Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@17:47:00 GMT

آمریکا پایگاه‌های نینوا را تحویل وزارت دفاع عراق داد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۶۳۳۶

آمریکا پایگاه‌های نینوا را تحویل وزارت دفاع عراق داد

یک منبع آگاه اعلام کرد، نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی در چارچوب طرح عقب‌نشینی از پایگاه‌های موجود در تعدادی از استان‌های عراق، از پایگاه‌های خود در نینوا عقب‌نشینی کرده و آن‌ها را به وزارت دفاع این کشور تحویل دادند.

در همین راستا، یک منبع دیگر اعلام کرد، نیرو‌های آمریکایی به ساخت پایگاهی در اربیل ادامه می‌دهند که یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌ها در منطقه خاورمیانه خواهد بود و این اقدام تحت تأثیر روند عقب‌نشینی و خروج نیرو‌های آمریکایی از پایگاه‌های عراق قرار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته این منبع، نیرو‌های آمریکایی به دولت اقلیم کردستان اعلام کرده‌اند که سربازان آمریکا در پایگاه "الحریر" در شهر اربیل می‌مانند. علاوه بر این پایگاه، فرماندهی نیرو‌های ائتلاف در پایگاه نظامی دیگر در فرودگاه اربیل باقی خواهند ماند و از آن خارج نمی‌شوند.

هماهنگی میان نیرو‌های پیشمرگ و نیرو‌های آمریکایی ادامه دارد و دو طرف همکاری دوجانبه‌ای دارند.

نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا روز یکشنبه پایگاه "کی ۱" واقع در استان کرکوک عراق را تخلیه کردند. روز پنجشنبه هم پایگاه هوایی "القیّاره" در جنوب موصل را به ارتش این کشور تحویل داده بودند.

نیرو‌های امنیتی عراق ۱۰ مارس نیز پایگاه القائم در استان الانبار را پس از خروج نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی از آن، به دست گرفتند.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر آمریکا عراق نیرو های آمریکایی نیرو های ائتلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران با «وعده صادق» چه پیام‌های استراتژیکی به اسرائیل و آمریکا داد؟

عملیات «وعده صادق» پیام‌های استراتژیکی برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای هم‌پیمان با آن ۲ در منطقه خلیج فارس داشت از جمله اینکه اگر از پایگاه‌های موجود در منطقه حمله‌ای علیه ایران انجام شود، این پایگاه‌ها هدف قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، «اسکات ریتر» نویسنده و افسر سابق تفنگداران دریایی آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه خبری «المیادین» درباره حمله تلافی‌جویانه اخیر ایران به اراضی اشغالی اظهار کرد: ایران این پیام را به آمریکا فرستاد که قادر به نفوذ در سامانه‌های پدافندی اسرائیل هست و البته این کار را به شکلی حرفه‌ای انجام داد.

ریتر در ادامه گفت: آمریکا می‌بیند که توانمندی‌هایش در خاورمیانه رو به تضعیف هستند و این امر از زمانی آغاز شد که ایران یک پهپاد آمریکایی را در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ سرنگون کرد.

این تحلیلگر آمریکایی افزود: از نشانه‌های افول آمریکا در منطقه ناتوانی آن در متوقف کردن حملات یمن است.

این نویسنده آمریکایی در ادامه تاکید کرد: آمریکا دیگر نمی‌تواند هر کاری در منطقه انجام دهد، در مقابل ایران روی توسعه توانمندی‌های خود تلاش می‌کند و اکنون می‌تواند به واشنگتن آسیب بزند.

او گفت: اینکه آمریکا به اسرائیل می‌گوید از آن دفاع خواهد کرد اما در هر گونه حمله علیه ایران هرگز از آن دفاع نخواهد کرد، به چه معنا است؟

این افسر سابق آمریکایی در ادامه تاکید کرد: اگر ایران به حمله پهپادی خود به اسرائیل چند هفته ادامه می‌داد، آن را کاملا رسوا می‌کرد، اگر ایران بخواهد اسرائیل را مورد حمله قرار دهد، هیچ کشوری در جهان نمی‌تواند از اسرائیل دفاع کند.

ریتر درباره تاثیر حمله ایران گفت: اسرائیل در شوک است و برای کاهش اثرات این حمله به پروپاگاندا تکیه کرده، اما ایران خود را به عنوان بازیگر بزرگی در منطقه ثابت کرد.

او تاکید کرد: سیاست کابینه فعلی اسرائیل در غزه و منطقه سیاستی انتحاری است، اسرائیل تهدید خواهد کرد اما نتانیاهو به دلیل فشارهای بایدن هرگز کاری نخواهد کرد.

این تحلیلگر آمریکایی در پایان گفت‌وگویش با المیادین نیز تاکید کرد که طرح آمریکا برای عادی‌سازی روابط و ایجاد سپر اهل تسنن مقابل شیعه، پس از تمامی اتفاقات رخ داده در غزه، دیگر قابل اجرا نیست.

همچنین «محمد مرندی» استاد دانشگاه تهران و مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در زمان مذاکرات هسته‌ای در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین» تاکید کرد: ایران به هر گونه حمله‌ای به زیرساخت‌ها یا افسران خود در هر جایی حتی در سوریه و یا لبنان پاسخ خواهد داد و اگر ایران در هر جایی هدف حمله‌ای از سوی اسرائیل قرار بگیرد، اسرائیل توسط ایران مجازات خواهد شد.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل درباره حمله تلافی‌جویانه ایران به اهداف رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی اظهار کرد: حمله ایران محدود بود و با پهپادهای قدیمی و موشک‌های غیرپیشرفته انجام شد و تنها ۱۲ موشک پیشرفته در این حمله شلیک شد.

مرندی در ادامه گفت: آمریکا بیش از یک میلیارد دلار برای پاسخ به حمله ایران هزینه کرد در حالی که ایران تنها چند میلیون دلار هزینه کرد درواقع ایران عامدانه پهپادهای کم‌هزینه را ارسال کرده و هزینه سنگینی روی دست اسرائیل گذاشت بر این اساس این حمله از نظر مالی و روانی برای اسرائیل پرهزینه بود.

او افزود: سامانه‌های پدافندی که از سوی آمریکا، انگلیس و فرانسه استفاده شد، بسیار پرهزینه بود و خیلی سریع دچار فرسودگی می‌شود، این را در اوکراین هم شاهد بودیم.

این تحلیلگر مسایل بین‌الملل ادامه داد: ایران می‌خواست هم به آمریکا هم کشورهای حوزه خلیج فارس که میزبان پایگاه‌های این کشور هستند این پیام را بدهد که اگر از این پایگاه‌ها علیه ایران استفاده شود، هدف حملات قرار خواهند گرفت.

مرندی تاکید کرد: بدون تردید حملات ایران موضع مقاومت فلسطین را تقویت و اسرائیل را تضعیف خواهد کرد.  

جمهوری اسلامی ایران بامداد روز یکشنبه در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری آن در دمشق، برای اولین بار حمله مستقیمی را علیه رژیم صهیونیستی با عنوان عملیات «وعده صادق» انجام داد و ده‌ها موشک‌ و پهپاد را به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد. در این عملیات ۲ پایگاه نظامی مهم رژیم صهیونیستی به نام‌های «رامونا» و «نواتیم» هدف قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۹ فرودین، روز تنبیه آمریکا
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • (ویدئو) بقایای موشک رهگیری شده ایران در اربیل عراق
  • ایران با «وعده صادق» چه پیام‌های استراتژیکی به اسرائیل و آمریکا داد؟
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد