Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا پوریوسف مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در یازدهمین جلسه کمیته پیشگیری و مقابله با کرونای در مراکز تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی، با بیان اینکه  تمامی موارد مشکوک در سامانه کرونای کشور ثبت شده است، گفت: تا امروز ۳ هزار و ۱۰۰ اقدام در سامانه بهزیستی کشور ثبت شده و سعی کرده ایم هماهنگی و آموزش را به صورت مجازی و آنلاین با همکاران بهزیستی پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  او ادامه داد: پیگیری‌های زیادی داشتیم تا مراکز دولتی و غیر دولتی تجمعی در خصوص اقلام بهداشتی و ضدعفونی از قبیل ماسک، مایع شست وشوی دست و سطوح و دستکش کمبودی نداشته باشند.   رئیس کمیته پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در بهزیستی استان گفت: بیش از ۴۱ میلیارد ریال اعتبارات از سوی بهزیستی برای جبران هزینه‌های اقلام بهداشتی و حفاظتی به مراکز مختلف تجمعی شامل مراکز توانبخشی، مراکز پیشگیری و خانه و فرزندان پرداخت شده  و از این بین بیشترین رقم به مرکز توانبخشی پرداخت شده است.
پوریوسف افزود: کمک‌هایی شامل ماسک و لوازم بهداشتی از طریق سازمان ملل به ارزش ۱۸۰ میلیون تومان در بین مراکز سالمندان استان توزیع شده است.
او تصریح کرد: از اواسط اسفندماه شیفت‌های ۱۴۸۰ مشاوره تلفنی را تا ساعت ۲۴ فعال کردیم تا کمکی به سلامت روان جامعه داشته باشیم و رسیدگی به وضعیت روحی و روانی افراد نیازمند به مشاوره تخصصی و خوشبختانه توانسته به کاهش اضطراب ونگرانی جامعه بپردازد.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: طرح آموزش و توزیع بسته‌های حفاظتی و بهداشتی را در بین کودکان کار و خیابانی در چهارراه ها، معابر اصلی و مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار مشهد را اجرا کردیم که ۲۶ تیم داوطلب تا امروز ۵ هزار بسته را توزیع کردند و آموزش‌های خود مراقبتی و بهداشت فردی را نیز به کودکان آموزش داده اند؛ همچنین بسته‌های مواد غذایی و حمایتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.
پوریوسف با اشاره به فعالیت کارگاه‌های تولیدی، گروه‌های همیار بهزیستی خراسان رضوی در ایام نوروز و بحران کرونا افزود: تعداد زیادی از کارگاه‌ها وگروه‌های همیار و NGO‌های تحت پوشش بهزیستی در این ایام به تولید ماسک مشغول بودند که بالغ بر ۴۰ هزار ماسک در روز تولید کرده اند.
او در خصوص آموزش و توزیع بسته‌های بهداشتی توسط تیم‌های سیار کاهش آسیب و مراکز در حاشیه شهر که بین معتادان متجاهر توزیع شده است، ادامه داد: ۱۰ تیم در مشهد و یک تیم در نیشابور به پاتوق‌های معتادین سرکشی می‌کنند و تاکنون هزار و ۸۰۰ بسته بهداشتی بین این افراد توزیع شده و ۱۵ پایگاه سلامت اجتماعی و سلامت روان در قالب ۳۷ تیم در استان در محلات کار آموزش و توزیع بسته‌های بهداشتی و حفاظتی ویروس کرونا را انجام می‌دهند و در حال حاضر هزاران عدد ماسک و دستکش و مواد شست و شوی دست و سطوح توزیع شده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با ۳۰۰ مرکز تجمعی و ۱۲ هزار فرد مقیم در مراکز به خاطر وجود معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی که دارند وضعیت خاصی را دارند و اکثر این افراد آسیب پذیر هستند و از طرفی تجمع این افراد در مراکز خود باعث تسهیل بیماری کرونا شده است.
پوریوسف افزود: تشکیل ستاد مردمی پشتیبانی و مقابله با ویروس کرونا در استان با حضور بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، بهزیستی خراسان رضوی تحت عنوان کمیته مراکز تجمعی تشکیل شده و لیستی از نیازمندی مراکز غیردولتی جمع آوری شده تا مراکز دسترسی بیشتری به تهیه اقلام بهداشتی داشته باشند.   انتهای پیام//ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی خراسان رضوی ویروس کرونا پیشگیری از کرونا آسیب های اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی توزیع شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در آب و فاضلاب خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امامی عصر یکشنبه در نشستی که با حضور معاونان شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی برگزار شد با اشاره به این که ضروری است راهکارهای نوین برای جذب منابع اختصاصی در دستور کار قرار گیرد از تحقق اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی اعتبارات از محل عمرانی در سال جاری خبر داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به زمان بندی انجام شده و نیاز آبی شهر در ایام گرم تابستان، اجرای عملیات آبرسانی و ساماندهی شبکه‌های توزیع باید در اولویت قرار گیرد.

وی بیان کرد: فرسودگی برخی از لوله‌ها در خط انتقال آب شرب از مشکلاتی است که سبب هدر رفت آب و همچنین آلودگی شبکه توزیع می‌شود که امیدواریم با تحقق اعتبارات در جهت رفع این موانع اقدام لازم صورت گیرد.

گفتنی است؛ در این نشست تصمیمات لازم در خصوص اقدامات برای حل مشکلات پروژه‌ها و جذب اعتبارات اتخاذ و مقرر شد این جلسات به صورت مستمر تشکیل و پی گیری‌های لازم انجام پذیرد.

کد خبر 6084866

دیگر خبرها

  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • تحقق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در آب و فاضلاب خراسان رضوی
  • واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی