Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه در ارتباط تصویری با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اقدامات سال‌های اخیر دولت تدبیر و امید در ارتقای شاخص تخت بیمارستانی موجب کاهش نگرانی در راستای مقابله با بیماری کرونا شده، افزود: اقدامات دولت تدبیر و امید در بحث بهبود شاخص‌های درمانی در این استان قابل تقدیر بوده و متوسط برخورداری از تخت بیمارستانی در استان از زیر یک درصد در ابتدای دولت به ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد رسیده که زیرساخت بسیار خوبی در حوزه درمان است.
وی ادامه داد: از سفر سال گذشته هیات دولت به آذربایجان‌غربی تا امروز ۹۰۰ تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های استان اضافه شده و در حال حاضر نیز ۶۵۰ تخت بیمارستانی آماده افتتاح و یک‌هزار تخت در دست احداث است.
وی گفت: بیمارستان‌های صحرایی در ارومیه، مهاباد و سردشت راه‌اندازی شده و در پیرانشهر نیز به زودی بیمارستان صحرایی راه‌اندازی می‌شود و تعداد تخت‌های بیمارستان صحرایی به ۶۰۰ تخت می رسد.
استاندار آذربایجان‌غربی افزود: در تمام شهرهای استان استراحتگاه ایجاد شده  و در حال حاضر ۳۰ بیمار بهبود یافته از کرونا در این استراحتگاهها روند درمان را طی می‌کنند.
شهریاری اضافه‌ کرد: در حال حاضر ۸۲ تخت آی سی یو و ۹۲ تخت سی سی یو و ۴۰۵ تخت اورژانس خالی داریم و امکانات خوبی در این زمینه فراهم شده است.
وی با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی بهداشتی اظهار داشت: سه واحد تولیدی الکل و ۱۶ واحد تولید مواد ضدعفونی در استان فعالیت دارند و در حال حاضر داروخانه های استان از وضعیت خوبی برخوردار هستند و روزانه یک میلیون جفت دستکش در استان تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هفت پزشک و ۱۹ پرستار استان درگیر بیماری کرونا شده‌اند و روند درمان آنها به خوبی طی می‌شود، بیان کرد: تعداد مبتلایان نسبت به جمعیت در استان ۱۹.۵ است که از این لحاظ در رتبه خوب ۲۴ کشوری قرار داریم.
وی تاکید کرد: ٢ دلیل اصلی ابتلای جمعیت استان به کرونا، شهرهای آلوده استان‌های همجوار و مسافرت‌های موردی ایام عید بوده است.
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اگر چه پشتیبانی لازم به طور جدی انجام می‌گیرد اما از جمله مهمترین نیازهای استان در روند مدیریت بیماری کرونا، لزوم تجهیز کادر درمانی به تجهیزات پیشرفته و اختصاص دستگاه ونتیلاتور برای شهرهای کم برخوردار و کوچک است.
شهریاری اضافه کرد: از دیگر مشکلات ما لزوم تامین دستگاه سی تی اسکن برای شهرهای خوی، مهاباد و ارومیه است.
وی تاکید کرد: کادر پزشکی و پرستاری تلاش‌های ایثارگرانه دارند اما معوقات و پرداخت کارانه آنها که از سال گذشته باقیمانده امروز یک مشکل محسوب و پرداخت این معوقات در این شرایط باعث تقویت روحیه این عزیزان می‌شود.
وی ادامه داد: از دیگر نگرانی‌های ما، جانبازان سردشتی هستند  که تدابیر لازم از بیمارستان صحرائی گرفته تا تامین اقلام ضدعفونی کننده، برای این بزرگواران اتخاذ شده است ولی نیازمند تدابیر ویژه تری در این شهرستان هستیم.
وی با اشاره به اینکه از زمان اجرای طرح فاصله گذاری به طور متوسط روزانه ۶۳ درصد ترددها کاهش یافته است، بیان کرد: در ۸۰ محور ۸۰۰ کادر نیروی انتظامی مستقر هستند و ۱۳۶ هزار غربالگری در این محورها انجام گرفته و ۲۰ درصد در مصرف کاهش مصرف بنزین در آذربایجان غربی ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان غربی ارومیه محمدمهدی شهریاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان غربی ارومیه محمدمهدی شهریاری ویروس کرونا آذربایجان غربی ارومیه محمدمهدی شهریاری تخت بیمارستانی آذربایجان غربی حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون مبارزه با عوامل خسارتزا در سطح ۲۴۶ هزار هکتار از مزارع غلات استان انجام شده است که ۲۶۱ هکتار آن مربوط به بیماری برگی زنگ زردگندم است.

فرشته صادقی نسب افزود: باتوجه به شرایط جوی مناسب برای ایجاد وگسترش بیماری برگی بویژه زنگ زرد گندم در مزارع غلات استان، لازم است کارشناسان شبکه مراقبت ضمن پایش دقیق مزارع، درصورت مشاهده بیماری هرچه سریع‌تر اطلاع رسانی لازم را در خصوص  کانون کوبی و سمپاشی  مزارع با سموم توصیه شده به کشاورزان انجام دهند.

صادقی نسب اظهارکرد:  با توجه به نقش بیماریها در کاهش عملکرد محصول، عملیات مبارزه  بایستی با نظر کارشناسان شبکه مراقبت و در اسرع وقت انجام گیرد تا علاوه بر اثربخشی مناسب از وارد آمدن خسارت به مزارع جلوگیری شود.

صادقی نسب اضافه کرد: عملیات ردیابی و پایش در مزارع همچنان ادامه دارد و توصیه های مدیریتی لازم توسط کارشناسان به کشاورزان انجام  می گیرد.

دیگر خبرها

  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی