Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@13:36:49 GMT

محققان آکسفورد به دنبال داوطلب برای آزمایش واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۴۷۳۷

محققان آکسفورد به دنبال داوطلب برای آزمایش واکسن کرونا

آفتاب‌‌نیوز :

محققان دانشگاه آکسفورد به دنبال استخدام داوطلبانی برای آزمایش واکسن کروناویروس جدید هستند. آنها برای این آزمایش نیاز به 510 فرد بزرگسال 18 تا 55 ساله دارند.

به گزارش آی‌ای، دانشگاه آکسفورد در حساب کاربری توییتر خود نوشت: ما در تلاش هستیم تا واکسنی علیه کووید-19 تولید کنیم. امروز ما افرادی را برای شرکت در کارآزمایی‌های بالینی استخدام می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک مرحله مهم است. ما به داوطلبان سالم 18 تا 55 ساله نیاز داریم تا بتوانیم اثربخشی این واکسن را بیازماییم.

این واکسن جدید "ChAdOx1 nCoV-19" نام دارد و در حال حاضر در آزمایشات حیوانی در آزمایشگاه بهداشت عمومی انگلستان(PHE) در حال ارزیابی است. این آزمایشات توسط موسسه جنر(Jenner) و گروه واکسن آکسفورد برگزار می‌شود.

پروفسور "آدرین هیل" رئیس موسسه "جنر" در دانشگاه آکسفورد می‌گوید: واکسن‌ها طراحی شده و با سرعت چشمگیری در حال پیشرفت هستند. آزمایش پیش رو برای ارزیابی امکان واکسیناسیون علیه کووید-19 بسیار مهم است و می‌تواند منجر به عرضه زودهنگام آن شود.

محققان به دنبال افرادی هستند که به کووید-19 مبتلا نباشند. علاوه بر این، احتمالاً هر کسی که به طور مستمر از دارو استفاده می‌کند و زنانی که باردار هستند یا نوزاد دارند از این آزمایش مستثنی شوند.

در طول این آزمایش، واکسن به برخی از افراد تزریق می‌شود و به برخی دیگر برای مقایسه، چیز دیگری تزریق می‌شود. در هر حال، نتایج نهایی تا چند ماه مشخص نخواهد شد، زیرا به آزمایش‌های بزرگتر نیاز خواهد بود.

فعلاً دانشگاه آکسفورد از رسانه‌ها خواسته است که مزاحم تیم ساخت و توسعه واکسن نشوند و کار آنها را مختل نکنند.

این دانشگاه در یک بیانیه نوشت: محققان ما با احتیاط فراوان تلاش می‌کنند تا این واکسن را در کارآزمایی بالینی آماده استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دانشگاه آکسفورد واکسن ویروس کرونا دانشگاه آکسفورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از لباس داوطلبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴

پاریس ۲۰۲۴، از لباس فرم افراد داوطلب برای مشارکت در برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ستاد برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس با برگزاری مراسم رونمایی لباس نیروهای داوطلب (Volunteers)، تجربه بی‌نظیری از پشت صحنه بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان را آغاز کرد.

این گردهمایی به میزبانی ورزشگاه لادفانس پاریس -محل مسابقات پاراشنا، شنا و واترپلو در تابستان امسال- برگزار شد و طی آن، داوطلبان فرصت بیشتری برای افزایش آشنایی با بازی‌ها پیدا کردند.

تونی استنگوئه رئیس ستاد برگزاری بازی‌های پاریس ۲۰۲۴، در این خصوص می‌گوید: «ما در این گردهمایی، انرژی بازی‌ها را به اشتراک گذاشتیم، تجربه‌ای منحصر به فرد و فراموش نشدنی را آغاز کردیم و با افتخار از مشارکت ۴۵۰۰۰ داوطلب در تیم پاریس ۲۰۲۴ استقبال می‌کنیم.»

یک تیم، یک لباس

طراحی این مجموعه لباس از سوی شرکت فرانسوی «دِکاتلون» -یکی از بزرگ‌ترین فروشندگان کالاهای ورزشی- صورت گرفت و بیش از یک سال طول کشید.

لباس داوطلبان شامل ۱۵ آیتم مشابه برای زنان و مردان و متناسب استفاده در شرایط مختلف آب و هوایی است.

طرح تی‌شرت این لباس‌ها، برگرفته از پیراهن راه‌راه ملوانان فرانسوی‌ست و لوگوی بازی‌های پارالمپیک و المپیک روی هر یک از آستین‌های آن چاپ شده است.

چند نکته درباره نیروهای داوطلب در بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴

* ۴۵۰۰۰ داوطلب برای مشارکت در برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک انتخاب شده‌اند.

* تیم بزرگ داوطلبان به طور مساوی از اعضای زن و مرد تشکیل شده است.

* بیش از ۵ درصد داوطلبان دارای معلولیت‌اند.

* تقریباً ۵۰ درصد داوطلبان حضور در بازی‌های پارالمپیک در المپیک نیز داوطلب خواهند شد.

* ۲۰ درصد متقاضیان بین‌المللی، از ۱۵۰ کشور مختلف به این تیم پیوسته‌اند.

* از هر سه داوطلب، یک نفر از عضو جنبش‌های ورزشی‌اند.

* نمایندگان ۱۰۱ دپارتمان فرانسوی در این تیم حضور دارند.

در بازی‌های پارالمپیک و المپیک پاریس، مجموعاً ۴۵۰۰۰ نیروی داوطلب حضور خواهند داشت که طی چند هفته آینده، پیش از دریافت اعتبارنامه و یونیفرم‌های خود در ماه می (اواخر اردیبهشت)، در یک دوره‌ی آموزشی آنلاین شرکت می‌کنند و با وظایف و مکان‌هایی که از ماه از ژوئن به بعد (خرداد) در آن به فعالیت می‌پردازند بیشتر آشنا می‌شوند.

منبع: فارس

کد خبر 739333

دیگر خبرها

  • ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • چگونه سریع‌تر بدویم؟ | این راه ساده به شما کمک می‌کند
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • اولین حیوان تاریخ؛ قدیمی‌ترین جانور روی زمین را ببینید!
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • رونمایی از لباس داوطلبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴
  • تحقیقات دانشگاه آکسفورد در مورد سرطان ریه