Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:18:56 GMT

میزان مسافرت ها در البرز ۶۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۵۵۹۹

میزان مسافرت ها در البرز ۶۰ درصد کاهش یافت

نور محمد فردی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در طول ده روز اول فروردین ماه سال جاری،  چهار میلیون و ۸۶۱ هزار دستگاه خودرو توسط ۴۴ دستگاه تردد شمار در طول محورهای ارتباطی استان البرز مشاهده شده در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ میلیون و ۱۱۲ هزار خودرو بوده است.

وی ادامه داد: مردم توجه داشته باشند که برای ایام تعطیلات ازجمله روز طبیعت برنامه‌ریزی سفر نداشته باشند و امسال  سیزده به در را در خانه سپری کنند زیرا پارک‌ها، تفرجگاه‌ها ، نقاط و مراکزی که حالت تجمعی دارند به خاطر حفظ سلامت مردم تعطیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فردی تاکید کرد: ستاد مدیریت بیماری کرونا ، فرمانداری‌ها برنامه‌ریزی  به همراه اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند و  از ظرفیت سمن‌ها ، تشکلات مردم‌نهاد برای روز طبیعت استفاده شود و شعار ماندن در خانه را در روز طبیعت جدی بگیریم.
وی افزود:  مشارکت اجتماعی در این زمینه را باید جدی بگیریم زیرا حضور و حمایت مردم  برای  اجرای شعار ماندن در خانه  به  مسوولان کمک می‌کند. 
سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد: در هر صورت تمام افراد برای سلامتی خود و خانواده باید اقدامات پیشگیرانه که کمترین هزینه مالی و جانی را دارد، انجام دهند و هرکس خود مراقب رفتار اجتماعی و رعایت فاصله فیزیکی باشد و بهترین روش در این زمینه، ماندن در خانه است.

اجتناب از عبارت فاصله اجتماعی 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در مورد طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا که از هشتم فروردین ماه در کشور اجرا شده است، گفت: چه خوب است بجای عبارت طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» از عبارت «فاصله‌گذاری فیزیکی» استفاده کرده و از عبارت فاصله اجتماعی اجتناب کنیم. 
وی افزود: زیرا استفاده نابجا از عبارت فاصله‌ اجتماعی می‌تواند غیرسازنده باشد؛ به همین خاطر سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز به همین نتیجه رسیده  و اشتباه خود را در استفاده از این واژه پذیرفته و اذعان داشته که استفاده از این واژه باعث بدفهمی در سطح جهانی شده است. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز افزود: در واقع آن کاری که باید برای مراقبت فردی و گروهی از خطر ابتلا به کرونا انجام داد، رعایت فاصله فیزیکی است و نباید از فاصله اجتماعی سخن گفت. 

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا  البرز خاطرنشان کرد: چه بسا که این ویروس در طول روزهای اخیر باعث ایجاد روابط اجتماعی جدید، تقویت رابطه‌های پیشین و ارتباط مجدد افرادی شده باشد که با یکدیگر قطع رابطه کرده یا از برقراری ارتباط اجتماعی خودداری کرده بودند.

 فردی گفت: همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی یک مصیبت در جامعه رخ می‌دهد، اگر پیوندهای اجتماعی در آن جامعه قوی باشند، مردم با کمترین هزینه آن اتفاق را از سر می‌گذرانند. برعکس، بیشترین آسیب‌ها بعد از  این نوع مصیبت‌ها نصیب کسانی می‌شود که کمترین پیوندهای اجتماعی را داشته باشند. 
معاون استاندار گفت: بنابر این باید فرهنگ‌سازی کرد و استفاده درست از واژگان می‌تواند مانع بدفهمی‌ها در جامعه باشد و به ماندن افراد در خانه در عین حال حفظ روابط اجتماعی با یکدیگر کمک کند.

تاکنون تست کرونای یک هزار و ۵۵۸ نفر در استان البرز مثبت شده که ۱۴۹ نفر از این افراد فوت کرده اند ضمن آنکه ۲۹ مرگ مشکوک نیز در این استان ثبت شده است.

اکنون ۴۵۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

استان البرز در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور قرار دارد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۱۹۹ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا بهداشت و سلامت استانداری البرز پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بهداشت و سلامت استانداری البرز ویروس کرونا بهداشت و سلامت استانداری البرز بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا پنجم فروردین، ورودی آب به سدهای کشور نسبت به مدت زمان مشابه ۱۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا چهارم فروردین، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۱۴۱.۵ میلیمتر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۱۷۹.۸ میلیمتر) ۲۱ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۶۱.۸) ۱۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین کمترین میزان بارش مربوط به استان فارس بوده که در این بازه زمانی ۱۱۷.۹ میلی‌متر بارندگی داشته است، این میزان نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۵۳.۸ درصدی داشته است، استان اصفهان در این بازه زمانی ۱۰۱.۴ میلی‌متر بارش داشته است که نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.

میزان بارش‌ها در استان تهران ۱۳۶.۱ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۲۸ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

میزان کل خروجی سدهای کشور در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا پنجم فروردین، ۱۲ میلیارد و ۴۱ میلیون مترمکعب ثبت شده و نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است. در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان کل خروجی سدهای کشور ۱۲ میلیارد و ۵ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان کل ورودی آب به سدهای کشور ۱۷ درصد کاهش یافته و در این بازه زمانی ۱۶ میلیارد و ۳۴ میلیون مترمکعب است؛ همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن ۲۵.۶۴ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به حجم ۲۶.۷۵ میلیارد متر مکعبی سال گذشته، ۴ درصد کاهش داشته است. با توجه به اینکه ظرفیت کل مخازن سدها ۶۰ میلیارد متر مکعب است، اکنون پُرشدگی سدها به ۵۲ درصد رسیده است.

کد خبر 739375

دیگر خبرها

  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • ۵۲ درصد ظرفیت سد‌های کشور پُر آب شد/ کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سد‌ها
  • قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست
  • بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • کاهش نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ سال
  • نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ ساله اخیر رسید
  • نرخ بیکاری ترکیه رکورد ۱۰ ساله را شکست
  • کاهش ۶ درصدی تردد‌های نوروزی در جاده‌های کشور
  • بارندگی‌ها چقدر علوفه تولید می‌کند؟