Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آمار جدید جان باختگان و مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا سیر صعودی را در این کشور نشان می‌دهد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد، ابتلای 142 هزار و 356 نفر به ویروس کرونا در سراسر آمریکا تایید شده است که از این تعداد 2493 نفر جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4767 نفر نیز تاکنون بهبود یافته اند.
نیویورک سیتی با 776 مورد تلفات بیشتری آمار قربانیان را در آمریکا به خود اختصاص داده است.
آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا با فاصله ای بسیار زیاد در مکان اول قرار دارد و بعد از این کشور ایتالیا با 97 هزار و 689 مورد مبتلا به ویروس کرونا و 10 هزار و 779 مورد تلفات در جایگاه دوم و چین با 82 هزار و 149 مورد مبتلا و 3308 مورد تلفات در مکان سوم است. اسپانیا نیز از ابتلای 80 هزار و 110 نفر به ویروس کرونا در این کشور و مرگ 6806 نفر خبر داده است.
62 هزار و 435 نفر در آلمان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد تنها 541 نفر جان باخته اند و 9211 نفر بهبود یافته اند.
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه به 40 هزار و 723 نفر رسیده است و آمار تلفات این کشور نیز 2611 نفر اعلام شده و حال 7226 نفر خوب شده است.
تعداد مبتلایان به کرونا در انگلیس نیز 19 هزار و 784 نفر اعلام شده است که از این میان 1231 نفر جان خود را از دست داده و 151 نفر نیز خوب شده اند.
یک مقام ارشد حوزه بهداشت و درمان آمریکا پیش‌بینی کرد که شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا می‌تواند تحت شرایطی حتی به رقمی بین 100 تا 200 هزار نفر برسد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم دو هفته آینده را اوج مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این کشور ارزیابی کرد.
ترامپ همچنین از ترس شیوع گسترده کرونا دستورالعمل‌های ویژه مربوط به «فاصله اجتماعی» را تا 30 آوریل در این کشور تمدید کرد.

730 افسر پلیس نیویورک به کرونا مبتلا شدند
یک مقام اداره پلیس نیویورک گفت که تاکنون 730 افسر و 96 کارمند این اداره به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام اداره پلیس نیویورک گزارش داد که تاکنون 730 افسر و 96 کارمند این اداره به کرونا مبتلا شده‌اند و مجموع مبتلایان در اداره پلیس این شهر 826 نفر شده است.
این مقام پلیس نیویورک گفت که 29 نفر از این افراد بستری شده‌اند و حال یکی از آن‌ها وخیم است.
به گفته سی‌ان‌ان، اداره پلیس نیویورک با 36 هزار نیرو، افزون بر مشکلاتی که با کرونا دارد، 4 هزار و 662 نیروی دیگر آن نیز دچار بیماری‌های دیگر هستند که در مجموع 12 درصد کل نیروهای آن می‌شود.
اداره پلیس نیویورک در اقدامی نادر به افسران و کارمندان خود توصیه کرده اگربیماری‌های زمینه‌ای دارند که در صورت ابتلا به کرونا آسیب‌پذیری بیشتری دارد، اجازه کار از خانه را بگیرند.
این گزارش در حالی است که «بیل دی بلاسیو» شهردار نیویورک با وخیم خواندن شیوع ویروس کرونا در این مرکز تجاری جهان هشدار داده که این تازه شروع بحران است و شرایط وخیم‌تر خواهد شد.
دی بلاسیو هفته گذشته در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: هم اکنون شهر نیویورک به کانون شیوع ویروس کرونا در آمریکا بدل گشته و تا این لحظه حدود پنج درصد از مبتلایان به این ویروس در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.
شهردار نیویورک افزود: وضعیت دراین هفته «بد» و در روزها و هفته‌های بعد وخیم‌تر خواهد شد.
وی ادامه داد: بگذارید صادقانه این را به شهروندان نیویورکی و آمریکایی بگویم که این تازه آغاز (بحران) است و انتظار نمی‌رود این اپیدمی تا ماه آوریل و حتی ماه مه از میان برود.
ایالت نیویورک با بیش از 59 هزار نفر مبتلا به کرونا، بیشترین آمار مبتلایان در آمریکا را به خود اختصاص داده است؛ تاکنون 965 نفر در این ایالت جان خود را در اثر ابتلا به کووید19 از دست داده‌اند.

گاردین: آمریکای ترامپ «اول» شد، البته در کرونا!
یک تحلیلگر روزنامه گاردین به طعنه می‌نویسد آمریکای ترامپ با ثبت بیشترین آمار ابتلا به کرونا نشان داده که ترامپ آمریکا را دوباره چنان بزرگ ساخته (شعار انتخاباتی ترامپ) که کسی تصورش را هم نمی‌کرد!
«ریچارد ولف»، تحلیل‌گر روزنامه انگلیسی گاردین در یادداشتی در این روزنامه ضمن اشاره به برخی از سخنان پیشین «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از سیاست‌های وی در مواجهه با شیوع بیماری کرونا انتقاد کرد.
وی در ابتدای یادداشت خود به این سخنان رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرده است: «از امروز به بعد، دیدگاهی جدید سرزمین ما را اداره می‌کند. از این لحظه به بعد، اول آمریکا.... من با تک‌تک نفس‌هایم برای شما مبارزه خواهم کرد و هرگز شما را تنها نخواهم گذاشت. آمریکا دوباره شروع به بردن می‌کند که تاکنون سابقه نداشته است.»
نویسنده گاردین سپس به طعنه می‌نویسد: «و به این ترتیب آمریکا اکنون به‌گونه‌ای برنده می‌شود که پیش از این نشده است. در میان کشورها اول شده است.»
در ادامه یادداشت آمده است: اخباری که نشان می‌دهد آمریکا آمریکای دونالد ترامپ در موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان اول است نباید کسی را خوشحال کند. این واقعیت که آمریکا در همان روزی این برهه شوم را پشت سر گذاشت که در ثبت مواردی بیکاری رکورد زد – ثبت 3.3 میلیون در یک هفته – نشان می‌دهد که این ریاست جمهوری تا چه اندازه فوق‌العاده است.
به‌نوشته ولف، ترامپ بزرگترین شکست در رهبری آمریکا را در یادها نمایندگی می‌کند. او آمریکا را دوباره چنان بزرگ ساخته (شعار انتخاباتی ترامپ) که کسی تصورش را هم نمی‌کرد!
این تحلیلگر گاردین در بخش دیگری افزود: اما ترامپ چگونه از این تاریخ بدنام یاد کرد؟ البته با ستایش خودش. اگر او در زمان حمله [ژاپن] به پرل هاربر [در جنگ دوم جهانی] رئیس‌جمهور بود ادعا می‌کرد که بمباران پرل هاربر تایید می‌کند که او بزرگترین ناوگان را در جهان ساخته است.

ردیابی تلفن‌همراه شهروندان آمریکایی برای مهار کرونا
یک روزنامه آمریکایی گزارش داده که مقامات آمریکایی با روش‌های شبیه به تعقیب اطلاعاتی در حال تحلیل داده‌های مربوط به جابجایی میلیون‌ها آمریکایی‌ هستند.
روسیا الیوم به نقل از روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال نوشت: دولت فدرال آمریکا در همکاری با مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها و همچنین مقامات محلی به روشی که شبیه به تعقیب اطلاعاتی است، در حال تحلیل داده‌های مربوط به جابجایی میلیون‌ها آمریکایی‌ است. این اقدام از طریق ردیابی محل تلفن‌های هوشمند شهروندان آمریکایی صورت می‌پذیرد.
بنابراین گزارش، این اطلاعات توسط تبلیغ‌کنندگانی که تبلیفاتشان را در اینترنت و برنامه‌های گوشی‌های تلفن همراه ارائه می‌کنند، در اختیار مقامات آمریکایی قرار می‌گیرد.
این روزنامه آمریکایی می‌گوید این اطلاعات تنها در خصوص محل حضور شهروندان آمریکایی است و اطلاعات شخصی آنها محرمانه باقی می‌ماند.
همچنین اطلاعات محل حضور کارکنان دولتی نیز در حداقل 500 شهر آمریکا جمع‌آوری می‌شود.
بنابر ادعای وال‌استریت ژورنال، اطلاعات مزبور برای مشخص کردن الگوی جابجایی آمریکایی‌ها در راستای مبارزه با شیوع بیماری کرونا تحلیل می‌شوند تا در زمان مناسب اقدامات لازم صورت پذیرد.
آمریکا بیشترین آمار ابتلا به کرونا را در جهان دارد و بیش از 2400 نفر در این کشور در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

مرگ یکی از مدیران ارشد وال استریت به علت ابتلا به کرونا
روزنامه وال استریت ژورنال روز یکشنبه از در گذشت پگ برودبنت «Peg Broadbent» مدیر ارشد مالی بانک سرمایه گذاری جفریز , خبر داد.
پگ برودبنت 56 ساله نخستین مقام ارشد وال استریت است که بر اثر این بیماری که در سراسر جهان بیش از 30 هزار قربانی گرفته, جان باخته است.
این شرکت که مقرش در نیویورک است صبح روز یکشنبه خبر درگذشت پگ برودبنت را اعلام و Teri Gendron، را به عنوان جانشین موقت او معرفی کرد.

افزایش شمار افراد نیازمند به کمک در نیویورک
در پی توقف تقریبا همه فعالیت‌های پایتخت اقتصادی آمریکا و محروم شدن شمار زیادی از مردم از درآمد، بانک‌های غذایی نیویورک با موج جدیدی از مردم رو به رو شده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، در روز‌های پایانی این هفته صد‌ها نفر به بازار رایگانی که یک انجمن خیریه نیویورکی به نام سیتی هاروست در منطقه‌ای در شمال منهتن به راه انداخته بود آمدند.
 
