Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@20:04:12 GMT

۳۱۵ میلیمتر میانگین بارندگی در فارس در سال زراعی جاری

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۵۶۷۳

۳۱۵ میلیمتر میانگین بارندگی در فارس در سال زراعی جاری

پژمان گفت: به حمدالله بعد از یک دوره تقریبا ۱۰ ساله خشکسالی در کشور و استان فارس ۲ سال هست که وضعیت بارش ها هم در کشور و هم در استان خیلی خوب بود و در سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۳۱۵ میلیمتر میانگین بارندگی استان فارس بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسین پژمان» با اشاره به نزول رحمت الهی در سال گذشته گفت: به حمدالله بعد از یک دوره تقریبا 10 ساله خشکسالی در کشور و استان فارس 2 سال هست که وضعیت بارش ها هم در کشور و هم در استان خیلی خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: در سال زراعی جاری تاکنون بیش از 315 میلیمتر میانگین بارندگی استان فارس بوده است و انتظار داریم کشاورزان این استان عملکردهای خیلی خوبی را رقم بزنند، اما یکی از عواملی که در سال های با بارندگی زیاد می تواند مشکل ساز شود مقوله شیوع بیماری های برگی محصولات کشاورزی به ویژه گندم است که در شرایط آب و هوایی فعلی می تواند 50 در صد عملکرد را کاهش دهد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: یکی از راه کارهای جلوگیری از کاهش عملکرد و کم کردن اثر این بیماری ها استفاده از قارچ کش ها است که به کشاورزان عزیز توصیه می کنیم که اگر مقدور باشد حداقل 2 مرحله؛ یکی در مرحله رشد گره دوم ساقه و دیگری در مرحله ظهور برگ پرچم حتما مزارع را خصوصا در سال جاری با ترکیبات قارچ کشی که کارشناسان حفظ نباتات توصیه می کنند سم پاشی نمایند تا شاهد کاهش عملکرد در استان نباشیم.

وی بیان کرد: ما در سطوح آموزشی و ترویجی در سطح 10 شهرستان عمل کرده ایم و در بعضی از مزارع از جمله مزارع کشاورزان پیشرو قطعاتی را با قارچ کش های مختلف آزمایش کردیم و در سطح کشور نیز آزمایشاتی انجام شده که بیانگر افزایش 2 تنی محصول به جهت استفاده از قارچ کش است.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: میزان بارندگی بارندگی جهاد کشاورزی فارس شیراز استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشت بو رکورد دار بارندگی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️در کرنگ ۱۳/۱ میلیمتر، بادله کوه ۱۲/۳ میلیمتر، حسین آباد کالپوش ۱۲/۱ میلیمتر، پرور ۱۱/۹ میلیمتر، دیباج ۱۰ میلیمتر باران باریده است و در سایر مناطق کمتر از ۱۰ میلیمتر باران باریده است.

 

دیگر خبرها

  • دشت بو رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر جبران شد؟
  • بارش‌های اخیر کبود آب تهران را جبران نکرد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها