Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اعلام شبکه بهداشت و درمان تا کنون ۱۴ مرکز غیر بهداشتی شامل نانوایی و رستوان در شهرستان پردیس پلمپ شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران؛ ظهر امروز دکتر سعید آسیایی صحنه رییس مرکز بهداشت و درمان شهرستان پردیس در نشستی خبری با خبرنگاران اعلام کرد: تا کنون با ۱۳۱ هزار نفر از شهروندان که در سامانه ثبت شده اند از سوی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس تماس گرفته شده و راهنمایی های لازم در خصوص نحوه پیشگیری از بیماری کرونا آموزش داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران و بیان آماری از ابتلا و فوت بر اثر بیماری کرونا گفت:  آمار مبتلایان و فوت شدگان شهرستان پردیس را تاکنون اعلام نکرده ایم و نیازی به اعلام آن نیست و در صورت لزوم از طریق مراکز ذیصلاح اعلام خواهد شد، همینکه مردم احتیاط کنند و بدانند مانند شهرستان های دیگر مبتلا و فوتی بر اثر ویروس کرونا اینجا هم وجود داشته است، کافی است.

وی با اشاره به اینکه از اواخر دی و اوایل بهمن  ماه تا کنون با توجه به اعلام ابتلا ویروس کرونا در کشور نیروهای شبکه بهداشت و درمان پیگیری های و آموزش های لازم به شهروندان و اصناف را در دستور کار داشته اند، گفت: هر روزه اموزش ها و بازرسی های کارشناسان ما انجام می شود و گشت های مشترک با اصناف و دامپزشکی به ریاست فرماندازی هر چند روز  یکبار صورت می گیرد.

 

وی به فعالیت واحد بهداشت محیط  در بازرسی های اماکن و رسوران ها و پارک ها اشاره کرد، و افزود: تا کنون تعدادی نانوایی، رستوان در جاجرود، بومهن و پردیس بدلیل عدم رعایت نکات بهداشتی پلمب شده اند.

 

آسیایی در خصوص آماده سازی دو بیمارستان الغدیر و شفا در بومهن و پردیس گفت: این دو بیمارستان بمنظور  پیش بینی های انجام شده و در صورت ضرورت برای شهروندان  بیمار مبتلا در شهرستان تجهیز خواهد شد و شایعه اینکه جهت نگهداری بیماران مبتلا از سایر شهرها هست صحت نداشته و صرفا برای استفاده شهروندان شهرستان پردیس در صورت ضرورت استفاده می شود.

آسیایی یادآور شد: در هفته سوم فروردین ماه این بیمارستانها تجهیز خواهد شد.

وی همچنین از همکاری ویژه ادارات شهرستان پردیس بخصوص جمعیت هلال احمر، مخابرات، اصناف و نیروهای بسیج قدردانی کرد و گفت: همکاری و مساعدت های این ادارات باعث شد ما خدمات بهتری به همشهریان در پیشگیری از ویروس داده و بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس همچنین غیر از اعلام سامانه ۴۰۳۰ و شماره های ثابت خانه های بهداشت و درمان شهرستان اعلام کرد: سه خط شماره تماس همراه در اختیار شهروندان از امروز قرار می گیرد که با تماس به این شماره ها می توانند خارج از ساعات اداری با کارشناسان ما در شبکه تماس گرفته و راهنمایی های لازم انجام شود.

وی در خصوص مراکز تولید ماسک در شهرستان نیز گفت: در حال حاضر ۳ مرکز در کل شهرستان که یک تولیدی در بومهن ، مهدیه بومهن و مسجد الغدیر پردیس هست، تحت نظر بازررسان شبکه بهداشت بوده و فعالیت تولید و توزیع ماسک رایگان را انجام می دهند و در غیر اینصورت اگر مراکزی فعالیت دارند مورد تایید ما نبوده و باید جهت کنترل بهداشتی بودن محیط با همکاران ما در شبکه بهداشت و درمان پردیس ارتباط بگیرند.

وی همچنین گفت: دو مرکز درمانی ولیعصر بومهن و درمانگاه جاجرود در حال حاضر جهت مراجعه شهروندان مشکوک به کرونا بطور تمام وقت فعالیت میکنند و بیمارانی که تست کرونا مثبت دارند به بیمارستان های تهران و سوم شعبان دماوند منتقل می شوند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهداشت و درمان شهرستان شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی در مراکز بهداشتی شهرستان ۳۰ درصد افزایش یافته گفت: اائه خدمات داندانپزشکی مانند معاینات، ترمیم سطحی دندان و کشیدن در مراکز جامع سلامت شبکه بهداشت و درمان به جز ویزیت رایگان جهت جمعیت گروه هدف (کودکان زیر ۶ سال – کودکان ۶-۱۲سال – خانم‌های باردار) با تعرفه دولتی جهت سایرین انجام می‌شود.


حسن ذبیحی با اشاره به اجرای طرح ملی غربالگری دیابت و فشارخون در این شهرستان افزود: با تلاش کارکنان بهداشت تاکنون ۸۴ درصد جمعیت شهرستان اردستان خطرسنجی شدند که بیش از ۱۶ درصد جمعیت شهرستان اردستان که حدود ۳۹۵۹ نفر می‌شوند، مبتلا به دیابت و تقریبا ۳۰ درصد جمعیت که حدود ۶۹۳۸ نفر می‌شوند، دچار فشارخون هستند.


وی اردستان عامل مرگ و میر در شهرستان اردستان را بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: به طور کلی فشار خون، مصرف دخانیات، کم تحرکی، چاقی و اضافه وزن و مصرف چربی‌های مضر مهم‌ترین علت بروز این بیماری است.

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • معرفی رییس جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • مرکز متخلف خدمات زیبایی در خرمشهر مهروموم شد
  • مهر و موم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا