Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتسال کشورمان یکی از پر افتخار‌ترین و قدرتمندترین تیم‌های حال حاضر آسیا و حتی دنیا به شمار می‌رود. فوتسالیست‌های کشورمان بعد از جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا موفق شدند در بین ۴ تیم برتر دنیا قرار گیرند و این جایگاه چند سالی بود که تغییر پیدا نکرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیراً به دلیل نداشتن بازی‌های تدارکاتی خوب و مناسب جایگاه ملی پوشان فوتسال کشورمان در رنکینگ جهانی جا به جا شده و هم اکنون تیم ملی فوتسال کشورمان در رده ششم دنیا جای گرفته است.

در آسیا فوتسال ایران همیشه سرآمد بوده و به قول معروف حالا حالا‌ها کسی نمی‌تواند به جایگاه ایران در رنکینگ آسیا نزدیک شود. تیم ملی فوتسال کشورمان در ۱۵ دوره یا که در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شرکت کرده توانسته ۱۲ بار به مقام قهرمانی دست پیدا کند و از این حیث در این قاره سرآمد است. هر چند در این چند سال اخیر تیم‌های ملی ژاپن، تایلند و ازبکستان هوس کردند که به جایگاه ایران دست پیدا کنند، اما هر بار به در بسته خورده و نتوانستند به ایران نزدیک شوند. زیرا فوتسال ما خود را از قاره آسیا جدا کرده و خود را با تیم‌های مطرح اول جهان مقایسه می‌کند.

ملی پوشان فوتسال کشورمان ابتدا قرار بود اسفند ماه در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا که به میزبانی ترکمنستان قرار بود برگزار شود، شرکت کنند، اما با شیوع ویروس کرونا در سر تا سر نقاط جهان کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تصمیم گرفت این مسابقات را لغو به زمان دیگری موکول کند. حتی گفته می‌شود ممکن است میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا از کشور ترکمنستان گرفته و به کشور دیگری سپرده شود. به هر حال زمان و مکان دقیق برگزاری مسابقات جام ملت‌ها از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام نشده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که این مسابقات قرار است بعد از ایام ماه مبارک رمضان یعنی خرداد ماه ۹۹ برگزار شود و از کویت هم به عنوان میزبان این بازی‌ها یاد می‌شود.

اگر قرار باشد کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات جام ملت‌ها را بعد از ایام ماه مبارک رمضان (خرداد ماه) برگزار کند، در آن صورت باید دید که تکلیف رقابت‌های جام جهانی چه می‌شود. مسابقات جام جهانی فوتسال قرار است طبق برنامه ریزی صورت گرفته از ۲۲ شهریور تا ۱۳ مهر ۱۳۹۹ به میزبانی کشور لیتوانی برگزار شود. به همین دلیل اگر قرار باشد بازی‌های جام ملت‌ها در خرداد ماه برگزار شود، فرصتی برای تیم‌های آسیایی باقی نمی‌ماند تا خود را برای حضور در مسابقات جام جهانی آماده کنند. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که فیفا تصمیم بگیرد بازی‌های جام جهانی را به تعویق انداخته تا تیم‌های آسیایی هم بتوانند خود را به خوبی برای حضور در جام جهانی آماده کنند. مسابقات جام ملت‌های فوتسال در حال حاضر در بیشتر کشور‌ها به پایان رسیده، اما هنوز قاره آسیا رقابت‌های خود را آغاز نکرده و هنوز هم معلوم نیست چه زمانی بخواهند این مسابقات را برگزار کنند. طبق اعلام فیفا ۵ تیم اول رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مسابقات جام جهانی صعود می‌کنند.

تیم ملی فوتسال کشورمان در ۱۵ دوره‌ای که مسابقات فوتسال جام ملت های آسیا برگزار شده توانسته ۱۲ بار به مقام قهرمانی و یک بار هم به مقام نائب قهرماین این مسابقات دست پیدا کند. ملی پوشان کشورمان در آخرین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۸ که به میزبانی کشور تایوان برگزار شد توانست در فینال تیم ملی ژاپن را شکست داده و به مقام قهرماین مسابقات جام ملت‌های آسیا دست پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم ملی فوتسال جام ملت های آسیا تیم ملی فوتسال کشورمان مسابقات جام ملت ها فوتسال کشورمان جام ملت های آسیا جام ملت ها رقابت های جام برگزار شود جام جهانی دست پیدا بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوروزیان ششم شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در پنجمین روز از مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل، پوریا نوروزیان با ثبت امتیاز ۶۳۰/۳ به عنوان نفر ششم راهی فینال تفنگ بادی ۱۰ متر شده بود، در فینال نیز ششم شد.

ساعتی دیگر نجمه خدمتی و شرمینه چهل امیرانی در فینال تفنگ ۱۰ متر به مصاف رقبا می روند.

مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از ۲۴ تا ۳۱ فروردین با حضور ۴۶۶ ورزشکار از ۷۶ کشور برزیل برگزار می‌شود.

کد خبر 6080118

دیگر خبرها

  • تلاش الفتی برای کسب سهمیه المپیک/ ژیمناستیک شگفتی‌ساز می‌شود؟
  • تیم فوتسال افغانستان به مصاف ایران می رود
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| ازبکستان برد، عربستان تحقیر شد
  • آغاز جنگ: ایران علیه تمام آسیا یا تمام آسیا علیه ایران
  • آغاز نبرد ۱۶ تیم آسیایی برای کسب مجوز جام جهانی فوتسال
  • آغاز فوتسال جام ملتهای آسیا از امروز
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| عزم ایران برای زدن ۲ نشان با یک تیر
  • نوروزیان ششم شد
  • ایران و ژاپن بی دردسر راهی جام جهانی خواهند شد
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024؛ داور ویدیویی به کمک داوران می‌آید!