Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@11:50:39 GMT

سیل ۱۵ میلیارد تومان به عشایر کرمان خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۶۲۶۴

سیل ۱۵ میلیارد تومان به عشایر کرمان خسارت زد

رضا نیکزادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا  افزود: اگر چه نزولات آسمانی موجبات خوشحالی مناطق عشایری را فراهم آورده اما  سیل به اطراقگاه ها، دام، مزارع و به خصوص راه های عشایری خسارات هنگفتی  وارد کرده است .

وی در ادامه با بیان این موضوع که  خوشبختانه در مناطق عشایری شمال استان کرمان مواردی از ابتلا به ویروس کرونا تاکنون گزارشی اعلام نگردیده است گفت: دلیل اصلی مبتلا نشدن عشایر به ویروس کرونا را ناشی از هوشیاری و همکاری عشایر  و عمل به توصیه های پزشکی انجام ندادن  قریب به اتفاق مراسمات محلی خود از جمله دیدو بازدیدهای عید نوروز، جشن ها و عزاداری ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور عشایری شمال استان کرمان افزود: اطلاع رسانی لازم به طریق مختلف از مجموعه اداره کل امور عشایر و تشکل ها صورت گرفته و دستگاه های مرتبط از جمله مراکز بهداشت و گروه های جهادی در این قضیه نیز پای کار بوده اند و خدمات مطلوبی را به عشایر ارائه نموده اند.

وی در ادامه گفت: از آنجا که تعداد قابل توجهی از عشایر شهرستان های بردسیر، بافت، رابر و سیرجان قشلاق شان در استان هرمزگان و جنوب کرمان می باشد لذا به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا طبق هماهنگی های لازم با اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست استان مقرر گردید کوچ بهاره عشایر با تاخیر انجام  شود و از ورود گردشگران در عرصه و سامانه های عرفی عشایر برابر هماهنگی های به عمل آمده در روز طبیعت جلوگیری شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اداره کل منابع طبیعی سیل عزاداری عید نوروز محیط زیست بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به عشایر در آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رییس جمعیت هلال احمر آباده گفت: طی گزارش‌های متعدد مبنی بر خسارت بارندگی اخیر به عشایر منطقه خسرو شیرین، تیم‌های امدادی با یک دستگاه خودرو پیکاپ به این منطقه اعزام شدند.
علی سعادتمند افزود: نجاتگران هلال احمر این شهرستان، با اعزام به این منطقه اقلام امدادی و غذایی از جمله نایلون پوششی و غذا‌های کنسروی را بین عشایر توزیع کردند.
رییس جمعیت هلال احمر آباده بیان کرد: عشایر خسارت دیده در منطقه خسرو شیرین در این بارندگی  ۳۲ خانوار  هستند.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۴ میلیارد تسهیلات تولیدی به طرح‌های عشایری قزوین
  • ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرواربندی به عشایر گلستان پرداخت شد
  • سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد
  • فرهنگ عشایری باید احیا شود/ گم شدن یک هویت در تاریخ
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • بی تکلف در سیاه‌چادر؛ نماینده رئیس جمهور میهمان عشایر سنگ‌سری شد
  • ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ
  • آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان
  • امداد رسانی به عشایر در آباده
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای