Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@08:54:02 GMT

کره جنوبی چگونه کرونا رو شکست داد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۵۳۷۹

کره جنوبی چگونه کرونا رو شکست داد؟

در آغاز اگرچه وضعیت در کره جنوبی بدتر از ایتالیا بوده اما آمارها نشان می‌دهد که این کشور توانسته کرونا را کنترل کند و آمار مبتلایان به کرونا هر روز کمتر می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، کره جنوبی دومین کشوری است بود که گرفتار کرونا ویروس یا به عبارت دقیق‌تر کووید 19 شد. این کشور با 50 میلیون نفر جمعیت در ابتدا هر روز بیش از 900 نفر مبتلا به کروناویروس شناسایی می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشور کره جنوبی و ایتالیا به طور یکسان به گرفتا کرونا شدند. در روز سوم مارس تعداد مبتلایان کرونایی در ایتالیا 2502 نفر بودند. در آغاز اگرچه وضعیت در کره جنوبی بدتر از حتی ایتالیا بوده اما آمارها در حال حاضر نشان می‌دهد که این کشور توانسته کرونا را کنترل کند و آمار مبتلایان به کرونا هر روز کمتر می‌شود و سیر نزولی پیدا کرده است. پس از مدتی مردم کره جنوبی توانسته‌اند به خیابان‌ها بیایند و زندگی روزمره خود را از سر گرفته‌اند.

کره جنوبی چگونه توانست شیوع ویروس کرونا را مهار کند؟

پس از شیوع ویروس کرونا در کشور کره جنوبی اولین کاری که دولت این کشور انجام داد به سراغ 4 شرکت بزرگ داروسازی داخلی رفت و برای تولید کیت‌های تولید داخل مجوز صادر کرد که سرانجام پس از 17 روز کیت شناسایی این ویروس ساخته و این کیت‌ها در تمام کشور توزیع شد. این اقدام منجر به تشکیل شبکه‌ای از لابراتوارهای طبی شناسایی کرونا ویروس در سراسر کره جنوبی شد. به گونه‌ای که ظرفیت تست روزانه به 20 هزار نفر رسید و همچنین به طور رایگان در اختیار مردم قرار گرفت. این روش موجب شد تا میزان تست کرونا در کره جنوبی چهل برابر ژاپن و 120 برابر آمریکا بشود. یکی دیگر از اقداماتی که این کشور انجام داد ایجاد 96 لابراتوار بود تا بتوانند تست‌های انجام شده را ارزیابی کنند.

میزان دقت تست کرونا در کره جنوبی 98 درصد اعلام شد که این تست 10 دقیقه به طول می‌انجامید و نتایج آن پس از 5 الی 6 ساعت اعلام می‌شد. شخصی که تست آن منفی باشد به صورت پیامکی از آن مطلع می‌شود اما افرادی که تست آن‌ها مثبت باشد با تماس تلفنی توصیه‌هایی به آن افراد انجام می‌شد. بالافاصله برای آن فرد پرونده پزشکی تشکیل و شخص در منزل خود قرنطینه می‌شود علاوه‌بر این داروها و لوازم پزشکی مورد نیاز در اختیار آن فرد قرار می‌گرفت زیرا بستری کردن همه بیماران خطر شیوع بیماری را افزایش می‌داد.

پزشکان و پرستاران کره جنوبی نیز در این کشور به صورت شبانه‌روزی و خستگی ناپذیر به مقابله با کرونا پرداختند به نحوی که کبودی ناشی از پوشیدن لباس‌ها و عینک‌های مخصوص حفاظت از کرونا بر چشمان و سایر اعضای بدن آن‌ها باقی می‌ماند. برخی از آن‌ها با وجود ایجاد زخم بر بدن خود اما با زدن چسب زخم به کار صادقانه ادامه می‌دادند.

دولت کره جنوبی برای جلوگیری از هجوم مردم برای انجام تست کرونا، بیش از یکصد لابراتوار ایجاد کرد تا بتواند از طریق آن لوازم تست کرونا را بین مردم تقسیم کند. علاوه‌بر این در بسیاری از نقاط این کشور از جمله ایستگاه‌های قطار و جاده‌ها مکان‌های ویژه‌ای برای تست کرونا ایجاد کردند که در این مکان‌ها از راننده‌ها و سرنشینان آن‌ها تست کرونا گرفته شد و در حین تست اجازه پیاده شدن از رانندگان داده نمی‌شد.

در کره جنوبی فقط دولت آن با کرونا مبارزه نکرد بلکه ملت کره جنوبی در کنار دولت آن قرار گرفت و با توصیه‌های مسئولان آن همراهی و همکاری کردند. شهروندان کره جنوبی در کنار دولت آن به صورت داوطلبانه اقدام به تهیه بسته‌های ماسک و لوازم بهداشتی کرد. مردم به صورت خودجوش ماسک و لوازم بهداشتی اهدا کردند و حتی برخی از صاحبخانه‌ها اجاره خانه خود را بخشیدند.  همچنین از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا مردم ارتباطات اجتماعی خود را کاهش دادند همچنین با خلوت کردن خیابان‌ها و حتی برنامه‌ها و تئاترها و مسابقات بدون تماشگر شد.

از اقدامات جالبی که انجام شد ساخت یک نرم افزار موبایل توسط یک جوان بود. افرادی که مبتلا به کرونا بودند می‌توانستند به صورت ناشناس وضعیت مکانی خودشان را اعلام نمایند تا سایر مردم از وجود تعداد مبتلایان موجود در اطرافشان مطلع شوند.

انتهای پیام/4141

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کووید 19 کره جنوبی کرونا کره جنوبی تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: با انجام ۷۵ عملیات امدادی از بیست‌‍وهفتم فروردین تا سی‌ام فروردین به ۵۲۹۳ نفر امدادرسانی شد، ۶۶۳ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۱۳۲ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی اظهار کرد: استان‌های بوشهر، خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد دچار سیل و آب‌گرفتگی شده‌اند و به دریافت خدمات امدادی نیاز پیدا کردند.

وی افزود: با انجام ۷۵ عملیات امدادی از بیست‌وهفتم فروردین تا امروز، سی‌ام فروردین به ۵۲۹۳ نفر امدادرسانی شد، ۶۶۳ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۱۳۲ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه ۲۱۹ تیم عملیاتی شامل ۸۱۹ امدادگر در عملیات امداد در سیل و آب‌گرفتگی مناطق جنوبی کشور مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: با همکاری و تلاش امدادگران، تخلیه آب از ۵۸ واحد مسکونی انجام و سه اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک با ٨٠ دستگاه چادر برای اسکان افراد متأثر از سیل برپا شد.

کد خبر 745752

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ تخلیه آب از واحدهای مسکونی و اسکان اضطراری ۶۶۳ نفر
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ ۵۳۰۰ حادثه‌دیده امدادرسانی
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه دشمن صهیونیستی را در هم شکست
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ماستمالی شکست با عملیات رسانه‌ای
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • عذرخواهی رئیس جمهور کره‌جنوبی پس از شکست حزبش در انتخابات پارلمانی