Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نتیجه نظرسنجی فاکس نیوز نشان داد جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا با 9 درصد فاصله، از ترامپ پیشی گرفته است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از نشریه هیل، بر اساس این نظرسنجی، 49 درصد از رای دهندگان آمریکایی از این نامزد احتمالی دموکرات‌ها حمایت و 40 درصد نیز از ترامپ حمایت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


11 درصد از رای دهندگان اعلام کردند هنوز تصمیم نگرفته اند.
بایدن در نظرسنجی ماه گذشته برتری 8 درصدی نسبت به ترامپ داشت.
در مناطقی که هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق امریکا و ترامپ در رقابت سال 2016، فاصله 10 درصدی از هم داشتند، بایدن برتری 25 درصدی نسبت به ترامپ دارد.
در نظرسنجی فاکس نیوز 1011 نفر حضور داشتند و این نظرسنجی از 21 تا 24 مارس برگزار شد و درصد خطای آن 3 درصد اعلام شده است.

نتایج نظرسنجی اکونومیست؛ شکست ترامپ مقابل رقبای دموکرات، اگر انتخابات همین امروز برگزار شود
حدود 10 روز پیش نیز نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌داد که «اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز برگزار شود» «جو بایدن» و «برنی سندرز» دو نامزد حزب دموکرات می‌توانند «دونالد ترامپ» را شکست دهند.
بنابر گزارش تارنمای هیل، نتایج نظرسنجی مشترک نشریه اکونومیست و موسسه «یوگاو» نشان می‌دهد 48 درصد از کسانی که برای شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌اند، در رقابت نهایی بایدن معاون سابق رییس جمهوری آمریکا و ترامپ به بایدن رای خواهند داد.
همچنین 41 درصد نیز به ترامپ رای داده و 4 درصد نیز رای خود را به نامزد «دیگری» خواهند داد.
دو درصد دیگر از رای‌دهندگان گفته‌اند که اگر رقابت نهایی میان ترامپ و بایدن باشد در انتخابات شرکت نخواهند کرد و پنج درصد نیز اعلام کرده‌اند که هنوز در این باره تصمیم‌گیری نکرده‌اند.
از سوی دیگر، 48 درصد از رای‌دهندگان اعلام کردند که اگر رقابت نهایی میان برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت و ترامپ باشد، به سندرز رای می‌دهند.
چهل و یک درصد از رای‌دهندگان هم گفتند که در این رقابت به ترامپ رای خواهند داد.
همچنین سه درصد از رای‌دهندگان گفتند که در رقابت نهایی میان سندرز و ترامپ به نامزد «دیگری» غیر از این دو رای می‌دهند. دو درصد نیز اعلام کردند که در این مبارزه انتخاباتی رای نخواهند داد و 6 درصد نیز گفتند که هنوز در این مورد تصمیمی نگرفته‌اند.
در این نظرسنجی هنگامی که از مشارکت‌کنندگان پرسیده شد که «فکر می‌کنید چه کسی برنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 خواهد شد؟» 49 درصد گفتند نامزد نهایی حزب دموکرات و 51 درصد نیز گفتند که ترامپ برنده انتخابات خواهد شد.

کرونا تهدیدی جدی برای انتخاب مجدد ترامپ
شیوع ویروس کرونا به منزله خطری جدی است که پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تهدید می‌کند.
نیویورک پست نوشت: فعالان انتخاباتی و نیرو‌های جمهوریخواه معتقدند شیوع ویروس کرونا به منزله خطری جدی است که پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تهدید می‌کند.
این نشریه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود و در تحلیلی به قلم جان لوین افزود: استیو بانون، استراتژیست سابق کاخ سفید، در مصاحبه با نیویورک پست گفت: وی [ترامپ]با جو بایدن رقابت نمی‌کند، بلکه درمقابل او ویروس [کرونا]و خسارات ناشی از شیوع آن قرار دارد.
وی شیوع این ویروس و پیامد‌های جانبی آن را پیچیده‌ترین تهدیدی که آمریکا تاکنون با آن مواجه بوده است، توصیف کرد.
بانون بزرگترین مانعی را که ترامپ همواره برای پیروزی مجدد در انتخابات با آن مواجه بوده است، اقتصاد خواند و گفت اگر اوضاع اقتصادی خوب پیش برود، ترامپ احتمالا دوباره انتخاب خواهد شد. اما اگر آنگونه که وزارت خزانه داری تخمین زده است، میزان بیکاری در آمریکا به 20 درصد برسد، آنگاه نمی‌توان گفت که اوضاع اقتصادی خوب پیش می‌رود.
نتایج نظرسنجی‌ها تاکنون ضد و نقیض بوده است. نتایج نظرسنجی‌ای بی سی/ ایپسوس که روز جمعه منتشر شد، نشان می‌دهد که 55 درصد از مردم آمریکا شیوه مقابله ترامپ با ویروس کرونا را تایید می‌کنند، درحالی که 43 درصد آن را تایید نمی‌کنند یعنی تقریبا برعکس نتایج نظرسنجی مشابه که یک هفته پیش انجام شده بود.
به هرحال به گزارش گالوپ میزان محبوبیت کلی رئیس جمهور آمریکا از 49 درصد پس از استیضاح به 44 درصدی که پیش از شیوع کرونا داشت، کاهش یافته است.
استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، ضمن ابراز تعجب از پیش بینی افزایش میزان بیکاری به 20 درصد درصورتی که یک محرک اقتصادی به تصویب نرسد، گفت، به هیچ عنوان فکر نمی‌کند چنین اتفاقی روی دهد.
به هرحال اوضاع بازار‌ها به هم ریخته است. ظرف چند روز همه دستاورد‌های تاریخی میانگین صنعتی داوجونز و شاخص 500 اس ان پی که در دوره ریاست جمهوری ترامپ حاصل شده بود، از بین رفت. تعطیل شدن کافه‌ها و رستوران‌ها سیلی از بیکاری به راه انداخته است.
یکی از اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ – پنس به نیویورک پست گفت: همه این موضوع را جدی گرفته اند ... اکنون این سوال مطرح است که خسارات بلندمدت شیوع ویروس کرونا چه خواهد بود. اکنون ناشناخته‌های زیادی وجود دارد که ما هیچگاه پیش از این با آن‌ها مواجه نبوده ایم. ما هیچگاه در گذشته تعطیلی کامل اقتصاد را تجربه نکرده ایم.
دونالد ترامپ پس از آنکه چند هفته پیش شیوع کرونا را بی اهمیت توصیف کرد و آن را مشکل کوچکی خواند که کاملا تحت کنترل است، اکنون برای مقابله با گسترش این بیماری اقدامی تهاجمی در پیش گرفته است.
دولت سفر‌ها بین آمریکا و اروپا را متوقف و حالت فوق العاده ملی اعلام کرد و میلیارد‌ها دلار برای مبارزه با این بیماری اختصاص داد.
وی این هفته در کنفرانسی خبری، شیوع کرونا را یک جنگ خواند.
مبارزات انتخاباتی که زمانی بر روی مسائلی مانند تغییرات آب و هوایی، نابرابری درآمدی و حتی پرداخت غرامت متمرکز شده بود، اکنون تنها به موضوع ویروس می‌پردازد.
لوک تامپسون، راهبردشناس جمهوریخواه، در گفتگو با نیویورک پست شیوع کرونا را بدون تردید بزرگترین موضوع مطرح در تبلیغات انتخاباتی توصیف کرد و تداوم ریاست جمهوری ترامپ را به چگونگی مدیریت این بحران منوط دانست.
مقامات ترامپ سرگرم بررسی امکان ثبت نام دوباره برای اوباماکر به خاطر شیوع کرونا هستند
به نوشته پلیتیکو، سخنگوی «مرکز خدمات مدیکر و مدیکید» آمریکا تایید کرد که دولت ترامپ سرگرم بررسی در این باره است که آیا دوره ثبت نام ویژه‌ای برای پوشش درمانی اوباماکر ایجاد کند.
این نشریه در گزارشی به قلم موهانا راویندرانات در پایگاه اینترنتی خود نوشت:تعدادی از ایالت‌های آمریکا که حامی دموکرات‌ها هستند و مراکز بیمه درمانی خود را دارند، به تازگی نام نویسی برای طرح بهداشتی اوباما، موسوم به اوباماکر را از سرگرفته اند و ساکنانی را که بیمه نیستند، تشویق می‌کنند با توجه به شیوع بیماری همه گیر کوید-19, برای قرار گرفتن تحت پوشش اوباماکر ثبت نام کنند. هر چند، بیشتر ایالت‌ها از مرکز فدرال تحت نظارت دولت ترامپ, HealthCare.gov. , استفاده می‌کنند.
لابی‌های بزرگ بیمه درمانی با وجود بی میلی اولیه، جمعه اعلام کردند اگر دولت زیان‌های پیش بینی شده را تحت پوشش قرار دهد، آن‌ها از امکان دوباره ثبت نام در مراکز اوباماکر حمایت خواهند کرد. برخی از شرکت‌های بیمه نگران بودند اگر تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کوید-19 برای بیمه ثبت نام کنند، با هزینه‌های سنگینی رو به رو شوند.
لابی‌های بزرگ بیمه، همچون شرکت «طرح‌های بیمه سلامت آمریکا» و «اتحادیه بلو کراس بلو شیلد» این هفته از کنگره خواستند در بسته مشوق اقتصادی آتی مربوط به ویروس کرونا، بودجه‌ای را برای جبران زیان‌های احتمالی ناشی از بیمه کردن افراد بیشتر اختصاص دهد.
نخستین بار روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که دولت مشغول بررسی درباره اختصاص یک دوره ویژه ثبت نام (برای اوباماکر) است. سخنگوی «مرکز خدمات مدیکر و مدیکید» , که مسئولیت نظارت بر مرکز بیمه را دارد، اعلام کرد افرادی که متقاضی ثبت نام هستند، باید نخست به پایگاه اینترنتی مراجعه کنند ببینند آیا واجد شرایط برای ثبت نام در این دوره ویژه هستند، برای مثال آیا شغل شان را از دست داده اند یا شرایط دیگر را دارند.

اهمال کاری ترامپ در مهار کرونا
پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت، شیوع ویروس کرونا جامعه مدرن و جان انسان‌ها را در آمریکا به شیوه‌ای تهدید می‌کند که در دهه‌های اخیر بی سابقه بوده است چرا که ممکن است بیش از دو میلیون آمریکایی، قربانی این بیماری شوند.
بر اساس این گزارش، پیش بینی‌ها برای سه ماهه دوم امسال که هفته آینده آغاز می‌شود حکایت از آن دارد که اقتصاد آمریکا از زمان رکود اقتصادی بزرگی که جهان شاهد آن بود ممکن است با سریعترین آهنگ رو به افول بگذارد.
دونالد ترامپ واکنشی متفاوت به این بیماری را انتخاب کرد و به جای توجه به درخواست کارشناسان حوزه سلامت برای برداشتن گام‌های جدی، به امید اینکه همه چیز به بهترین شکل ممکن حل خواهد شد در مقابله با کرونا واکنشی جدی نشان نداد.
اما هنگامیکه مشخص شد اوضاع چندان هم به خوبی پیش نمی‌رود ترامپ تصمیم گرفت توصیه کارشناسان را جدی بگیرد. وی در تلاش برای تغییر آنچه در ارتباط با شیوع کرونا در کشورش اتفاق افتاده است مدعی شد از همان ابتدا رویکردی جدی را در مقابله با این بیماری در پیش گرفته است.
نخستین نمونه تلاش وی برای کم اهمیت نشان دادن این ویروس به مدت تقریبا دو ماه به اواخر ژانویه بازمی گردد. وی به دروغ از روند رو به کاهش شمار مبتلایان و اینکه احتمالا این ویروس همانند یک معجزه از بین خواهد رفت خبر داد. حتی با وجود اینکه کارشناسان پزشکی درباره عدم انجام آزمایش‌ها هشدار می‌دادند، ترامپ اقدامی برای تغییر این شرایط به عمل نیاورد و آمریکا نیز همانند دیگر کشور‌ها به شدت درگیر این بیماری شد.
بارزترین نمونه واکنش نه چندان شدید ترامپ به شیوع این بیماری، خودداری وی در استفاده از اختیاراتش در چارچوب قانون موسوم به قانون تولید دفاعی برای بسیج تمام امکانات پزشکی برای مقابله با این بیماری بود.

پیروزی دوباره ترامپ دشوار شده است
یک روزنامه آمریکایی پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا را به علت مشکلات اقتصادی و کاهش محبوبیت ترامپ دشوار پیش بینی کرد.
روزنامه آمریکایی" لس آنجلس تایمز" در گزارشی نوشت: با توجه به آنکه اقتصاد آمریکا به سمت رکودی عمیق پیش می‌رود و تعداد قربانیان ویروس کرونا نیز درحال افزایش است، شانس ترامپ برای پیروزی مجدد در انتخابات کاهش می‌یابد.
لس آنجلس تایمز افزود، دونالد ترامپ در انتخابات قبلی نیز با خوش شانسی توانست پیش رو باشد، به گونه‌ای که در ایالت‌های کلیدی با فاصله بسیار اندک به پیروزی رسید؛ اکنون گویا شانس نیز از وی روی برگردانده است.
به اعتقاد کارشناسان، آمار اقتصادی اخیر نشان می‌دهد که آمریکا به سرعت به سمت افزایش بیکاری پیش می‌رود.
"استیون منوچین"، وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داده است که اگر کنگره به منظور حفظ اقتصاد کشور به سرعت گامی برندارد، میزان بیکاری به 20 درصد خواهد رسید. حتی به نظر می‌رسد با وجود یک لایحه محرک اقتصادی بزرگ نیز رکود آمریکا امسال اجتناب ناپذیر خواهد بود.
از طرف دیگر میزان پایین محبوبیت ترامپ در بین مردم، انتخاب مجدد وی را دشوار می‌سازد.

بازی مرگبار ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری
شبکه العالم در تحلیلی نوشت: معروف است که رای دهندگان آمریکایی، روسای جمهور کشورشان را برای بار دوم بر اساس اقدامهایی انتخاب می کنند که باعث قدرتمندتر شدن اقتصاد آمریکا در دور اول انتخابات شده باشد.
دونالد ترامپ رییس جمهور فعلی آمریکا نیز از این قاعده مستثنی نیست چرا که در مرحله اول توانست با تکیه به شعار شکوفا کردن اقتصاد در انتخابات پیروز شود اما شیوع ویروس کرونا ضربه ای مهلک به امید ترامپ برای پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری وارد کرد.
کارشناسان معتقدند با شیوع کرونا در آمریکا، رکود اقتصادی مرگباری این کشور را در نوردیده و آن را در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار داده به ویژه با توجه به تاخیر ترامپ در زمینه مبارزه با شیوع کرونا که با ناکارآمدی سامانه بهداشتی و تاخیر در اعلام حالت فوق العاده همراه شد.
آنان افزودند: ترامپ مانند گذشته محبوبیت ندارد و محبوبیتش در میان افکار عمومی عمدتا 40 تا 50 درصد است و حتی مقام های ارشد دولتش مانند فرمانداران از سیاست های وی ناخرسند هستند.
وضع به قدری بحرانی است که حتی اندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک ضمن انتقاد از شکست ترامپ در برخورد با کرونا از مجامع جهانی برای مقابله با این ویروس کمک خواست.
کارشناسان خاطر نشان کردند که کرونا به ویژه درنیویورک، کالیفورنیا، الینوی و تگزاس که یک سوم جمعیت آمریکا در آن ساکنند، به طور گسترده ای شیوع یافته است.
