Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-20@07:32:47 GMT

روش جدید مقابله اینستاگرام با اخبار جعلی

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۵۰۳۸

روش جدید مقابله اینستاگرام با اخبار جعلی

ایتنا- اینستاگرام هم درنهایت درزمینهٔ مبارزه با اطلاعات نادرست و تئوری توطئه رویه فیس‌بوک را در پیش گرفت و در به‌روزرسانی جدید خود رتبه پست‌های انتشاردهنده اکاذیب را تنزل می‌دهد. اینستاگرام هم درنهایت درزمینهٔ مبارزه با اطلاعات نادرست و تئوری توطئه رویه فیس‌بوک را در پیش گرفت و در به‌روزرسانی جدید خود رتبه پست‌های انتشاردهنده اکاذیب را تنزل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، این کمپانی اعلام کرد که به دلیل مبارزه با اکاذیب نشر داده‌ شده در اینستاگرام ازاین‌پس پست‌هایی که توسط کارمندان بررسی حقیقت رد می‌شود را تنزل رتبه می‌دهد. تنزل رتبه موجب می‌شود که تعداد افرادی که این پست‌ها را مشاهده می‌کنند کاهش چشم‌گیری پیدا کند.
 
این نرم‌افزار از سال گذشته فرایند ارسال پست‌ها به بررسی‌کنندگان سوم شخص را آغاز کرد اما این پست‌ها تاکنون به‌صورت عادی در فید کاربران نمایش داده می‌شدند و تنها برچسب «اطلاعات نادرست» را دریافت می‌کرد. از طرف دیگر فیس‌بوک از سال 2016 پست‌های انتشاردهنده اکاذیب را تنزل رتبه داده است.   البته اینستاگرام اعلام کرده است که این به‌روزرسانی نه‌تنها مشکل اطلاعات غلط در رابطه با ویروس کرونا می‌شود بلکه تمامی پست‌های کذب در فید و استوریها را دربرمی گیرد. این نرم‌افزار همچنین تمامی حساب‌های کاربری مرتبط با ویروس کرونا را از بخش پیشنهادها حذف خواهد کرد و تنها پست‌های عرضه‌شده توسط سازمان‌های سلامت معتبر را به نمایش درخواهد آورد.  
   
اینستاگرام پیش‌تر برای برجسته کردن اطلاعات سازمان بهداشت جهانی و سایر منابع معتبر در جستجوهای مرتبط با کروناویروس تلاش کرده بود اما نتایج جستجو تاکنون در کنار منابع معتبرتر، اخبار غیررسمی ویروس کرونا را هم به کاربران پیشنهاد می‌کرد. اینستاگرام همچنین ویژگی جدیدی به نام Co-Watching را نیز معرفی خواهد کرد.
 
این قابلیت جدید به کاربران این امکان را می‌دهد که پست‌ها را از طریق چت‌های ویدئویی گروهی مشاهده کنند. به‌این‌ترتیب کاربران اینستاگرام اکنون می‌توانند پست‌هایی را که اخیراً ذخیره یا لایک کرده‌اند را هنگام گپ زدن با دوستان در چت ویدئویی  مشاهده کرده و به اشتراک بگذارند.
 
درنهایت اینستاگرام سعی دارد که استیکرهای مرتبط با حمایت مالی خود را نیز توسعه بدهد. این استیکرها به کاربران سراسر جهان اجازه می‌دهد که برای سازمان‌های غیردولتی کمک مالی جمع‌آوری کنند. لازم به ذکر است که این ویژگی پیش‌ازاین فقط در ایالات‌متحده در دسترس بود.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اینستاگرام به روزرسانی اخبار جعلی پست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روانشناس اینستاگرامی هم دیوانه بود هم مسلح

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع اخاذی و تهدید در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد و گفت: مجرم با پوشش روانشناس با خانم‌ها ارتباط می‌گرفته و پس از ملاقات حضوری با استفاده از اسلحه و بی‌سیم از آنها اخاذی می‌کرده است.

وی افزود: خانم جوانی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس در فضای مجازی با اغفال وی اقدام به اخاذی از ایشان می‌کند.

این مقام انتظامی بیان کرد: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان داشت به علت مشکلات شخصی نیاز به روانشناس داشتم که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با یک روانشناس آشنا شدم که یک صفحه‌ی روانشناسی داشت و مطالب خوبی گذاشته بود و در صحبت‌های اولیه احساس کردم این شخص می‌تواند کمکم کند برای همین آدرس دفتر او را گرفتم و حضوراً مراجعه کردم که پس از حضورم اقدام به آزار و اذیت بنده کرد و با نشان دادن اسلحه و بی‌سیم من را تهدید و از بنده اخاذی کرد.

وی با اشاره به بررسی آنی پرونده توسط افسران سایبری پلیس فتا پایتخت افزود: بلافاصله پس از بررسی اظهارات شاکی و تحقیقات سایبری، اقدامات اولیه پرونده آغاز شد و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از ده نفر توضیح داد: کارشناسان فنی این پلیس با تحقیقات گسترده در فضای مجازی متوجه شدند مجرم با جعل عنوان روانشناس در اینستاگرام فعالیت می‌کند و بعد از پیدا کردن سوژه‌های خود اهداف مجرمانه خود را پیش می‌برد که با تلاش‌های شبانه روزی پلیس این فرد شناسایی و پس از تشریفات قضائی در محل اختفای خود دستگیر شد و یک قبضه سلاح کمری و تعدادی بی‌سیم نیز از وی کشف شد.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه این شخص دارای سابقه بیماری روانی است بیان داشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا گفت به قصد اخاذی و ارتباط با خانم‌ها با پوشش روانشناس در اینستاگرام فعالیت می‌کردم و پس از صحبت‌های کوتاه با ترغیب آنان به مراجعه حضوری، در دفتر کار خودم با استفاده از اسلحه و بی‌سیم اقدام به تهدید و اخاذی از آنها می‌کردم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نکنید چرا که نتیجه این اعتماد گرفتار شدن شما در دام شیادان اینترنتی است، با مرتکبان این جرایم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طبق قانون برخورد خواهد شد، همچنین شهروندان می‌توانند موارد مشکوک را از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

کد خبر 6083069

دیگر خبرها

  • دستگیری روانشناسِ روانی که مسلح بود
  • روانشناس اینستاگرامی هم دیوانه بود هم مسلح
  • عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد
  • ژاوی در مسیر مورینیو؛ منتقد دیروز، معترض امروز
  • کاربران ایرانی در میدان نبرد فضای مجازی هم پیروز هستند
  • اطلاعات ایران از مراکز هسته ای اسرائیل چقدر است؟ |‌ وضعیت امنیت مراکز هسته ای ایران با توجه به تهدید صهیونیست ها
  • این برنامه جدید، رقیب تازه برای اینستاگرام
  • این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • کسب رتبه نخست پاسخگویی گلستان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات