Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس وحید خرمی در این باره اظهار کرد: به دلیل بارش‌های اخیر در حوضه آبریز بالا دست سد سفیدرود، ذخیره سد مذکور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و امروز ۱۱ فروردین ماه ۱۳۹۹ سد سفید رود سر ریز شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان تاکید کرد: به دلیل سر ریز شدن سد سفیدرود و رها سازی آب، برای جلوگیری از حوادث احتمالی، شهروندان عزیز از نزدیک شدن و استقرار در حاشیه و بستر رودخانه سفیدرود خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خرمی با بیان اینکه سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است، تصریح کرد: در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای موجود در استان گیلان به سد سفیدرود وابسته و از این منبع تأمین می‌شود.

وی در ادامه افزود: یک میلیارد و ۶۵ میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود جمع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵۲ میلیون مترمکعب بیشتر است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان ورودی لحظه‌ای آب سد سفیدرود را ۲۶۱ مترمکعب بر ثانیه و خروجی لحظه‌ای را ۱۹۲ متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد و گفت: کشاورزان با توجه به توصیه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص آماده سازی و انجام مقدمات اولیه کشاورزی برای تقویم زراعی اقدام نمایند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان گیلان تقویم سازمان جهاد کشاورزی استان کشاورزی مدیر عامل شرکت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سد سفیدرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریاچه ارمیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجید رستگاری در خصوص حجم رهاسازی آب از سدهای در حال بهره‌برداری استان به دریاچه ارومیه افزود: طی سال آبی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، از سد بوکان ۲۹۶.۵ میلیون متر مکعب، ۸۲.۷ میلیون متر مکعب از سد مهاباد، ۵۵ میلیون مترمکعب از سد حسنلو و ۱۲ میلیون متر مکعب از سد سیلوه به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: رهاسازی آب به سمت دریاچه در سال آبی ۱۴۰۱و ۱۴۰۲، در مجموع ۴۱۲ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اظهار کرد: از سال آبی ۹۳و ۹۴ تا ۱۴۰۱و ۱۴۰۲، در مجموع ۷۴۹۳.۷ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

کد خبر 846466 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم دریاچه ارومیه سد

دیگر خبرها

  • ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • دریاچه ارومیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • دریاچه ارمیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • احداث بیش از ۵۲ هزار مترمکعب مخزن آب در شهر کرمانشاه
  • ساخت مخزن آب هزار مترمکعبی در سردشت بشاگرد