Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام یوسف جمالی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به وجود محدودیت‎ها برای بیماری کرونایی امکان حضور خادمان حرم رضوی در استان بوشهر وجود ندارد از این رو تصمیم گرفته شد خادمیاران هم استانی با حضور در مراکز درمانی از کادر پزشکی به عنوان خط مقدم مبارزه با این بیماری قدردانی کنند.

وی بیان کرد: از هم استانی‌ها نیز انتظار است با خواندن صلوات خاصه امام رضا از راه دور برای شفای بیماران و بویژه بیماران  دارای ویروس کرونا به طور ویژه دعا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی ادامه داد: امروز بیماران و کادر پزشکی بیمارستان‌های استان بوشهر در طرحی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ناهار را به نیت مهمانی امام رضا (ع) صرف کردند و علاوه بر احتزاز پرچم‌های آستان قدس رضوی در بیمارستان‌ها، هدایه‌های متبرکی نیز به بیماران و کادر درمانی استان هدیه شد.

وی گفت: در هر کدام از شهرستان‌ها حدود ۱۰ نفر خادمیار در طرح نسیم مهر رضوی مشارکت کردند که برخی از شهرستان‌ها با حضور ائمه جمعه همراه شد.

جمالی اظهار داشت: امیدواریم با عزم مسئولان و اهتمام جدی مردم هر چه زودتر این بیماری برطرف و عموم مردم سلامتی خود بازیابند.

وی بیان کرد: در این مسیر هر کس به سهم خودش ایفای نقش می‌کند که بدون شک سهم کادر درمان از سایران بیشتر است و باید با جدی گرفتن نکات پیشگیرانه و ماندن در خانه بار تحمیل شده بر دوش آنها را کاهش دهیم.

جمالی در بخش دیگری گفت: مشارکت‌ با کارگاه‌های جهادی برای تولید ماسک و ضدعفونی معابرشهری از دیگر فعالیت‌های خادمیاران رضوی در استان بوشهر است.

از ۹۳ بیمار شناسایی شده مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۷۴ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۳ نفر نیز در بیمارستان دوره درمانی خود راسپری می‌کنند و ۶ نفر جان باخته‌اند.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا آستان قدس رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا آستان قدس رضوی بوشهر ویروس کرونا آستان قدس رضوی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت «پروفیلاکسی» و تامین مستمر دارو برای بیماران هموفیلی

امین افشار رئیس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران، به مناسب روز جهانی هموفیلی به اهمیت برنامه پروفیلاکسی برای کودکان و ضرورت تامین مستمر دارو جهت جلوگیری از خونریزی در این بیماران تاکید کرد و گفت: مشکل آن است که نگاه جامعی به بیماران هموفیلی وجود ندارد. الگویی که در کشور‌های پیشرفته وجود دارد و از آن نیز نتیجه گرفته‌اند آن است که قبل از اینکه بیمار به آن دارو نیاز داشته باشد و خونریزی کند، سطح فاکتور را در بدن بالا می‌برند، دارو را دریافت می‌کند و روز بعد همچون افراد عادی می‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را داشته باشد.

وی گفت: در صورت بی‌توجهی به سطح فاکتور در بدن این بیماران، فرد با کوچک‌ترین ضربه‌ای خونریزی می‌دهد و باید فاکتور و دارو مصرف کند و این موضوع بسیار برای سیستم درمانی هزینه‌بر است و در نهایت هم مفاصل بیمار از بین می‌رود.

وی با اشاره مجدد به اهمیت برنامه پروفیلاکسی بیماران هموفیلی و تلاش کانون هموفیلی برای مجاب کردن سیستم درمانی کشور برای اجرای آن، گفت: وزارت بهداشت، بیمه، بهزیستی و ... تنها بودجه و عملکرد خود را می‌بینند، اما اگر نگاه جامع وجود داشته باشد، دارو به موقع برسد، سازمان و غذا و دارو بخشی‌نگری نداشته باشد و بیمار به نقطه‌ای برسد که مفصل سالم داشته باشد، دیگر نیازی به تعویض مفصل در این بیماران نخواهد بود و دیگر نیازی نخواهد بود که دانشگاه‌ها فیزیوتراپی و توانبخشی داشته باشند، هزینه‌های بهزیستی کنترل می‌شود، از بیماری هموفیلی دیگر فشاری بر سیستم‌های بیمه‌ای وارد نمی‌شود و... . به همین دلیل دسترسی عادلانه به دارو‌های هموفیلی و پروفیلاکسی مسئله‌ای است که کانون هموفیلی‌ها به آن توجه بیشتری دارد.

رئیس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران با تاکید بر اینکه بیشتر اعضای کانون از بیماران هموفیلی هستند، گفت: بنابراین ما می‌دانیم که نبود دارو چه تاثیری می‌تواند بر گذران زندگی داشته باشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • هلال‌احمر زنجان بیش از۳۹میلیارد ریال کمک‌هزینه درمانی پرداخت کرد
  • اهمیت «پروفیلاکسی» و تامین مستمر دارو برای بیماران هموفیلی
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • طنین «حیدر حیدر» در اجتماع مردمی وعده صادق حرم رضوی
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند
  • آیا موسیقی درمانی برای همه مردم مناسب است؟
  • وجود بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در استان اصفهان
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • آماده‌باش شبکه بهداشت هرمزگان در پی هشدار هواشناسی