Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیانوش جهانپور در رابطه با وضعیت کرونا در ایران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست خبری مجازی کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ظهر امروز 11 فروردین ماه 1399 برگزار شد. در جریان این نشست به سوالات خبرنگاران در رابطه با شیوع کرونا در ایران پاسخ داده شده است.

 

همکاری قوه قضائیه با وزارت بهداشت در برخورد با متخلفان

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری مجازی که ظهر امروز 11 فروردین ماه برگزار شد، گفت: قوه قضائیه همراهی خوبی در برخورد با عوامل متخلف در این روزها داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تشدید فاصله گذاری اجتماعی تا 29فروردین

او افزود: فاصله گذاری اجتماعی یا فیزیکی با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و محدودیت های مختلف در تعطیلی تجمعات فرهنگی، مذهبی و هنری انجام شد و این امر جدیدی نیست. این رویکرد محوری وزارت بهداشت بوده است و بیماری در روند مدیریت شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: نگرانی در نیمه دوم فروردین همزمان با موج بازگشت مسافرین وجود دارد به همین دلیل فاصله گذاری تشدید خواهد شد.

جهانپور خاطر نشان کرد: دستگاه های مختلف مشارکت خوبی در این امر داشتند و با تشدید فاصله گذاری تا 29 فروردین مواجه هستیم .

 

استخدام 4500 پرستار خدمت کننده در روزهای کرونا/ نحوه برخورد با افرادی که ترک کار کردن همانند سرباز فراری است

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به وضعیت پرستاران گفت: با دستور رئیس جمهور  استخدام 9 هزار تن از افرادی که در این ایام با ما همراه بودند خواهیم داشت که 4500 نفر از آنان از پرستاران خواهند بود همچنین تغییر وضعیت پرستاران را خواهیم داشت و برای حقوق آنان هم تدابیری اعمال شده است.

جهانپور تصریح کرد: قشر پزشکی تلاش زیادی کردند ولی افرادی کمی هم ترک کار کردند و مطابق مقررات برخوردهای لازم انجام می شود و مانند ترک سنگر سرباز فراری خواهد بود ولی این موارد محدود هستند.

 

تخصیص 50 درصدی بخش های مراقبتی کشور به بیماران حاد کرونا

او در رابطه با تعداد تخت های آی سیو بیماران کرونا اظهار کرد: هر روز این تعداد تخت ها افزایش پیدا خواهد کرد. تعداد تخت های آی سیو با استفاده از تجهیزات خریداری شده طی روزهای آینده افزوده می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در حدود 50 درصد بخش های مراقبتی کشور به بیماران حاد کرونا تخصیص داده شده است.

جهانپور عنوان کرد: از آن جایی که میانگین زمان بستری بیماران حاد افزوده خواهد شد و امکانات ما هم زیاد تر می شود.

 

پایان پاندمی کرونا مشخص نیست

سخنگوی وزارت بهداشت در رابطه با نامه های ارسالی به رئیس جمهور گفت: در روزهای اخیر تعداد کارشناسان و نامه نگاران در ایران افزایش پیدا کرده است. با تمرکز افراد در خانه ها این نامه ها افزوده شده است گرچه برخی از این موارد درست و دقیق نیست اما همه آن ها به دیده احترام انگاشته می شود.

جهانپور اضافه کرد: هیچ کس در دنیا نمی تواند به طور دقیق پایان پاندمی کرونا را اعلام کند و هر یک از اظهار نظرها گاهی ضد و نقیض است. اما پیش بینی هایی صورت گرفته بر اساس بدبینانه ترین حالت ها سیاست گذاری می شود.

 

وضعیت نامشخص انتشار روزنامه ها

او در رابطه با امکان انتشار روزنامه ها از شنبه آینده گفت: روزنامه ها مشمول محدودیت هستند و مطبوعات چاپی بعید است تا روز شنبه بتوانند انتشار پیدا کنند و هنوز اجازه انتشار داده نشده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهانپور کرونا کرونا در ایران ترک کار استخدام پرستاران سخنگوی وزارت بهداشت وزارت بهداشت فاصله گذاری روزنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف تعطیلی پنج‌شنبه‌ بانک‌ها مشخص شد / مصوبه کاهش ساعت اداری شامل چه افرادی نمی‌شود؟

مهدی یزدان‌پناه در یک برنامه تلویزیونی درباره ساعات کاری بانک‌ها گفت: ساعات یک‌سری استثنا‌هایی دارد؛ مثل مراکز انتظامی، امنیتی، نظامی، بانک‌ها، مراکز درمانی و مراکز حوادث غیرمترقبه.

وی افزود: بانک‌ها پنج‌شنبه‌ها باز هستند؛ حتی با کاهش ساعات کاری ادارات؛ وگرنه شاهد این خواهید بود که پنج‌شنبه‌ها را به لحاظ فعالیت جاری کشور از دست خواهید داد.

منبع: خبرآنلاین

tags # بانک مرکزی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • مزدوران فرانسوی در خط مقدم جنگ علیه روسیه
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • تکلیف تعطیلی پنج‌شنبه‌ بانک‌ها مشخص شد / مصوبه کاهش ساعت اداری شامل چه افرادی نمی‌شود؟
  • کاهش زمان تولد نخستین فرزند به سه سال پس از ازدواج
  • انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی در بلاتکلیفی
  • زمان اجرای خدمات غیر حضوری دارویی در اختیار وزارت بهداشت است
  • دلیل تعویق بهره برداری خط انتقال آب از دریا به استان چیست؟