Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@11:12:29 GMT

عزم جدی ملایری ها برای شکست کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۵۴۵۸

عزم جدی ملایری ها برای شکست کرونا

ایسنا/همدان سال ۹۸ با سیل شروع و با شیوع کرونا به اتمام رسید؛ طعم عید امسال تلخ بود و اکثر قریب به ‏اتفاق ملایری ها بحث قرنطینه و در خانه ماندن را رعایت کردند تا به شعار "همه با هم کرونا را ‏شکست می دهیم" جامه عمل بپوشانند، در این میان خیرین و مسئولان ملایر با عزم جدی در کنار ‏مردم بودند.‏

بعد از انتخابات ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کروناویروس درشهرستان ملایر با کمیته های هشت گانه و دو قرارگاه با وظایف معین شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با دستور مراجع ذیصلاح طرح فاصله گذاری اجتماعی در ملایر با جدیت در حال اجراست و به صورت روزانه نظارت و ارزیابی از نحوه اجرای این طرح، توسط بازرسان استانداری صورت می پذیرد.

با حکم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، امام جمعه ملایر به عنوان رئیس ستاد مردمی مبارزه با کرونا در شهرستان ملایر معرفی شد.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر در این مراسم که دادستان عمومی و انقلاب ملایر، فرمانده انتظامی شهرستان، معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری و مسئولان کمیته های مردمی نیز حضور داشتند، گفت: با پیشنهاد اینجانب همه جلسات ستاد با دعای هفتم صحیفه سجادیه شروع و با دعایی از مفاتیح الجنان به پایان می رسد.

قدرت الله ولدی افزود: در ایران اسلامی و در زمان هشت سال دفاع مقدس نمازهای جمعه و جماعت تعطیل نشدند اما اکنون به علت حفظ سلامتی مردم و با دستور مقام معظم رهبری، نمازهای جمعه و جماعت برگزار نمی شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان ملایر نیز با محوریت حجت‌الاسلام والمسلمین برقراری، امام جمعه ملایر، همدلی و هماهنگی بسیار خوبی بین مسئولین و مردم وجود دارد، اظهارکرد: کمیته‌های مردمی نیز همسو با کمیته های ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا در تلاش هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همه کمیته‌ها با دستورالعمل‌های مشخص همراه و همدل هستند تا سلامت مردم تامین شود، گفت: فشار اقتصادی روی همه هست اما با همراهی روحانیت، دستگاه قضایی، بسیج، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و گروه های مردمی هرچه سریعتر این مشکلات در میهن اسلامی مرتفع می شود.

ولدی در ادامه با اشاره به اینکه مدیرعامل شرکت بافتینه و بافتسان یک خیّر به تمام معناست و توانسته تولیدات این شرکت را در خدمت سلامت مردم درآورد، افزود: با همه تلاش هایی که شده توانست ایم وضعیت شهرستان را در حالت نرمال قرار دهیم و نسبت به بسیاری دیگر از شهرستان‌ها وضعیت بهتری داشته باشیم.

اجرای جدی طرح فاصله گذاری اجتماعی

فرماندار ملایر گفت: در بحث پیشگیری از کروناویروس، طرح فاصله گذاری اجتماعی به همت دستگاه ها درحال انجام است و همه‌ مبادی ورودی شهرستان به صورت شبانه روزی کنترل و راه های فرعی طبق مصوبات طرح مسدود شد.

وی در جلسه‌ ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا ویروس که با حضور استاندار همدان و فرمانداران شهرستان‌های استان، شامگاه ۱۰ فروردین ۹۹ از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: طرح غربالگری سلامت اجتماعی پیشرفت خوبی در شهرستان داشته و به زودی کل شهرستان تحت پوشش این غربالگری می رود.

ولدی اظهارکرد: درزمینه وضعیت زندان ملایر، از ابتدای شروع کرونا، با تمهیداتی که شورای تأمین اندیشید و همکاری قوه قضائیه، زندانیانی که به لحاظ قانونی مانعی برای مرخصی نداشتند، به مرخصی رفته و برای مابقی زندانیان نیز تدابیر بهداشتی به صورت کامل برقرار است.

وی تصریح کرد: به لحاظ مسائل امنیتی هیچ مشکلی در زندان ملایر نداریم و با نظر شورای تأمین، امروز مانور اقتدار در زندان ملایر برگزار شد.

ولدی بیان کرد: در بازدیدی که با حضور اعضای شورای تأمین از زندان ملایر صورت پذیرفت، مشکلات و مسائل بهداشتی و مراقبتی از نزدیک احصا و دستورات لازم برای رفع موانع صادر شد.

راه اندازی کارگاه تولید ماسک بهداشتی و صلواتی

موسس سازمان مردم نهاد "مهر آفرینان دیار زاگرس" در ملایر نیز از راه اندازی کارگاه تولید ماسک به صورت صد در صد بهداشتی و صلواتی توسط این سازمان مردم نهاد  خبر داد و گفت: در راستای پیشگیری از کرونا ویروس و همدلی و هم صدایی با مردم و حمایت از کادر درمان که در این روزهای سخت و بحرانی مدافعان سلامت هستند، سازمان مردم نهاد "مهر آفرینان دیار زاگرس" زیر نظر اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر اقدام به  راه اندازی کارگاه تولید ماسک به صورت صد در صد بهداشتی و صلواتی کرد.

محمدی افزود: با همکاری هیأت مدیره بازار مبل ملایر و تلاش مسئولین دلسوز بیمارستان امام حسین(ع ) این کارگاه تولیدی در ملایر راه اندازی شد و تا هفتم فروردین ماه تعداد ۳۴۰۰ عدد ماسک کاملاً استریل شده تهیه و توزیع شد.

وی اظهارکرد: در این کارگاه تولیدی ۲۰ نفر خیاط با چرخ که متشکل از ۱۰نفر آقا و ۱۰ نفر خانم هستند، با نیت خیرخواهانه خود و به صورت صلواتی  مشغول به فعالیت و تولید ماسک هستند.

موسس سازمان مردم نهاد "مهر آفرینان دیار زاگرس" با اشاره به فاز اول این پروژه تولیدی، اظهارکرد: در فاز اول این پروژه تولیدی حدود ۱۲هزار عدد ماسک استریل شده در دست تولید داریم و امید است به لطف خداوند با کمک خیرین خیر اندیش بتوانیم این راه را ادامه دهیم.

محمدی خاطرنشان کرد: تمام هزینه های تولید این ماسک ها توسط مردم و بانیان خیر این شهرستان  تقبل شده است و بیشترین هدف ما در پخش ماسک ها، بیمارستان ها، نیروی انتظامی، بسیج، اورژانس و خانواده های هدف هستند.

لزوم پیروی کامل صنوف از دستورالعمل‌های ابلاغی

متعاقب درج مطالبی در فضای مجازی و برخی درخواست های عمومی مبنی بر تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، نماینده مردم ملایر در مجلس در اظهارنظری بر تمکین و پیروی کامل صنوف و اماکن خدماتی از دستورالعمل‌های ابلاغی مربوط به حفظ شرایط بهداشتی تاکید کرد.

محمد کاظمی با اشاره به تغییر شرایط و ضرورت توجه به الزامات وضعیت کنونی برای پیشگیری از شیوع و گسترش بیماری، تعطیلی صنوف و اعمال محدودیت‌های خاص را منوط به وضع مقررات توسط مبادی رسمی و تصمیم‌گیر عنوان کرد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت استمرار فعالیت واحدهای صنفی را مشروط به حفظ چارچوب ‌های بهداشتی اعلام شده و تحت نظارت ادارات مسئول مانند شبکه بهداشت و مجموعه صنعت، معدن و تجارت دانست.

وی خواستار توجه جدی همه به توصیه‌های مکرر پیرامون حفظ سلامت فردی و عمومی شد و برخورد جدی و قاطع با نقض‌کننده‌کنندگان مقررات و کسانی که سلامت جامعه را تهدید می‌کنند را خواست مردم و وظیفه جدی مسئولین امر عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، در این ایام دادستان عمومی و انقلاب ملایر، معاون برنامه ‌ریزی و توسعه فرمانداری ملایر، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، رئیس شبکه بهداشت و درمان و رئیس جمعیت هلال احمر ملایر از موسسه خیریه حضرت فاطمه زهرا(س) ملایر بازدید داشتند.

در این موسسه روزانه ۲۵۰۰ عدد ماسک تهیه می شود که به زودی و با تکمیل ظرفیت و افزایش شیفت کاری به ۴۰۰۰ عدد نیز می رسد. تولیدات این موسسه در اختیار شبکه بهداشت و درمان و اداره صنعت، معدن و تجارت برای توزیع قرار داده می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس سازمان مردم نهاد شهرستان ملایر شبکه بهداشت کارگاه تولید زندان ملایر تولید ماسک راه اندازی کمیته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل پلمب شد

رئیس مرکز بهداشت آران و بیدگل از پلمب چهار واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل خبر داد. - اخبار استانها -

محسن قمصری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آران و بیدگل، ضمن اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی در شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: بیش از بیش از یک هزار و 100 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در این شهرستان انجام داد.

وی با اشاره به آغاز طرح سلامت نوروزی از پانزدهم اسفند ماه، گفت: با توجه به همزمانی تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان، تشدید نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آشامیدنی و بهداشتی در دستور کار بازرسان بهداشت محیط قرار گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته افزود: در این بازدیدها که از سطح عرضه و اماکن اقامتی انجام شده، بیش از 850 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد کشف و جمع آوری شده است.

وی همچنین از صدور 174 مورد اخطاریه بهداشتی برای اماکن عمومی حساس و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان آران و بیدگل خبر داد و گفت: هفت پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع شده و چهار واحد متخلف نیز پلمپ شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آران و بیدگل به رسیدگی به 41 شکایت مردمی در این مدت اشاره کرد و گفت: 49 بازدید مشترک با حضور کارشناسان سایر ارگان‌های نظارتی شهرستان نیز انجام شده است و انجام حدود یک هزار و 400 مورد سنجش پارامترهای مواد غذایی، نظیر شوری و پی اچ خمیر نان، دمای نگهداری مواد غذایی، سنجش مطلوبیت روغن مصرفی و بررسی بار میکروبی سطوح، و نیز انجام بیش از 600 مورد کلرسنجی آب آشامیدنی در سطح این شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی ضمن هشدار به متصدیان فروشگاه ها و انبارهای نگهداری مواد غذایی، عرضه و نگهداری مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و مرجوع کردن این مواد به شرکت های پخش مواد غذایی را ممنوع اعلام کرد و گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/803/

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد
  • کشف و ضبط ۷۰۰ کیلو چیپس تاریخ گذشته درآذربایجان غربی
  • پلمب یک واحد قصابی در کرمان 
  • ۴ واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل پلمب شد
  • کاهش ۶۴درصدی بیماری دامی در مازندران
  • کشف و امحاء ۶ هزار و ۷۶۰ کیلوگرم سبوس آرد در سنقر
  • ۲۵ هزار مورد بازرسی بهداشتی اماکن گلستان/ تداوم بازرسی‌ها تا ۲۵ فروردین
  • هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر افتتاح شد
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • نظارت بر اماکن بهداشتی هرمزگان در تعطیلات نوروزی