Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مراغه از تولید 3 هزار و ۱۳۱ تن عسل از کندوهای شهرستان مراغه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه اسماعیل کریمی اصل  امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران  اظهار داشت: زنبوداران مراغه در سال ٩٨ با برداشت 3 هزار و 131 تن عسل از کندوهای این شهرستان نزدیک به 24 درصد عسل استان را تولید کرده‌اند که این مقدار عسل از 171 هزار کندوی مدرن و 74 هزار کندوی بومی در مراتع و دامنه های کوه سهند تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: میانگین تولید عسل در کندوهای مدرن این شهرستان 15 کیلوگرم و در کندوهای بومی ٦ کیلوگرم است.

کریمی اصل گفت: زنبورداران مراغه سال گذشته علاوه بر عسل بیش از 5 هزار تن زهر، موم، بره موم، گرده گل و ژل رویال تولید کرده اند.

وی افزود: زنبورداری و تولید عسل در این شهرستان برای بیش از یک هزار نفر شغل مستقیم ایجاد کرده و این شهرستان از نظر تعداد کندو و میانگین تولید در سطح استان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

منبع: فارس

کلیدواژه: عسل تولید کشاورزی مراغه تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز کوه سهند سهند کندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن

به گزارش خبرنگار مهر، حسین غلامی ظهر چهارشنبه در دیدار با حجت الاسلام نیک بین نماینده شهرستان بردسکن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیش از ۴ هزار نفر در معادن بردسکن از جمله در معادن طلا، مس و آهن در شهرستان اشتغال به کار دارند که تلاش ما در این حوزه پیگیری مسائل و مشکلات حوزه کار و کارگری و نیز بر پرونده زدایی در دعاوی کارگر و کارفرما قرار دارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بردسکن به مشکلات تولید در حوزه معادن با توجه به افزایش حقوق دولتی معدن‌، افزایش مالیات و تعرفه صادرات و قطع برق معادن در پیک مصرف، حقوق کارگران و عیدی و پاداش آنها در پایان هر سال اشاره کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی پیگیری مشکلات کارگران بویژه ساماندهی قراردادهای کار موقت و اصلاح تبصره ماده ۷ قانون کار، پیگیری تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در ادارات و تبدیل وضعیت نیروهای اورژانس اجتماعی و مراکز مثبت زندگی در بهزیستی را در دستور کار قرار دهد.

۱۲۰ درصد تعهد اشتغال در بردسکن محقق شد

وی گفت: در حوزه ثبت اشتغال ایجادی در سامانه رصد با ثبت ۱۴۲۰ نفر بیش از تعهد اعلام شده در بین شهرستان‌های استان پیشتاز هستیم.

غلامی اظهار کرد: با پیگیری ادارات مختلف با ثبت ۱۴۲۰ نفر در سامانه اشتغال کشور ۱۲۰ درصد تحقق عملکرد ایجاد شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بردسکن افزود: در حوزه اشتغال در سال گذشته مبلغ ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات تبصره ۱۸ و مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جز ۳ تبصره ۱۸ توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بنیاد برکت به متقاضیان در بردسکن پرداخت شده است.

کد خبر 6081149

دیگر خبرها

  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • برگزاری دوره آموزشی صنعت زنبورداری در همدان
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • جذب ۳۰۰ میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • جذب 300 میلیارد تسهیلات کشاورزی در سوادکوه شمالی
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه