Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@07:22:15 GMT

صنوف فرهنگی هنری سمنان مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۶۳۱۷

صنوف فرهنگی هنری سمنان مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: پرسنل تمام صنوف فرهنگی هنری استان سمنان که به دلیل شیوع ویروس کرونا متضرر شده‌اند، مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند. ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان سمنان صنوف فرهنگی و هنری نیز همچون دیگر صنوف به دلیل تعطیلی اجباری با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به همین دلیل تمامی پرسنل صنوف فرهنگی هنری استان سمنان اعم از پرسنل مؤسسات فرهنگی و هنری، چاپخانه‌ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که به علت شیوع کرونا بیکار شدن و کارگاه آنان تعطیل‌شده است و یا زیر یک سال سابقه بیمه در سال 98 دارند، مشمول قانون بیمه بیکاری می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عنوان کرد: این صنوف برای تخصیص بیمه بیکاری باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس www.bimebikari.mcls.gov.ir ثبت‌نام کنند و حتماً علت بیکاری را گزینه حوادث غیرمترقبه انتخاب کنند.

85 درصد اصناف قم در طرح تعطیلی صنوف غیرضروری مشارکت داشته‌اندتاکید وزیر صمت بر تعطیلی صنوف غیرضرور/ ذخایر کالایی به حد کافی در کشور وجود دارد

حجت‌الاسلام فضیلت افزود: مهلت ثبت‌نام برای صنوفی که به‌صورت مستقیم به دلیل ویروس کرونا مجبور به تعطیلی شده‌اند و کارگران آن‌ها بیمار شده‌اند، 30 روز است.

وی در ادامه در مورد تعطیلی مجتمع‌های فرهنگی هنری استان سمنان و توقف فعالیت‌های فرهنگی هنری گفت: همچنان این تعطیلی ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عنوان کرد: در استان سمنان هشت مجتمع فرهنگی با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تعطیل است و تمامی فعالیت‌های فرهنگی هنری نیز همچنان متوقف است.

حجت‌الاسلام فضیلت اظهار داشت: لازم است تک‌تک افراد جامعه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تمامی توصیه‌های بهداشتی را عمل کنند.

وی گفت: مردم باید شرایط حال حاضر استان و‌ کشور را به دلیل شیوع ویروس کرونا جدی بگیرند و با ماندن در خانه خود و دیگر افراد جامعه را از ابتلا به این ویروس خطرناک مصون کنند.

انتهای پیام/363/ی

R41366/P/S6,64/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا صنوف فرهنگی هنری بیمه بیکاری ویروس کرونا استان سمنان شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزئیات کاهش ساعت کار هفتگی

سیدکریم حسینی جزئیات کاهش ساعت کاری همه افرادی که قرار کاری آن‌ها ۱۷۵ ساعت در ماه است را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تصمیم مجلس برای کاهش ساعت کار از ۴۴ ساعت در هفته به ۴۰ ساعت برای تمامی بخش‌ها (اعم از دولتی و خصوصی) خبر داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که «آیا بخش خصوصی و کارگری نیز مشمول این قانون خواهند شد؟»، تصریح کرد: مقرر شد ساعت کار همه افرادی که قرار کاری آن‌ها ۱۷۵ ساعت در ماه بوده، به ۱۶۰ ساعت کاهش پیدا کند که به صورت ۸ ساعت در هر روز و ۵ روز در هر هفته اجرا خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی افزود: تمامی دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشور مشمول قانون اصلاح ساعت کاری و تعطیلی آخر هفته خواهند بود، اما بانک‌ها و برخی دستگاه‌های خدماتی استثناء شدند. گفتنی است، این تصمیم پس از تصویب برای ابلاغ و اجرا باید به تایید شورای نگهبان برسد.

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ۳۰ فروردین، آخرین مهلت ثبت نام بیمه زنان روستایی وعشایر
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال ۱۴۰۳
  • اعلام دستمزد مقطوع مبنای کسر حق بیمه مشاغل صنوف در سال 1403
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • مالیات خودرو‌های لوکس مشخص شد | کدام مدل‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟
  • اعلام جزئیات کاهش ساعت کار هفتگی
  • چگونه بیمه بیکاری بگیریم؟