Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:35:36 GMT

کشاورز زاده: بشریت برای مبارزه با همه گیری کرونا متحد شود

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۶۶۵۳

کشاورز زاده: بشریت برای مبارزه با همه گیری کرونا متحد شود

به گزارش ایرنا کشاورز زاده در این یاداشت که امروز دوشنبه منتشر شد از اینکه چین توانسته است تحت رهبری «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین مبارزه قوی و موفقی با کرونا داشته باشد و نهایتا آن را مهار کند و به موفقیت های فراوانی در این عرصه دست یابد، ابراز خرسندی کرد.

سفیر ایران در پکن آورده است: برخلاف چین بسیاری از کشورهای جهان این روزها شاهد گسترش بیماری و شیوع ویروس هستند و این یک مساله جدی و نگران کننده است در ایران هم چنین مشکلی وجود دارد مساله شیوع ویروس کرونا مایه نگرانی است اما در این شرایط هیچ کس مانند دوستان چینی شرایط ایران را درک نکرد به طوری که کمک های فراوانی از سوی پکن در اختیار تهران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ارسال پیام های روسای جمهوری دو کشور و همدردی های متقابل و کمک های چین به ایران از جمله «اعزام تیم پزشکی به تهران» گفت که این خاطرات هرگز فراموش نخواهد شد و «دوستی دو کشور با این همدردی و همدلی قویتر از قبل خواهد بود».

کشاورززاده تحریم های آمریکا علیه ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: آمریکا با تحریم های غیرانسانی و ظالمانه مشکلات زیادی برای تهران ایجاد کرده و مانعی بزرگ برای خریدهای پزشکی این کشور برای مبارزه با کرونا بوده است.

سفیر ایران در چین تحریم ها را کاملا غیرقانونی و نادرست توصیف کرد و از اینکه آمریکا از برجام خارج شده و به یک سند بین المللی و توافق جهانی پشت کرده و آن را نقض نموده است، انتقاد کرد.

گلوبال تایمز از قول او نوشت ایران به دلیل خروج آمریکا از توافق هسته ای،  جلوگیری از معاملات بانکی و تحریم های گسترده و فشارهای اقتصادی فراوان، نتوانسته است بسیاری از نیازهای دارویی و پزشکی خود را تامین کند.

این نشریه می افزاید برخلاف آنکه دولت آمریکا می گوید اقلام صادراتی پزشکی و دارویی مشمول تحریم ها نمی شود، بسیاری از شرکت ها از سوی این کشور تحریم شده اند و اگر بخواهند با ایران در این زمینه ها معامله کنند با مانع مواجه هستند و واقعیات خلاف آن چیزی است که دولت آمریکا می گوید.

سفیر ایران در چین تصریح کرد که حتی قبل از شیوع ویروس کرونا هم ما کسری های پزشکی خود را به اطلاع سازمان های بین المللی رسانده بودیم دیده بان حقوق بشر هم سال گذشته تحریم های توام با فشارهای آمریکا علیه ایران را مانع خریدهای پزشکی و دارویی برای بیماران سرطانی و اختلالات خونی نادر دانسته بود.

او گفت: جامعه بین المللی اعتراف می کند که تحریم های آمریکا باعث بروز مشکلات اقتصادی برای ایران شده و قابلیت های ایران را برای مقابله با کرونا تحت تاثیرات منفی قرار داده است.

او اظهارات گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین را که خواستار توقف تحریم های آمریکا علیه ایران شده بود مورد اهتمام قرار داد و گفت الان وقت آن است که همه انسان ها برای مقابله با کرونا با یکدیگر متحد شوند و شکست یکی از آنها ناکامی همه خواهد بود.

سفیر ایران در چین گفت: الان وقت آن است که جامعه بین المللی با تحریم های غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا علیه ایران آشکارا و با صدای بلند مخالفت کند اگر جامعه بین المللی با تحریم ها و زورگویی های آمریکا مقابله نکند، در واقع یک نسل کشی علیه ایران به دلیل همین تحریم ها رخ خواهد داد.

منبع: روزنامه گلوبال تایمز برچسب‌ها ویروس کرونا چین پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ویروس کرونا چین آمریکا علیه ایران سفیر ایران ویروس کرونا بین المللی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، آمریکا و انگلیس امروز دور جدیدی از تحریم‌ها را با ادعای اینکه پاسخ ایران به جنایات رژیم اسرائیل باعث جنگ گسترده‌تری در غرب آسیا می‌شود، علیه ایران اعمال کردند.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ۱۶ فرد و ۲ نهاد در ایران را که موتورهای پهپاد تولید می‌کردند را تحریم کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
  • بشریت به حقانیت موضع ایران در دفاع از فلسطین پی برده است
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش
  • سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد