Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@10:32:10 GMT

ورود 30 اثر استان سمنان به فهرست آثار ملی در یک سال اخیر

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۶۰۰۹

ورود 30 اثر استان سمنان به فهرست آثار ملی در یک سال اخیر

ایسنا/سمنان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: 30 اثر میراث فرهنگی استان در فهرست آثار ملی در سال 98 به ثبت رسیده اند

مهدی جمال بااعلام این خبر اظهار کرد: پس از بررسی اسناد و مدارک، پرونده های این آثار که در دفتر ثبت و حریم اداره ‌کل تهیه و تدوین شده بود،  واجد ارزش تاریخی شناخته شد و در جلسه کمیته ثبت ملی آثار منقول کشور با تایید و تصویب اعضای شورای عالی ثبت در فهرست میراث ملی ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد سفر استان سمنان ادامه داد: از این آثار 13 اثر ناملموس، 5 اثر منقول، 8 اثر غیرمنقول، 4 اثر طبیعی به ثبت رسیده اند.

جمال افزود: این آثار شامل: آیین دسته عزاداری عرب شهر سرخه، مهارت سنتی پخت غذای کله آش روستای بیابانک، فنون بافت و برپایی گوت(سیاه چادر ایل سنگسری)، مهارت سنتی پخت نان کاک و مهارت سنتی پخت غذای شنگی پلو شهر شاهرود، مهارت سنتی پخت غذای قطقی روستای فرومد، مهارت پخت غذای شله قروت شهر میامی، منبر چوبی روستای جوین، وقفنامه عمید الملک سمنانی،تأسیسات نفتی خوریان سمنان، پل راه آهن بزرگ و کوچک منطقه بنه کوه شهرستان گرمسار، مجموعه درختان چنار چشمه علی دامغان، درخت چنار سوخته شاهرود و ... هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: تعداد آثار ثبت شده استان با این 30 اثر به 845 اثر افزایش می یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی سمنان سمنان فهرست آثار ملی مهارت سنتی پخت استان سمنان پخت غذای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دستگاه قضا به تصادف مرگبار در جاده جندق ـ معلمان

رئیس کل دادگستری استان سمنان به مدیران قضایی شهر‌های دامغان و امیرآباد دستور داد افزایش سطح ایمنی جاده را با اقدامات فوری پیگیری کرده و نسبت به حفظ جان مسافران حساس باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان،  محمد جعفر عبدالهی در پی وقوع سانحه مرگبار رانندگی در جاده جندق معلمان که منجر به جان باختن 9 نفر و مصدوم شدن یک کودک شد؛ مدیران قضایی مربوطه را مکلف کرد با بسیج مسئولان اجرایی، انتظامی و راهور نسبت به افزایش سطح ایمنی جاده و کاهش تصادفات در روز‌های پایانی نوروز امسال، نسبت به حفظ جان مسافران حساس شوند.  

وی افزود: موقعیت جغرافیایی استان به نحوی است که در زمره محور‌های مواصلاتی پرتردد به ویژه در طول سال محسوب می‌شود و متاسفانه سالانه اتفاقات متعددی در اثر سوانح جاده‌ای منجر به جان باختن و صدمه بدنی بسیاری از هموطنان می‌شود.  

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: در جلسات مختلف با مدیران قضایی و مسئولان اجرایی، انتظامی و راهور استان کاهش نقاط حادثه خیز و افزایش ایمنی جاده‌ها مورد تذکر واقع شده و مطالبه جدی دستگاه قضایی از مسئولان مربوطه افزایش ایمنی در طول جاده‌های استان است. 

وی اضافه کرد: متاسفانه حادثه محور جندق معلمان منجر به جان باختن و صدمه دیدن 10 نفر از هموطنان شد و کام مردم را تلخ کرد. جلوگیری از تکرار چنین حوادث احتمالی در روز‌های پایانی سفر‌های نوروزی سال جاری، وظایف خطیر دستگاه‌های مسئول را دو چندان می‌کند. 

عبدالهی بیان کرد: به مدیران قضایی شهر‌های دامغان و امیرآباد دستور داده شد با برگزاری جلسه مشترک با حضور مسئولان اجرایی، انتظامی و راهور استان علاوه بر شناسایی و رفع نقاط ضعف، افزایش سطح ایمنی جاده را با اقدامات فوری پیگیری کرده و نسبت به حفظ جان مسافران حساس باشند. 

وی اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه باید قبل از وقوع حوادث انجام شود. لکن ضروری است مواردی از قبیل؛ میزان حضور و اثرگذاری پلیس، خط‌کشی استاندارد و تعیین خطوط موزیکال ایمنی جاده، هشدار سبقت غیرمجاز و رعایت سرعت مجاز، شناسایی نقاطی که امکان برقراری ارتباط تلفنی ندارد و رفع مشکلات مخابراتی، افزایش علائم راهنمایی رانندگی و پایگاه‌های امداد رسانی و ایجاد ایستگاه‌های الزام خیرخواهانه مسافران به استراحت و توقف کوتاه به سرعت اتفاق بیفتد. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان تاکید کرد: معیار‌های هفت گانه افزایش ایمنی راه موضوعی است که منجر به بهسازی و ارتقای ایمنی راه‌ها و اصلاح نقاط پرتصادف شده و ارتقای سطح ایمنی راه‌ها و تامین الزامات آن متناسب با نوع جاده مبنای عمل مسئولان مربوطه قرار گیرد و عدم تحقق آن منجر به بروز برخورد قهری دستگاه قضایی خواهد شد. 

عبدالهی در خاتمه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان باختگان افزود: امنیت سفر و کاهش نقاط حادثه خیز سراسر استان از سوی دادستان مرکز استان مطالبه خواهد شد و عدم انجام تکالیف از سوی مسئولان مربوطه، پاسخگویی آنان در مراجع قانونی صالح را به وجود می‌آورد. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه خاطر نشان کرد: افزایش سطح ایمنی جاده‌ها و کاهش نرخ حوادث و تلفات جاده‌ای با اقدامات همزمان مردم و مسئولین حاصل می‌شود. ولی مسئولین موظفند زمینه‌های کیفی سفر امن برای مردم را فراهم آورند و مردم نیز با رعایت قوانین می‌توانند تا حد زیادی از بروز حوادث پیشگیری کنند. 

گفتنی است تصادف مرگبار دو خودروری سواری در جاده جندق – معلمان در (9 فروردین ماه)، منجر به بروز حادثه رانندگی دلخراش شد و این حادثه تعداد قابل توجهی کشته و مجروح بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ورود دستگاه قضا به تصادف مرگبار در جاده جندق ـ معلمان
  • جزئیات روند سرمایه گذاری خارجی در یک دهه اخیر
  • عاملان حمله اخیر مسکو تروریست اعلام شدند
  • مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی افطار در بندرلنگه
  • مراسم رونمایی از لوح جهانی ثبت افطار در بندرلنگه
  • مراسم رونمایی از لوح ثبتی جهانی افطار در بندرلنگه
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • ۹۵۰ مورد سرکشی و بازدید نظارتی از آثار تاریخی و فرهنگی مینودشت
  • ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی