Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:31:07 GMT

مبارزه با ملخ صحرایی در هرمزگان به ۲۲ هزار هکتار رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۶۳۶۴

مبارزه با ملخ صحرایی در هرمزگان به ۲۲ هزار هکتار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، اشرف منصوری گفت: تاکنون ۸۳۰ هزار هکتار از مزارع و باغ‌های استان برای مقابله با این آفت مورد پایش و ردیابی قرار گرفته است.

منصوری افزود: مبارزه با ملخ‌های صحرایی در شهرستان‌های بشاگرد، جاسک، میناب، سیریک، بندرعباس، حاجی آباد، بندرلنگه، پارسیان، بستک و جزیره‌های قشم و کیش انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تاکنون ۵۴ تن از از انواع سموم مورد تأیید سازمان حفظ نباتات کشور و تأمین تجهیزات عملیات مبارزه شامل ماسک، لباس ضد شیمیایی، کلاه و دستکش برای مبارزه با این آفت تهیه شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: همچنین ۱۴ دستگاه سمپاشulv پاش پشت وانتی به همراه ۱۰ دستگاه سمپاش توربینی و یک فروند هواپیمای سمپاش در استان تهیه شده است.

منصوری خاطرنشان کرد: با وجود شیوع بیماری خطرناک کرونا و بارندگی‌های سیل آسا در هرمزگان، فعالان بخش کشاورزی به عنوان مدافعان امنیت غذایی، ردیابی و مبارزه شبانه روزی با ملخ صحرایی را انجام می‌دهند.

نخستین دسته ملخ‌های صحرایی در هرمزگان چهارم بهمن ماه پارسال در بندرنخیلو از توابع بندرلنگه درغرب هرمزگان گزارش و علت مهاجرت آنها نیز نبود بارش و غذای کافی در سواحل دریای سرخ و عربستان اعلام شد که از طریق خلیج فارس و دریای عمان وارد خاک ایران شده بودند.

اسفند ماه سال ۹۷، نیز شاهد هجوم دومین دسته از این ملخ‌ها در شرق هرمزگان (بخش سندرک از توابع میناب) بودیم که با عبور از کشورعمان و همچنین آب‌های دریای عمان به جنگل‌ها و مراتع سواحل مکران حمله کردند.

در اطلاعات منتشره سازمان حفظ نباتات ایران با اشاره به حمله ملخ‌ها به ۱۰ استان کشور درسال کشاورزی گذشته (مهر ۹۷ تا شهریور ۹۸) از هرمزگان به عنوان موفق ترین استان در زمینه مبارزه با این آفت خطرناک نام برده شده است.

وسعت زمین‌های کشاورزی هرمزگان ۱۶۲ هزار هکتار با تولید سالانه دو میلیون و ۴۰۰ هزارتن محصول (با محوریت محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل) اعلام شده است.

کد خبر 4889168

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی هرمزگان ملخ ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان سال جهش تولید سیلاب شهرکرد طرح غربالگری بارش باران ماسک طبی تردد وسایل نقلیه ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از مبارزه شیمیایی با بیماری‌های لکه برگی و فوزاریوم در ۲۰ هزار هکتار از گندمزار‌های این شهرستان خبر داد.


غلامرضا قنبری بیماری زنگ زرد، فوزاریوم خوشه، سفیدک پودری گندم، سپتوریوز برگی و لکه خرمایی را از بیماری‌های مهم گندم برشمرد و افزود: با بیماری فوزاریوم در ۶ هزار هکتار مزارع گندم این شهرستان مبارزه شد.


وی با اشاره به سرکشی مستمر کارشناسان حفظ نباتات و مروجین پهنه از مزارع گندم تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب جهت انتشار بیماری‌ها، انتظار می‌رود کشاورزان به توصیه‌های گیاه پزشکی و همکاران حفظ نباتات توجه کنند.

دیگر خبرها

  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • لزوم مدیریت بیماری و آفات درختان سیاه ریشه
  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها