Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسدآباد از کمک ۲۱۰ میلیون ریالی صنایع این شهرستان برای تهیه و توزیع پک های بهداشتی خبر داد.

رحیم قربانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد:این میزان کمک های صنایع در قالب پک بهداشتی بین مردم آسیب پذیر شهرستان و برای کمک به دانشکده علوم پزشکی توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به توزیع ۱۳۰۰ پک رایگان ماسک،دستکش لاتکس و محلول ضد عفونی بین اقشار آسیپ پذیر افزود:در دو هفته گذشته چهار کارگاه ولیدی ماسک در این شهرستان راه اندازی شده که این کارگاه ها تاکنون ۴۰ هزار ماسک تولید کرده اند که تولید ماسک این کارگاه ها برای مصارف دانشکده علوم پزشکی و مصارف مردم و اقشار آسیب پذیر شهرستان اختصاص داده شده است.

قربانی همچنین از توزیع محلول ضدعفونی کننده دست به میزان ۵۰۰ سی سی رایش بین مردم با کارت ملی به قیمت ۳۸۰ هزار ریال  به تعداد ۵۰۰ بطری در سطح شهرستان توسط اداره صمت از زمان شیوع کرونا  خبر داد و تصریح کرد: محلول سفید کننده ۶ درصد رایش چهار لیتری به قیمت کارخانه ۱۵هزار به تعداد ۴۰۰ بطری، در سطح شهرستان توزیع شده که از این تعداد ۲۰ بطری به صورت رایگان در اختیار تعدادی از روستاها قرار گرفت.

وی اضافه کرد:توزیع الکل خرما ۱۲۰سی سی  ۱۶۸عدد،تحویل الکل گالنی به مقدار ۲۵۰لیتر به دانشکده علوم پزشکی اسدآباد،توزیع دستکش لاتکس بین مردم و بانک ها به میزان ۱۵۰ کارتن ۱۰ بسته ای،توزیع دستکش پلاستیکی یکبار مصرف بین مردم و نانوایان پنج کارتن ۲۰۰بسته ای،تحویل ۱۰ هزار ماسک رایگان به دانشکده علوم پزشکی،تحویل ۴۰۰۰ماسک به دانشکده بهداشت،ژل ضد عفونی کننده دست و توزیع آن بین بانک و ادارت و مردم به مبلغ ۲۲۵ هزار ریال  به  تعداد ۱۵۰۰ عدد،توزیع قرص کلر بین ادارت و ضد عفونی کردن ادارات با کمک دامپزشکی به تعداد ۵۰ عدد به صورت رایگان و فروش قرص بین مردم و روستاها به تعداد هزارعدد به مبلغ ۱۰ تا ۱۲ هزار، توزیع بیش از ۳۸۰۰عدد ماسک فیلتردار بین تمام ادارات شهرستان، بانک ها، مردم و دانشگاه،تحویل ۱۰۷۰عدد لباس گان به بیمارستان،توزیع ۱۰۰۰عدد ماسک نانو،تهیه مواد ضدعفونی و ماسک برای صنایع شهرستان،توزیع ۱۰۰۰بطری ۲۰۰ سی سی محلول الکل اتانول گلیسرین پارافین و گلاب به قیمت ۱۵۰ هزار ریال و بازرسی از تمام نانوایی های شهرستان و  تهیه ماسک و دستکش برای نانوایان از دیگر اقداماتی است که توسط اداره صمت از زمان شیوع کرونا انجام گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس دانشکده علوم پزشکی بین مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند

عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: نان کامل یا نان سبوس دار، به دلیل وجود پوسته و جوانه، منبع غنی فیبر، ویتامین E، ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای امنیت غذایی و ارتقای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

او افزود: نان تهیه شده از آرد سفید، به دلیل درصد سبوس گیری بالا و حذف سهم زیادی از فیبر و املاح حیاتی گندم مانند آهن، کلسیم، روی، منیزیم و فسفر در جریان آسیاب کردن، ارزش چندانی ندارد و نان‌هایی که از آرد کامل تهیه می‌شود، از کامل‌ترین نان‌ها به شمار می‌رود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه نان کامل در دمای کمتر و زمان طولانی‌تری نسبت به نان سفید پخت می‌شود، گفت: وجود فیبر بیشتر در نان کامل باعث ایجاد سیری زودرس و کاهش جذب قند و کلسترول در دستگاه گوارش و پیشگیری از چاقی می‌شود و از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌های گوارش به‌ویژه سرطان کولون پیشگیری می‌کند.

او با اشاره به افزایش کیفیت و توسعه دسترسی به نان کامل و ارتقای آگاهی جامعه در این خصوص تصریح کرد: با توجه به افزایش نانوایی‌های عرضه کننده نان کامل در شهر شیراز، شهروندان با توجه به فراهم شدن این ظرفیت تلاش کنند نان سفره خود را از نان‌های کامل تهیه کنند.

اطلاعات و آدرس نانوایی‌های عرضه کننده نان کامل در صفحه گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت، به نشانی اینترنتی https://fhc.sums.ac.ir/uploads/۱۱۸/Nutrition/public%۲۰education/۳۴.pdf جهت دسترسی عموم قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • افرایش دو برابری داروخانه‌ها در خوی
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کند
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • دومین کاروان حمایتی کمک به سیل‌زدگان بلوچستان قرارگاه قدس توزیع شد