Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:27:15 GMT

الحشد الشعبی عملیات داعش را در الانبار دفع کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۴۸۶۳

الحشد الشعبی عملیات داعش را در الانبار دفع کرد

به گزارش منابع رسانه ای عراق، الحشد الشعبی در بیانیه ای نوشت که نیروهایی از تیپ ۱۸ بسیج مردمی سحرگاه امروز، حمله عناصر تروریستی داعش به منطقه عکاشات در استان غربی الانبار را دفع کردند.

در این حمله دو مرزبان به همراه یکی از نیروهای الحشد الشعبی زخمی شدند.

در همین حال، الحشد الشعبی امروز از آغاز عملیات «بهار پیروزی» برای پاکسازی بیابانهای استانهای «نینوا» و «صلاح الدین» از وجود بقایای داعش در شمال عراق خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه بسیج مردمی عراق آمده است که تیپهای ۴۴و ۵۱، نیروهای الحشد الشعبی نینوا، مهندسی و کنترل مواد منفجره با پشتیبانی هواپیمایی، زرهی و پیاده ارتش عملیات بهار پیروزی را برای پاکسازی مناطق بیابانی نینوا و صلاح الدین آغاز کردند.

بر این اساس، نیروهای الحشد الشعبی و پلیس عراق روز گذشته (یکشنبه) نیز موفق شدند در عملیاتی حمله تروریستهای داعش را به جنوب سامرا دفع کنند.

به گزارش منابع عراقی، توطئه عناصر تروریستی داعش برای نفوذ به جنوب سامرا با هوشیاری نیروهای الحشد الشعبی و پلیس فدرال عراق ناکام و خنثی شد.

بر پایه اعلام این منابع، نیروهای تیپ ۴۱ الحشد الشعبی و پلیس فدرال در عملیاتی مشترک تلاش تروریستهای داعش برای نفوذ و ورود به جنوب سامرا را ناکام گذاشتند.

در همین حال، روز شنبه هم نیروهای الحشد الشعبی مخفیگاههای گروه تروریستی داعش را در شمال شرقی «بعقوبه» مرکز استان «دیاله» با خمپاره هدف قرار دادند.

نیروهای الحشد الشعبی اوایل هفته گذشته نیز در عملیاتی امنیت هشت منطقه در استان شرقی دیاله را با پاکسازی عناصر تروریستی داعش تامین کردند.

سازمان الحشد الشعبی عمده‌ترین و مهمترین نیروی عملیاتی عراق علیه تروریستهای داعش به شمار میرود.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش دیاله الحشد الشعبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش دیاله الحشد الشعبی گروه تروریستی داعش دیاله الحشد الشعبی نیروهای الحشد الشعبی تروریستی داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود

دانمارک از برنامه خود برای تعطیلی سفارتش در بغداد به علت پایان ماموریت نیروهای نظامی این کشور در عراق خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه دانمارک امروز سه‌شنبه اعلام کرد که تصمیم گرفته پس از خروج نیروهایش به عنوان بخشی از «ماموریت ناتو در عراق»، سفارت خود در بغداد را تعطیل کند.

سفارت دانمارک که به طور رسمی در سال 2020 بمنظور حمایت از مشارکت نیروهای این کشور به ماموریت ناتو افتتاح شده بود، با خروج اکثریت نیروهای نظامی دانمارک در 31 ماه مه تعطیل می‌شود.

پس از پایان فرماندهی دانمارک بر «ماموریت ناتو در عراق» در ماه مه 2022، این کشور همچنان سهم نظامی قابل توجهی در این مأموریت تا آغاز سال 2024 داشت. اما در حال حاضر تعداد کمتری از پرسنل دانمارکی به کمک در این ماموریت ادامه خواهند داد.

دانمارک ائتلاف آمریکا را ترک می‌کند

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • ارتش غافلگیر شده بود؟ /سند سِری ارتش درباره آغاز جنگ تحمیلی
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • ارتش پایه اصلی امنیت و اقتدار کشور است