Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-27@05:12:11 GMT

آمار کرونا به ۴۱۴۹۵نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۶۰۹۴

آمار کرونا به ۴۱۴۹۵نفر رسید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت بعد از ظهر دوشنبه در ارتباط ویدئویی با خبرنگاران، اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۱۴۹۵ مورد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشحالیم که تا کنون ۱۳۹۱۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و عدد قابل توجهی است حتی در قیاس با سایر کشورهایی که درگیر این بیماری هستند.

جهانپور ادامه داد: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۷۵۷ نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ۳۵۱۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی مجازی اقدام به تولید محتوای علمی و تخصصی مربوط به کرونا ویروس کرده که برای همه مفید و قابل استفاده است.

جهانپور گفت: مردم می‌توانند برای بهره مندی از تولیدات علمی و مورد تأیید وزارت بهداشت در زمینه کرونا به سامانه arman.vums.ac.ir/corona مراجعه کنند.

خبر در حال تکمیل است...

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کووید ۱۹ کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ویروس کرونا ویروس چینی کرونا کرونا ویروس کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره

به گزارش خبرگزاری علم ‌و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، محققان هوش مصنوعی موفق شدند با استفاده از تصاویر سونوگرافی ریه، هوش مصنوعی را برای تشخیص کووید-۱۹ آموزش دهند.

این فناوری جدید، همانند روش نرم‌افزار تشخیص چهره، می‌تواند نشانه‌های کووید-۱۹ و سایر بیماری‌های ریه را شناسایی کند و محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا به آن دست یافته‌اند. این نرم‌افزار نقطه عطف تازه‌ای از پیشرفت هوش مصنوعی در خدمات درمانی است.

این ابزار هوش مصنوعی دارای یک شبکه عصبی عمیق و شبیه نورون‌های مغزی است و از ترکیب داده‌های رایانه‌ای و دقیق برای شناسایی ناهنجاری‌هایی استفاده می‌کند که نشان‌دهندۀ وجود ویروس هستند.

مویناتو بِل (Muyinatu Bell)، استادیار دانشگاه جان هاپکینز که رهبری این تحقیق را بر عهده داشت گفت این ابزار برای کمک به بخش‌های شلوغ اورژانس در مراحل اولیه همه‌گیری و دورانی که تشخیص‌های سریع و دقیق حیاتی هستند، پتانسیل بسیار مهمی دارد.

بِل توضیح داد: «این ابزار برای این طراحی شده است تا در شرایط اورژانسی که پزشکان با حجم زیادی از پرونده بیماران سروکار دارند با تشخیص خودکار به آنها کمک کند.»

به گفته یکی دیگر از پژوهشگران این مطالعه علمی، ابزار جدید آنها این پتانسیل را دارد که تا حد ابزار‌های پوشیدنی توسعه یابد و بیماری‌هایی مانند نارسایی احتقانی قلب را ردیابی کند. این بیماری می‌تواند منجر به انباشت حجم مایع در ریه‌های بیماران شود.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره
  • شهادت ۱۰۷ فلسطینی طی ۲۴ ساعت/ آمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۳۳۳ نفر رسید
  • شهادت ۱۰۷ فلسطینی طی ۲۴ ساعت / آمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۳۳۳ نفر رسید
  • آمار شهدای غزه به سی و دو هزار و ۳۳۳ نفر رسید
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۶ فروردین؛ ۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • آمار شهدای غزه به ۳۲۳۳۳ نفر رسید
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۵ فروردین؛ ۸ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • شهادت ۸۴ فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته/ آمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۲۲۶ نفر افزایش یافت