Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@11:11:01 GMT

کشف 120 تن چوب قاچاق در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۵۵۳۶

کشف 120 تن چوب قاچاق در آذربایجان‌غربی

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از کشف بیش از 120 تن چوب قاچاق در شهرستان میاندوآب خبر داد.

هادی قاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و آماده باش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در ایام تعطیلات نوروزی، در چند روز اخیر بیش از 120 تن چوب قاچاق توسط نیروهای یگان حفاظت از اراضی ملی شهرستان میاندوآب کشف، ضبط و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرستان میاندوآب با داشتن 160 هزار هکتار عرصه ملی و سه بخش مرکزی، نیازمند مشارکت مردمی در حفاظت و احیای عرصه های ملی است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در این خصوص همکاری و همراهی خوبی با توجه به برگزاری مداوم آموزش‌های ترویجی وجود دارد و در این راستا از نیروهای نظامی و انتظامی نیز در برخورد با متخلفین عرصه‌های منابع طبیعی قدردانی می‌کنیم که در کمترین زمان ممکن همکاری لازم را در این زمینه با نیروهای منابع طبیعی دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چوب قاچاق منابع طبیعی آذربایجان غربی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور

علی ملکی آهنگران در لرستان با بیان اینکه هم اکنون پنج هزار و ۵۰۰ نفر از عرصه‌های منابع طبیعی کشور محافظت می‌کنند، گفت: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نیرو شرکتی هستند که امسال ساماندهی خواهند شد و علاوه بر این حدود ۴ هزار نفر دیگر نیز جذب و ساماندهی خواهند شد.

وی اظهارداشت: در تلاشیم برای جبران خلأ نیروی انسانی از فناوری‌های نوین شامل نصب دوربین ها، استفاده از ریزپرنده‌ها و پهباد‌ها و هوش مصنوعی بهره ببریم.

آقای ملکی آهنگران به رفع تصرف ۳۰ هزار هکتار از اراضی، سال گذشته اشاره کرد و افزود: با افرادی که بخواهند اراضی ملی را تغییر کاربری دهند به شدت برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در خصوص قاچاق چوب هم گفت: در این رابطه شش هزار و ۱۲۰ پرونده تشکیل و ۹۱ هزار و ۸۹۸ اصله چوب کشف شده است.

دیدار با مدیر حوزه علمیه استان و تشکیل جلسه با تشکل‌ها و خبرنگاران با هدف ترغیب مردم برای حفاظت از منابع طبیعی و پیشگیری از آتش سوزی‌های احتمالی در فصول گرم سال و همچنین بازدید از یگان حفاظت محیط زیست استان و بخش‌های مختلف آن از جمله برنامه‌های سفر سه روزه علی ملکی آهنگران به لرستان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • توزیع حدود هشت هزار تن کود یارانه‌ای در شهرستان میاندوآب در سال ۱۴۰۲
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • در راستای حفظ اراضی ملی ۳ دستگاه خودرو سنگین به پارکینگ منتقل شدند
  • جذب ۴ هزار نیرو برای حفاظت از منابع طبیعی کشور