Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:39:50 GMT

سخنان متناقض مقام‌های انگلیس درباره وضعیت کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۵۸۴۷

سخنان متناقض مقام‌های انگلیس درباره وضعیت کرونا

«نیل فرگوسن» روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی پیش بینی کرد، ۴۰ درصد جمعیت انگلیس هیچ علائمی از کرونا بروز نداده و احتمالا ۲ تا ۳ درصد به این ویروس مبتلا شده‌اند.

او با این حال هشدار داد که این آمار ممکن است دقیق نباشد تا بتوان نتیجه دقیقی را ارائه داد. 

فرگوسن کسی بود که تحقیقات تکان دهنده او در مرکز جهانی بیماری‌های عفونی دانشگاه ایمپریال کالج لندن باعث شد تا بوریس جانسون دستور مقررات منع رفت و آمد را صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این تحقیقات پیش بینی کرده بود که حدود ۲۵۰ هزار انگلیسی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست خواهند داد. در همین پیوند مدیر سازمان ملی تأمین بهداشت و درمان انگلیس نیز به تازگی اعلام کرده است که اگر قربانیان ویروس کرونا در این کشور کمتر از ۲۰ هزار نفر شوند، ‌خیلی خوب عمل کرده‌ایم.

فرگوسن همچنین عنوان کرد کیت‌های آزمایش آنتی‌بادی در مراحل پایانی قرار دارد و احتمالا در روزهای‌ آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. 

انگلیس به دنبال انجام تحقیقات گسترده سرم‌شناسی است تا میزان شیوع ویروس کرونا را در سراسر کشور اندازه گیری کند.

آزمایش‌های سرم‌شناسی اغلب بر این اساس استوارند که به‌جای یافتن آنتی‌ژن یا عامل بیماری‌زا در بدن، آسان‌تر است که پاسخ اختصاصیِ بدن به آنتی‌ژن (پادتن (آنتی‌بادی)) ویروس جستجو شود. بر این اساس، بالا بودن سطوح پادتن در خون نشانهٔ مواجههٔ فرد با ویروس تلقی می‌شود.

اظهارنظر جدید فرگوسن که ناظر بر وضعیت رو به بهبود کرونا در این کشور است با اخبار منتشر شده از وضعیت بیمارستان‌های انگلیس و هشدار نخست وزیر تناقض دارد.  

بوریس جانسون به تازگی درباره خطرات کرونا به مردم کشورش نامه نوشته و هشدار داده است دولت برای جلوگیری از میزان شیوع این ویروس، محدودیت‌های بیشتری را وضع خواهد کرد.

بوریس جانسون در این نامه که برای ۳۰ میلیون انگلیسی ارسال خواهد شد، همچنین هشدار داده که اوضاع از آنچه هست، وخیم‌تر می‌شود.

همچنین معاون عالی‌ترین مقام پزشکی انگلیس دیروز(یکشنبه) در نشست خبری روزانه دولت هشدار داد اوضاع دست کم تا ۶ ماه دیگر عادی نخواهد شد. او همچنین احتمال داد که مقررات منع رفت و آمد ممکن است تا سه ماه دیگر تمدید شود. 

رئیس انجمن بیمارستان‌های انگلیس هشدار داده است که درمانگاه‌های این کشور در مواجهه با ویروس کرونا از نظر تعداد، سرعت افزایش و وخامت حال بیماران، همچنین کمبود ظرفیت بیمارستان‌ها در حال انفجار است.

«کریس هاپسون» پنجشنبه گذشته در گفت وگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی۴ به نقل از رئیسان بیمارستان‌های پایتخت، وضعیت نگران کننده‌ای را توصیف کرد و افزود: ظرفیت آنها دربرابر موج بیمارانی که یکی از پس دیگری با حال وخیم به بیمارستان مراجعه می‌کنند رو به پایان است. او گفت عبارتی که این روزها سر زبان‌ها افتاده یک سونامی دنباله دار است.  

برخی گزارش‌ها که ایرنا قادر به تائید آن نیست، از جیره بندی تخت بیمارستان‌ها حکایت دارد و گفته می‌شود دولت برای درمان کرونا، بیماران جوان‌تر را نسبت به افراد بالای ۷۰ سال در اولویت قرار داده است.

هم زمان وزارت فرهنگ، رسانه و امور دیجیتال انگلیس امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که تیم ضربت مقابله با شایعات دولت تلاش می کند مانع انتشار اخبار نادرست درباره کرونا در افکار عمومی شود.  

انگلیس تاکنون ۱۹ هزار و ۵۲۲ مورد ابتلا به کرونا بیماری و یک هزار و ۲۲۸ فوتی بر اثر آن گزارش کرده است.

۲۰۲۳

برچسب‌ها ویروس کرونا انگلستان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا انگلستان ویروس کرونا انگلستان بیمارستان ها ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در واکنش به سرکوب شدید دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

وی افزود: ‏این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تأکید کرد: ‏در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گور‌های دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: ‏کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی