهایی را بهبود بخشد و سوالات امتحانات نهایی را به نوعی طراحی کند که تنها دانش آموزان برتر قادر به پاسخگویی صحیح و کامل به سوالات باشند؛ شاهد افت نمرات و مردودی بسیاری از دانش آموزان خصوصاً در مناطق محروم و کمتر برخوردار بوده است. برای همین هم آموزش و پرورش به جای ارتقای وضع عدالت آموزشی و رشد وضعیت نمرات امتحانات نهایی در همه مناطق، اقدام به تغییر شرایط فارغ‌التحصیلی و محاسبه چهار درس زیر ده کرده است تا نوجوانان و محصلان بدون بهبود وضعیت تحصیلی از مدرسه خارج شوند و جای دیگری به دنبال آینده خود بگردند.

باید منتظر ماند و دید تصمیم جدید شورای عالی آموزش و پرورش تا چه میزان در افت نمرات دانش آموزان در امتحانات نهایی اثر گذار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • آزمون‌های شبه نهایی کاملاً مشابه آزمون‌های نهایی برگزار می‌شوند