Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@02:15:35 GMT

واحدهای صنفی آذربایجان‌غربی تا ٢٠ فروردین تعطیل شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۵۰۶۶

واحدهای صنفی آذربایجان‌غربی تا ٢٠ فروردین تعطیل شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، محمد دهقان در این خصوص افزود: تعدادی از واحدهای صنفی که ادامه فعالیت آن‌ها ضروری بوده و ارائه خدماتشان برای مردم لازم است همانند نانوایی‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و سوپرمارکت‌ها، واحدهای میوه فروشی و سبزی فروشی، واحدهای عرضه‌کننده مواد بهداشتی و اقلام یکبار مصرف، فروشندگان لوازم بهداشتی، با صلاح‌دید و تصمیم ستاد مدیریت بیماری کرونا فعال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: واحدهای صنفی و خدماتی که فعالیت آنها به صورت کشیکی از سوی اتحادیه‌های مربوطه مشخص شده است هم‌چون فروشندگان لوازم یدکی و ادوات کشاورزی، فروشندگان سموم کشاورزی، بذر فروشی، عمده فروشی حبوبات و غلات، گیاهان دارویی، خوراک دام و طیور، تعمیرات خودرویی (صافکاری و نقاشی، مکانیکی، باتری سازی و امثال آن)، فروشندگان لوازم یدکی خودرو، لاستیک فروشی و پنچرگیری، تعمیر لوازم خانگی، تعمیر و فروش موبایل با مجوز کتبی اتحادیه مربوطه فعالیت خواهد کرد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: عواقب رعایت نکردن موارد فوق بر عهده متصدیان واحدهای صنفی مربوطه است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

دهقان اضافه کرد: در همین دوره زمانی با هدف کنترل بازار و جلوگیری از سو استفاده افراد سود جو از موقعیت پیش آمده برای افزایش سرخود قیمت‌ها، بیش از یک هزار و ۵۴۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی صورت گرفته که در نتیجه ۱۲۵ فقره پرونده تخلف احتکار و گرانفروشی به ارزش بیش از ۴ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال کشف و جهت رسیدگی بیشتر به مراجع قضائی ارجاع گردید.

وی تاکید کرد: طرح تشدید بازرسی ویژه نوروز ۱۳۹۹ تا ۱۵ فروردین سال جاری ادامه خواهد داشت و در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی و غیر صنفی، تولیدی، توزیعی، داروخانه‌ها، فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی و… مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد. همچنین سامانه شبانه روزی ۱۲۴ ستاد خبری سازمان آماده دریافت هرگونه گزارشات، شکایات و پیشنهادات مردمی است.

کد خبر 4889065

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد دهقان میراث فرهنگی آذربایجان غربی ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان سال جهش تولید سیلاب شهرکرد طرح غربالگری ماسک طبی بارش باران ضدعفونی تردد وسایل نقلیه واحدهای صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هرمزگان از کشف ۲ هزار و ۶۷۵ بند تخلف در بازرسی‌های به عمل آمده در طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، عبدالرضا پیروی‌منش اظهار داشت: از ابتدای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز1403 بازرسان این سازمان بیش از 10هزار و 234 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی در استان به عمل آوردند.

وی افزود: از بازرسی های به عمل آمده دو هزار و 403 پرونده تخلف برای واحدهای متخلف صنفی و غیر صنفی توسط بازرسان این سازمان در طرح نظارتی مذکور تشکیل شده است.

معاون نظارت،بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان عنوان کرد:طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز 1403 به مدت 36 روز در استان هرمزگان صورت پذیرفت.

پیروی منش اظهار داشت: عمده این تخلفات گرانفروشی، کم‌فروشی و عدم درج قیمت است که در پرونده‌های تشکیل شده با مجموع دو هزار و 675 بند تخلف به ارزش ریالی بیش از 101 میلیارد و 919 میلیون ریال جهت صدور رای نهایی به مرجع ذیصلاح ارجاع شد.

معاون نظارت،بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان تصریح کرد: در طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز 1403 بیش از 460مورد گشت مشترک با دستگاه های مرتبط در هرمزگان صورت گرفته است.

پیروی منش در پایان تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم‌فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت مراتب تخلف واحدهای صنفی مراتب را با شماره تلفن 124 و یا بامراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت مراجعه نموده و موارد را گزارش کنند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • سی ام فروردین، روز آزمایشگاه
  • عملیات وعده صادق موجی از شادی را به ارمغان آورد
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • ۱۲ هزار و ۸۵۷ پرونده در آذربایجان‌غربی به سازش ختم شد
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۲۹ فروردین
  • انجام قریب به ۱۲ هزار مورد بازرسی در اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • پیام تبریک استاندار آذربایجان غربی به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی