Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@07:55:19 GMT

معنای افق در زندگی مهدوی/ چه کسانی غصه‌دار نمی‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۵۲۳۲

معنای افق در زندگی مهدوی/ چه کسانی غصه‌دار نمی‌شوند

حجت‌الاسلام کفیل با بیان‌اینکه افق در زندگی مهدوی، رسیدن به مقام رهبری در حکومت جهانی امام زمان(عج) است، گفت: افق، زندگی را هدف‌دار می‌کند با افق مهدوی است که غصه‌دار نمی‌شویم.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدصادق کفیل» در طرح نوروزی «ربیع‌الانام» درباره «زندگی مهدوی»، اظهار کرد: برای تغییر در زندگی باید افق داشت، اگر از شما بپرسند افق شما در زندگی چیست؟ می خواهید 20 تا 30 سال آینده کجا باشد؟ کدام مدرک و سمت را می خواهید بگیرید؟، چه پاسخی می دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارشناس مهدوی ادامه داد: امام زمان(عج) در دعای شریف «افتتاح» که از ناحیه خودشان است می فرمایند: وقتی دست به دعا برمی دارید، از خدا بخواهید شما را در حکومت جهانی مهدوی، رهبر قرار دهد: «تَجعَلُنا فِيها مِنَ الدُّعاةِ إلي طاعَتِكَ».

 

وی تصریح کرد: آیا می شود ما در حکومت جهانی مهدی فاطمه(س) رهبر شویم؟؛ یک جمله شیطانی وجود دارد که می گوییم: من کجا، مهدی فاطمه(س) کجا؟! همین جمله سبب عقب گرد است؛ در حالی که امام زمان(عج) می فرمایند: دائما بگویید من می خواهم در حکومت مهدوی رهبر باشم؛ شما خیلی پرتوان باشید در یک دولتی وزیر، وکیل، استادیار، آیت الله و مشهور و جهانی می شوید، اما تا کی؟

 

حجت الاسلام کفیل در ادامه ابراز کرد: وقتی در حکومت جهانی امام زمان(عج) رهبر شویم، دیگر یک خانم خانه دار غصه دار نمی شود و نمی گوید کار ما تکراری است و ما به جایی نرسیدم، اساساً چه کسی به جایی رسیده است؟ گاهی در زندگی مسائل به دل ما نیست و خانه و زندگی آنطور که ما می خواهیم نیست.

 

این کارشناس مهدوی تاکید کرد: از وجود مقدس امام صادق(ع) در دعای عهد است که صبح ها دست به دعا بردارید و بگویید من می خواهم به دنیا بازگردم و فدایی زینب کبری(س) شوم؛ بچه ها را اینطور تربیت کنیم ما می توانیم در همین دنیا همنشین امام حسین(ع) و امام زمان(ع) و اهل بیت(ع) شویم. افق، زندگی را هدفدار می کند در افق های دنیایی وقتی به هدف می رسیم زود برای مان بی معنا می شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیرالمومنین امام علی(ع) می فرمایند: شنیدن درباره دنیا بهتر از دیدن آن است، اما دیدن آخرت بهتر از شنیدن است. افق مان را اخروی و مهدوی کنیم تا غصه دار نشویم. خدا کند افق مان رهبری در حکومت امام زمان(عج) باشد.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: سبک زندگی منتظرانه حکومت جهانی امام زمان عج امام زمان ع غصه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی به نام تلفن!

چشم‌هایتان را ببندید و جهانی را تصور کنید بدون اینترنت و اپلیکیشن و چت و پیامک، بدون تلفن؛ جهانی که در آن آدم‌ها تنها راه ارتباطی‌شان دیدن همدیگر بود و نهایتا مثل سرخ‌پوست‌ها می‌توانستند با دود به هم پیام بدهند.

 سخت است نه؟ اصلا تصور اینکه تلفن از زندگی تکنولوژی زده ما حذف شود، دشوار است و کمتر کسی پیدا می‌شود که در این دوره و زمانه، یک موبایل هوشمند یا ساده همراهش نباشد.

گراهام بل وقتی تلفن را اختراع کرد، فکرش را هم نمی‌کرد که اختراعش اینقدر در زندگی بشریت نقش مهمی ایفا کند و بخش جدایی‌ناپذیری از دنیای ارتباطات امروز ما شود. واقعیت این است که اختراع بل، با اینکه خیلی‌های‌مان را دچار گردن‌درد‌های پیامکی کرده و در جمع‌های دوستانه و مهمانی‌ها هم کنار گذاشته نمی‌شود، اما اگر نباشد، فاصله‌ها پررنگ‌تر به‌نظر می‌رسند و آدم‌هایی که در کل دنیا پخش شده‌اند و از هم دورند، دیر به دیر از حال هم باخبر می‌شوند. در واقع تلفن آدم‌ها را به هم نزدیک‌تر و ارتباط را راحت‌تر کرده است. اصلا مگر ما از یک اختراع چه چیز دیگری می‌خواهیم؟

امروز، روز جهانی تلفن است. این روز به این مناسبت نامگذاری شده تا قدر این وسیله ارتباطی را که برای وصل کردن آمده بیشتر بدانیم و برای چند دقیقه‌ای هم که شده، با یک آدم از راه دور تماس بگیریم و صدایش را از پشت خطوط پیام بشنویم تا حال‌مان خوش شود.

منبع: همشهری آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • روزی به نام تلفن!
  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • از عمر جاودان «عروس دریایی نامیرا» چه می‌دانید!
  • میل مضر تکیه‌زدن بر رأس هرم
  • پای صحبت‌های ژوزه مورینیو: آن شادی در اولدترافورد زندگی من را تغییر داد
  • ببینید | سبب غائب شدن امام زمان(عج) کیست؟