Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیرازیان با اشاره به فعالیت‌ کانون‌های مساجد استان خراسان شمالی برای مقابله با کرونا، از خرید اقلام مورد نیاز کنترل بیماری از جمله تب‌سنج خبر داد و گفت: همچنین به همت اعضای کانون‌های مساجد بجنورد، مقدمات راه‌اندازی بیمارستان صحرایی فراهم شده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: «هاشم شیرازیان»، در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به تلاش جمعی اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی در پیشگیری از شیوع ویروس (کرونا) گفت: اعضای کانون‌های مساجد استان در اقدامی خودجوش، ضمن جلب مشارکت خیرین توانستند فعالیت‌های متعددی اعم از تهیه بسته‌های غذایی و بهداشتی، راه اندازی پویش های مختلف و خرید اقلام مورد نیاز برای کنترل بیماری کرونا و جلوگیری از شیوع آن در سطح استان انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی از اجرای «چله معرفتی» و تلاش برای خودسازی و خودشناسی ویژه اعضای کانون های استان و اطلاع رسانی آن در میان عموم از طریق فضای مجازی خبر داده و افزود: علاوه بر این با توجه به زمان باقی مانده تا ماه مبارک رمضان، موضوع قرنطینه خانگی می تواند فرصتی برای ارتقای معرفتی و دینی و اخلاقی باشد، در نتیجه کانون‌های مساجد استان طرح‌هایی نظیر قرائت روزانه زیارت عاشورا، پویش قرائت سراسری حدیث کسا، ارسال پیام های فرهنگی و دینی و معرفتی، ارسال نکات قرآنی و اخلاقی از طریق فضای مجازی را در دستور فعالیت‌های خود قرار دادند. همچنین قرائت روزانه دعای عهد با هدف استغاثه به امام زمان(عج) از دیگر اقداماتی محسوب می‌شود که برای شفای بیماران و رفع بلا و سلامتی آحاد مردم، در سطح فضای مجازی دنبال شده است.


شیرازیان در بخشی دیگری از مباحث خود به فعالیت اعضای کانون‌های مساجد استان خراسان شمالی در جلب همکاری خیرین با هدف تهیه و توزیع اقلام مورد نیاز در مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: علاوه بر تهیه اقلامی همچون ماسک و ضد عفونی کننده حاوی الکل و نیز مواد شوینده،  یک دستگاه تب سنج با هزینه 20 میلیون ریال به همت یک خیر تهیه و از سوی کانون فرهنگی هنری «معراج السعاده»به خانه بهداشت روستای بزنج شهرستان اسفراین هدیه شده است که توسط این تب سنج، سلامتی مردم روستای بزنج و روستاهای اطراف با کنترل دمای بدن، کنترل می شود.

 

تلاش مسجدی ها برای راه اندازی بیمارستان صحرایی ویژه درمان بیماران کرونایی در بجنورد

شیرازیان همچنین در ادامه گفت: جهادگران کانون فرهنگی هنری «انتظار» شهر بجنورد با همکاری و محوریت جوانان مسجدی هیئت «حسین‌جان(ع)» با حضور در بیمارستان‌ امام حسن(ع) بجنورد، مقدمات راه اندازی بیمارستان صحرایی با تجهیز طبقات آموزشی این بیمارستان را فراهم کردند. این جوانان با تجهیز تخت های بیمارستان و انجام امور خدمات، بخشی از کارهای سیستم بهداشت و درمان استان را برعهده گرفته‌اند. 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی از تهیه بسته های غذایی و توزیع آن در میان خانواده های نیازمند خبر داد و گفت: این بسته های غذایی به همت کانون های امام سجاد (ع)، امام رضا (ع) و نیز کانون علامه های امینی (ره) شهر بجنورد تهیه و توزیع شده است.


وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی در آستانه سال نو، افزود: با مشارکت 10 کانون فرهنگی هنری استان، با اولویت مناطق محروم و روستایی، 10 گوسفند ذبح و در میان خانواده های نیازمند این مناطق توزیع شد، ضمن اینکه کانون های مشارکت کننده در این طرح خیرخواهانه شامل کانون «صاحب الزمان (عچ)» ویلاشهر بجنورد، «چشمه کوثر» مسجد روستای سوخسو انقلاب شهرستان راز و جرگلان، «شهدای شهرک ولیعصر(عج)» شهرستان شیروان، «ضامن آهو» مسجد روستای زرد از توابع شهرستان مانه و سملقان، «امیر المومنین(ع)» مسجد روستای چهارچوبه شهرستان گرمه، کانون «امام حسین(علیه السلام)» مسجد صادق آباد از توابع جاجرم، «نور الزهرا (سلام الله علیها)» روستای چری شهرستان فاروج، «رمضان » منطقه کوی امام هادی (علیه السلام) بجنورد، «سراج » در اسفراین و نیز «کانون علامه امینی (ره)» بجنورد بودند.


همت جمعی کانون ها در ضدعفونی معابر و مساجد شهری و روستایی استان


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی همچنین از تهیه بسته های بهداشتی توسط فعالان کانون های مساجد استان خبر داد و گفت: این بسته ها شامل ضد عفونی کننده ها و مواد شوینده است که همراه با دوخت و تهیه ماسک در میان خانواده ها توزیع شده است. این بسته ها در شهرستان های مختلف توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی انجام گرفته است.


وی از ضدعفونی معابر وهمت جوانان مسجدیو فعالان کانون های شهری و روستایی استان خبر داد و گفت: این موضوع به صورت خودجوش به ویژه در مناطق حاشیه شهر های استان انجام گرفته و تا ریشه کنی و مقابله کامل با شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.



شیرازیان در پایان با تأکید بر اهمیت قرنطینه خانگی و لغو همه برنامه ها و توصیه اکید به ماندن در خانه، از اعضای کانون ها خواست تا با همکاری و اطلاع رسانی بیشتر مانع از حضور افراد در بیرون از منزل شوند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کانون های فرهنگی هنری مساجد سبک زندگی اسلامی خراسان شمالی کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد استان خراسان شمالی کانون های مساجد استان مساجد خراسان شمالی بیمارستان صحرایی اعضای کانون اعضای کانون ها خبر داد و گفت راه اندازی بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، همایش مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سلماس با حضور محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، کارشناسان ستاد و پورعباس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد سلماس برگزار شد.

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی، ضمن تبریک عملیات غرورآفرین «وعده صادق»، گفت: این عملیات سرآغازی برای نابودی رژیم منحوس صهیونستی است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)، به نقش مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ترویج فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه اشاره کرد.

رضایی با بیان اینکه  در سال‌های اخیر که کرونا و مسائل اقتصادی باعث راکد شدن مسجد شده است، گفت: عملی کردن شعار «نهضت بازگشت به مسجد»، احیای کارکردهای مساجد و هدفمند کردن فعالیت ها با پیوند مسجد و جوانان از جمله اهداف اصلی ستاد است که می تواند نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های جوانان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های جذاب و متنوع، جوانان را به مساجد جذب کنیم و زمینه را برای رشد و تعالی آنها فراهم نماییم.

رضایی افزود: کانون مسجد، پایگاه بسیج، امام جماعت و هیئت امناء چهار رکن اصلی مساجد هستند که می بایست جهت رسیدن به اهداف مسجد با یکدیگر تعامل داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی ادامه داد: ما در سال های گذشته طبق تفاهم نامه هایی که با دستگاه های فرهنگی، هنری و ورزشی منعقد کردیم مقرر است که اعضای مسجدی کانون های فرهنگی و هنری از ظرفیت این دستگاه ها استفاده کنند.

وی گفت: کانون‌های مساجد امن‌ترین مکان برای حضور نسل  جوان هستند و حضور قشر نوجوان و جوان در داخل مساجد، مسیر زندگی آن‌ها را مشخص و هدفمند می کند.

دیگر خبرها

  • وعده صادق، شکست دنیای استکبار
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • مردمی سازی در خراسان شمالی باید به جایگاه اصلی خود دست یابد
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • تخصیص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث دیوار ساحلی جوادیه بجنورد