Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در پنجمین نشست ستاد مدیریت ویروس کرونا در اداره کل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت: البته در خصوص روز طبیعت منتظر تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا هستیم اما به طور کلی از روز ۱۲ فروردین کنترل منطقه به منطقه و محله به محله را خواهیم داشت و در مناطق با وضعیت قرمز حتی امکان دارد خانه به خانه نیز این امر را کنترل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ترددهای غیر ضروری ممانعت می‌کنیم، نیابد اجازه دهند افراد از مناطق خودشان خارج شوند و کسی نباید به قصد تفریح و گردش حتی از یک منطقه به منطقه دیگر برود.

وی گفت نکته دیگر این که تجمع در منزل آشنایان و اقوام ممنوع است، این که در خود شهر در یک منطقه جمع شوند فرقی با دیگر تجمعات ندارد و جمع شدن در خانه اقوام از تجمع در محیطهای باز خطرناک‌تر است.

استاندار خوزستان با درخواست از مردم برای ماندن در خانه توضیح داد: هر چند این مساله برای برخی سخت است اما برای پیشگیری از این بحران لازم است.

وی افزود: تاکید بر این است مراقبت‌ها به شکل جدی صورت گیرد، با کسانی که قانون را رعایت نکنند و مصوبات را اجرایی نکنند برخورد قانونی شود.

شریعتی گفت: ما نمی‌توانیم سلامت و جان شهروندان را به خاطر یک گروه کوچک که غفلت و سستی می کنند به خطر بیاندازیم و از این بابت است که به طور ویژه از جان مردم صیانت می‌کنیم.

وی با تاکید بر انجام اقدامات سختگیرانه تر در روزهای آتی بیان کرد: در شهرهای قرمز از همین امروز به صورت منطقه به منطقه ترددها کنترل می‌شود و اجازه تردد بین منطقه‌ای باید به حداقل برسد تا بتوانیم بر مهار بیماری کنترل بیشتری داشته باشیم.

پیمانکاران کارگران خود را به مدت ۱۰ روز مرخص کنند

شریعتی گفت: با توجه به فعالیت برخی پروژه‌های پیمانکاری به جز پروژهای مهم و تولیدی‌های ضروری، پیمانکاران مکلفند به مدت ۱۰ روز کارگران خود را مرخص کنند چراکه جان این کارگران نیز در خطر خواهد بود،

وی تصریح کرد: وضعیت استان پایداری است اما در بیماری‌های عفونی و مسری، وضعیت پایدار همیشه شکننده است و یک غفلت و سستی می‌تواند سیستم را به هم بزند از این رو باید مراقبت و دقت لازم برای مهار بیماری صورت گیرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: به عنوان مثال در یک بازی فوتبال در دقیقه نود هم می‌توان گل خورد برای همین باید تا آخرین لحظه‌ها مراقبت لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: براساس گزارشهای اپیدمیولوژیست‌های کشور و استان تاکنون مداخلات بر شییب این بیماری موثر واقع شده و نسبت به شیب اولیه کاهش داشته است.

وی با تاکید بر ادامه روند فاصله گذاری اجتماعی گفت: ورودی استان در طول ۱۰ روز گذشته به نسبت سال قبل ۸۱ درصد و خروجی ۸۲ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: البته سال گذشته نیز با بحران سیل رو به رو بودیم که همین امر بر میزان ورود و خروج استان تاثیر به سزایی گذاشته بود ولی در کل کاهش ورود و خروج به استان نشان از تلاش های نیروی انتظامی، بسیج، هلال احمر، ارتش، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداران دارد.

شریعتی با بیان این که ترددهای بین شهری تنها ۶۰ درصد کاهش یافته است بیان کرد: در حوزه ترددهای بین شهری آن‌طور که باید و شاید و ما انتظار داشتیم کاهش نداشته ایم برای همین می بایست وروردی و خروجی شهرها نیز در استان کنترل شود و اجازه ورود به شهرها هم داده نشود.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان به ۶۷۱ بیمار رسید که از این تعداد ۷۸ نفر تاکنون فوت کرده‌اند

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نهم فروردین اعلام کرد: تاکنون۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۵۱۷ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خوزستان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تردد بیش از ۱۲ میلیون خودرو در جاده‌های خوزستان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان؛ از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هشتم فروردین امسال، ۱۲ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۷۳۷ خودرو در محور‌های استان تردد داشته اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش ۱۴ درصدی نشان می‌دهد.   در این مدت ۶۶۱ هزار و ۲۱۶ خودرو وارد استان خوزستان شدند که در مقایسه با پارسال که این رقم ۶۴۷ هزار و ۵۶۶ تردد بوده است، گویای رشد ۲ درصدی است.   در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا هشتم فروردین ۱۴۰۲، ۶۵۸ هزار و ۷۳۲ خودرو از استان خوزستان خارج شده اند که این رقم با کاهش ۱۱ درصدی به ۵۸۹ هزار و ۲۵۱ تردد از ۲۴ اسفند پارسال تا هشتم فروردین امسال رسیده است.   در این مدت ۲۶ هزار و ۷۸۶ تماس در سامانه ۱۴۱ و ۱۴۱ شکایت توسط مدیریت راه‌ها به ثبت رسید.   بیشترین تردد خودرویی در بازه زمانی یادشده به ترتیب از استان‌های تهران، لرستان و اصفهان ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در دهمین روز فروردین
  • ثبت تردد بیش از ۱۲ میلیون خودرو در جاده‌های خوزستان
  • تردد موتور سیکلت در مناطق ییلاقی تفت و مهریز ممنوع شد
  • تردد موتور سیکلت در محور‌های اصلی و مناطق ییلاقی تفت و مهریز ممنوع شد
  • ظرفیت ته لنجی برای بهبود معیشت مردم استفاده شود
  • اعلام محدودیت های ترافیکی جاده ها در نیمه دوم تعطیلات نوروزی
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در نیمه دوم تعطیلات نوروزی
  • کاهش ۷۵ درصدی تلفات رانندگی در گیلان، نوروز امسال
  • ثبت بیش از ۱۰ میلیون تردد خودرو در محور‌های خوزستان
  • تردد کامیون و تریلی در جاده‌های اصلی استان ممنوع