آنان همچنین گفتند که موضع مردم آمریکا نسبت به انتخابات آتی ریاست جمهوری منوط به 3 عامل است، اول، امنیت بهداشتی در برابر کرونا که دولت ترامپ در آن شکست خورده است، دوم امنیت زیست محیطی که همه معتقدند ترامپ با شکست در ایجاد آن، نه فقط آمریکا بلکه جهان را در معرض خطر قرار داده و به این شکل مرتکب جنایت علیه بشریت شده است و سوم، اقتصاد آمریکا که در برابر کرونا در حال فروپاشی است به ویژه پس از آنکه دولت آمریکا مجبور به استقراض دو تریلیون دلاری از بانک مرکزی برای مبارزه با این ویروس شد که باعث شده بدهی دولت آمریکا که 23 تریلیون دلار بود به 25 تریلیون دلار افزایش یابد.
کارشناسان خاطر نشان کردند که به رغم این اوضاع، ترامپ همچنان می کوشد بر وضع بسیار خطرناکی که آمریکا به خاطر کرونا با آن مواجه است، سرپوش بگذارد، اما این پنهانکاری سبب افزایش خشم مردمی نسبت به سیاستهای داخلی ترامپ شده و حتی یکی از اعضای کنگره آمریکا، به خاطر نگرانی از پیامدهای خطرناک این ویروس بر اقتصاد آمریکا، سهامش در بازار بورس را فروخت.
آنان گفتند: در شهر نیویورک به تنهایی 500 هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند که به همین دلیل رعب و وحشت بر این شهر سایه افکنده است به همین دلیل، همه مردم، ترامپ را به خاطر بی توجهی هایش، مسئول شیوع این ویروس می دانند و معتقدند وی به جای تلاش برای متوقف کردن شیوع این بیماری، چین را به شایع کردن آن متهم کرد.
کارشناسان تصریح کردند که ترامپ به خاطر این بی توجهی که به فروپاشی اقتصاد آمریکا و افزایش نرخ بیکاری خواهد انجامید، باید محاکمه شود.
آنان افزودند: از سوی دیگر، کرونا به دنیا ثابت کرد که زیربنای بهداشتی آمریکا چقدر ضعیف بوده و دولت آمریکا هیچ اقدامی برای جلوگیری از انتشار این بیماری انجام نداده و در واقع نسبت به وضع مردمش از خود بی توجهی نشان داده است.
این کارشناسان تصریح کردند که ترامپ همچنین به خاطر بی توجهی به خواست جامعه جهانی برای لغو تحریم های ایران به دلیل شیوع کرونا و مانع تراشی وی در مسیر خرید دارو توسط تهران بری مقابله با این ویروس، جنایتکار جنگی بوده و رفتارش غیرانسانی است.
مقامهای آمریکایی نیز گفتند: ترامپ فکر می کرد کرونا هیچ تاثیر منفی بر اقتصاد آمریکا ندارد اما بسته شدن تمام موسسات و کارخانجات در دو هفته گذشته، شکافی عمیق در اقتصاد آمریکا ایجاد کرد و توهم ترامپ درباره قدرتمند بودن اقتصاد کشورش را به باد داد.
آنان افزودند: اقتصاد آمریکا به خاطر کرونا دچار مخاطره شده به گونه ای که که ترامپ را بر آن داشته که برای مقابله با این ویروس و پایان دادن هر چه سریعتر به بحران، بسیاری از کارخانجات را به بیمارستان تبدیل کند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا انتخابات دونالد ترامپ در انتخابات انتخابات ریاست جمهوری درصد از رای دهندگان شیوع ویروس کرونا برای مقابله اقتصاد آمریکا جمهوری آمریکا نتایج نظرسنجی نیویورک پست برای پیروزی رقابت نهایی اعلام کردند پیروزی مجدد شیوع کرونا خواهد شد پیش بینی درصد نیز بی توجهی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۴۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ آنچه در قبال شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم، هشداری بود که یک پاندمی چگونه می تواند جغرافیای انسانی و زیستی را پشت سر گذاشته و به بدن همه انسانها در تمامی نقاط دنیا رسوخ کند! در این میان باید به هشدارهای ناظر بر وقوع پاندمی های جدید توجه کرد، حتی اگر این فراگیری شدت و حدت کمتری نسبت به کوید-19 داشته باشد. 

دانشمندان هشدار دادند «آنفلوانزا» عامل بیماری‌زایی است که به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد.به نوشته وبسایت گاردین،‌ یک نظرسنجی بین‌المللی که قرار است آخر هفته آینده منتشر شود، نشان می‌دهد ۵۷ درصد از متخصصان احتمال می‌دهند یک سویه از ویروس آنفلوانزا علت شیوع بعدی بیماری‌های عفونی مرگبار در سطح جهان خواهد بود.جان سلمانتون گارسیا از دانشگاه کلن که این مطالعه را انجام داده است، تاکید کرد:‌ «این باور که آنفلوانزا بزرگترین تهدید همه‌گیری در سطح جهان است بر اساس تحقیقات طولانی‌مدتی به دست آمده که نشان می‌دهد این ویروس به طور مداوم در حال تکامل و جهش است.»

آنچه ماجرا را جدی تر می سازد، معطوف به تکامل و جهش ویروس آنفلانزاست. اگرچه هربار تلاش می‌شود با سویه‌های مختلف آنفلوانزا به اندازه کافی مقابله شود و آنها فعلا در حد خطرناک ارزیابی نمی‌شوند،‌ این موضوع لزوما برای همیشه صادق نخواهد بود.»

بنا بر اطلاعات منتشرشده از این پژوهش،‌ ۲۱ درصد از کارشناسانی که در این مطالعه شرکت کردند،‌ اعتقاد دارند که محتمل‌ترین عامل بعدی همه‌گیری، پس از آنفولانزا، احتمالا ویروسی است به نام بیماری ایکس X که هنوز برای علم ناشناخته است. آنها درباره بیماری ایکس بر این باورند که همه‌گیری بعدی ممکن است از سوی میکروارگانیسمی که هنوز شناسایی نشده است ایجاد شود درست همانطور که ویروس عامل کووید-۱۹ پیدا شد و در سال ۲۰۱۹ همه‌گیری جهانی را شکل داد. در واقع، برخی از دانشمندان هنوز بر این باورند که سارس کوو-۲ Sars-CoV-2 (عامل کووید – ۱۹) همچنان یک تهدید محسوب می‌شود به طوری که ۱۵ درصد از دانشمندان این مطالعه، آن را محتمل‌ترین علت همه‌گیری در آینده نزدیک ارزیابی می‌کنند.وجه مشترک این تحقیق این است که آنفلوانزا تهدید شماره یک از نظر احتمال همه‌گیری از سوی بیشتر دانشمندان جهان معرفی می‌شود.

این نتایج در حالی ارائه خواهد شد که هفته گذشته نیز سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع آنفلوانزای پرندگان ( سویه اچ۵ان۱ H5N1) که باعث میلیون‌ها مورد ابتلا در سراسر جهان شده است، ابراز نگرانی کرد. شیوع این بیماری در سال ۲۰۲۰ آغاز و تاکنون منجر به مرگ یا تلف شدن ده‌ها میلیون طیور و نابودی میلیون‌ها پرنده وحشی شده است.این ویروس به تازگی به گونه‌های پستانداران نیز گسترش یافته است به طوری که گزارش شده گاوهای اهلی در ۱۲ ایالت آمریکا آلوده شده‌اند و نگرانی‌ها در مورد خطرات این بیماری برای انسان بیش از پیش افزایش یافته است.این موارد مطالعاتی، هشدارهایی هستند که تصور نکنیم دوران شیوع پاندمی های فراگیر و خطرناک به پایان رسیده و پیش بینی ها و اقدامات لازم را در این خصوص صورت دهیم. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • یواس‌ای تودی: محبوبیت بایدن در میان رای‌دهندگان جوان در حال کاهش است