Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک اعلام کرد: هیچ یک از پرسنل این آسایشگاه به خاطر کرونا محل کار خود را ترک نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ محمدرضا صوفی نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک ضمن تکذیب خبرمنتشر شده در فضای مجازی درباره ترک کار پرسنل آسایشگاه کهریزک به دلیل بیماری کرونا گفت:  متاسفانه برخی افراد ویا  گروهی با انتشار اخبار کذب در فضای مجازی به جای آرام کردن فضا  بیشتر  اضطراب، استرس، خشم و بی اعتمادی را به جامعه القا می‌کنند این در حالی است که  همه مسولان   و کادر درمانی  کشور  در تلاشند شرایط را برای غلبه بر بیماری کرونا  آن هم با کمترین آسیب فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کهریزک بزرگترین مرکز توانبخشی خیریه کشور است که ۱۷۵۰ سالمند، بیمار مبتلا به ام اس و معلول جسمی حرکتی و ضایعه نخاعی را تحت پوشش قرار داده است.  

بیماری کرونا در تک تک استان‌ها و شهرهای کشور و بسیاری از کشورهای جهان گسترش یافته است. بدیهی است در این وضعیت، جمعیت تحت پوشش کهریزک که آسیب پذیرترین گروه در برابر این بیماری شناخته می شوند نیز از ابتلا به آن درامان نمانده اند. اما ما توانستیم با فراهم کردن امکانات، میزان ابتلا را به حداقل برسانیم.

در 17 آسایشگاه ۱۰۰ نفره و در شرایطی که سالمندان در کنار یکدیگر مستقر هستند و زندگی می کنند، شرایط را به گونه‌ای کنترل کرده‌ایم که از ابتدای اسفند تا کنون تنها ۸ نفر بر اثر بیماری کرونا در گذشته اند.

هیچ یک از پرسنل ترک کار نکرده‌اند بلکه از همان روزی که اولین نمونه مثبت در مرکز مشاهده شد، برای حفاظت جان مددجویان و پرسنل ، تعدادی از کارمندان بخش اداری، فضای سبز و افرادی که نیاز جدی به حضور آنها در مرکز وجود نداشت را مرخص کردیم‌. سایر افراد یعنی آن دسته که با سالمندان تماس چهره به چهره داشتند مانند بهیاران، پرستاران، مادر یاران و پرسنل خدمات که به صورت ۲۴ ساعت شیفت و ۴۸ ساعت استراحت در مرکز فعالیت داشتند را با تغییر شیفت به صورت ۱۵ روز فعالیت و ۱۵ روز استراحت به کار گماردیم. در این شرایط اگر فردی مبتلا شود، تا بهبودی کامل در قسمت قرنطینه مرکز می ماند و خانواده وی نیز از ابتلا به بیماری مصون می مانند. اگر شخصی هم در خارج از مرکز علائم بیماری را در خود مشاهده کند دیگر وارد مرکز نخواهد شد و جان مددجویان را به خطر نمی اندازد.

هیچ یک از پرسنل با وجود سختی شرایط، ترک کار نکرده‌اند و شرایط داخل مرکز با نظارت شدید و سخت‌گیرانه تحت کنترل است.

تمامی جشن هایی که از سوی خیرین و مرکز خیریه کهریزک برای ایام نوروز تدارک دیده شده بود متوقف شد. امسال نه تنها هیچ جشنی نداشتیم بلکه از کمک خیرین و افرادی که به صورت داوطلب وارد مرکز می‌شدند نیز ممانعت کردیم تا بتوانیم میزان شیوع بیماری را کاهش دهیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیماری کرونا ترک کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۴۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی به مرکز درمان پیشگیری هاری در تعطیلات نوروز در خوزستان خبر داد.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مراقبت بیماری‌های واگیر در ایام تعطیلات نوروز با برقراری کشیک مبارزه با بیماری‌ها در ستاد مرکز بهداشت و مراکز درمان پیشگیری هاری و پایگاه‌های مراقبت مرزی انجام شده است و از ۲۵ اسفندماه تاکنون ۶۶۵ سندروم بیماری‌های واگیر، شناسایی و مراقبت و اقدامات لازم در مورد موارد مشکوک انجام شده است.

وی افزود: در این مدت از ۲۲۲ مورد اسهال، نمونه تهیه و از نظر التور در آزمایشگاه مرکز بهداشت بررسی شدند. همچنین از ۳۲۲ مورد مشکوک به مالاریا لام تهیه شد که یک مورد آن مثبت بود و تحت درمان قرار گرفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این مدت یک مورد فلج شل نیز شناسایی و مراقبت‌های لازم از جمله نمونه‌برداری و ارسال نمونه به آزمایشگاه مرجع کشوری و بررسی موارد تماس انجام شده است.

وی بیان کرد: در تعطیلات نوروز امسال تاکنون ۳۸۳ مورد جدید حیوان‌گزیدگی به مرکز درمان پیشگیری هاری مراجعه کرده‌اند و در مجموع برای ۸۳۱ نفر واکسن هاری تزریق شده است.

بختیاری‌نیا گفت: دو مورد طغیان بیماری‌های آب و غذا نیز شناسایی و کنترل شده است.

وی افزود: در این مدت ۲۲۳ مورد بازدید از واحدهای زنجیره سرد و مراکز ارائه‌دهنده خدمات مراقبتی و واکسیناسیون انجام شده است. همچنین در پایگاه‌های مراقبت مرزی بیش از ۵ هزار نفر از مسافران غربالگری سندرومیک شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • «مستندفرهنگ» راوی پدر بیماران جذامی
  • مراقبت سندرومیک بیش از ۸۲ هزار نفر در پایگاه‌های مرزی خراسان رضوی
  • اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کیش
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۴۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین در مه ولات
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان
  • شهادت یک نفر از پرسنل یگان انتظامی خاش