 احداث بیمارستان صحرایی در پارک مرکزی نیویورک
سازمان خیریه ساماریتان در حال احداث یک بیمارستان صحرایی در پارک مرکزی شهر نیویورک آمریکا برای درمان بیماران مبتلا به کرونا است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از نیویورک، این بیمارستان صحرایی با مشارکت مونت سینای هلث سیستم – شبکه بیمارستانی شهر نیویورک - در حال احداث است.
الیوت تنپنی از مسئولان ارشد این سازمان خیریه به خبرنگاران گفت این بیمارستان صحرایی 68 تخت خواهد داشت که 10 تخت آن برای ارائه مراقبت های درمانی جدی به بیماران تجهیز می شود.
وی افزود بین 60 تا 70 نیروی پزشکی نیز می تواند در این بیمارستان موقت فعالیت کنند.
 
 ترامپ بیمارستان های آمریکا را به احتکار دستگاه های کمک تنفسی متهم کرد
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه بیمارستان ها را به احتکار دستگاه های کمک تنفسی متهم کرد و گفت هر بیمارستانی که از این دستگاه ها استفاده نمی کند باید آن را ارائه دهد.
دونالد ترامپ که منتقدانش وی را به تلاش برای شانه خالی کردن از مسئولیتش بر سر نحوه اداره بحران کرونا متهم کرده اند، هیچ مدرکی را برای تأیید اتهام خود مبنی بر این که بیمارستان ها در حال احتکار دستگاه های کمک تنفسی هستنند، عنوان نکرد.
هنوز مشخص نیست که ترامپ در طرح این اتهام به کدام بیمارستان ها یا مراکز پزشکی اشاره داشته است.
ترامپ به دنبال دیدار اخیر خود با مدیران ارشد اجرایی آمریکا در کاخ سفید اعلام کرد :« ما برخی از بیمارستان ها و کارکنان خدمات درمانی را داریم که اقدام به احتکار تجهیزاتی نظیر دستگاه های کمک تنفسی می کنند.»
وی افزود :« ما باید این دستگاه های کمک تنفسی را به ویژه از بیمارستان هایی که اصلا از آن ها استفاده نمی کنند، خارج کنیم.»
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، رئیس جمهور آمریکا این اظهارات را تنها کمتر از دو پس از آن عنوان کرد که از شرکت جنزال موتورز خواست اقدام به ساخت دستگاه های کمک تنفسی کند که به شدت برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا لازم و ضروری است.
وی همچنین جنزال موتور " بزرگ ترین شرکت خودروسازی آمریکا را به اتلاف وقت در جریان گفتگوها متهم کرد.
دکتر آنتونی فوسی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه ای با سی ان ان تخمین زد همه گیری ویروس کرونا در آمریکا می تواند منجر به جان باختن بین 100 تا 200 هزار نفر شود.
ترامپ 25 مارس –اول فروردین ماه- فرمان اجرایی را برای مقابله با احتکار تجهیزات پزشکی ضروری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله ماسک و دستگاه های کمک تنفسی صادر کرد.
این دستور اجرایی در واقع به دولت آمریکا این مجوز و اختیار را می دهد تا مستقیما علیه محتکران وارد عمل شود و این افراد می توانند تحت پیگرد قضایی قرار گیرند.
اما با افزایش شدید موارد آلودگی به این ویروس در آمریکا ، خبرگزاری رویترز از کمبود تجهیزات محافظتی حیاتی در بیمارستان های نیویورک خبر داد و اعلام کرد کارکنان مراقبت های درمانی در حال پنهان کردن لوازم ضروری نظیر ماسک ها از همکارانشان در دیگر بخش ها هستند.
با قطع زنجیره عرضه یا تاخیر در تحویل لوازم پزشکی ضروری ، پرستاران می گویند آنها در حال پنهان کردن ماسک های تنفسی اِن 95 ، ماسک های جراحی و دیگر لوازم پزشکی هستند که اگر مدت زمان طولانی توجهی به تامین آنها نشود ؛ دیگر در دسترس نخواهند بود.
 
 کمبود کپسول اکسیژن در بیمارستان های نیویورک
مرکز پزشکی دانشگاه بروکدیل نیویورک سیتی اعلام کرد سیل بیماران مبتلا به کرونا باعث کمبود کپسول های اکسیژن شده است.
به گزارش سی ان ان، معاون رئیس بروکدیل تایید کرد تعداد بیماران نیازمند به اکسیژن به شکلی فزاینده افزایش یافته است، آنها تقریبا همه کپسول های اکسیژن از جمله 50 درصد ذخیره اضطراری را مصرف کرده اند.
یکی از پزشکان بخش احیای تنفسی اعلام کرد اکنون به جای تحویل 130 کپسول اکسیژن دو بار در هفته، بیمارستان هر روز کپسول اکسیژن تحویل می گیرد.
براساس آمار سی ان ان، تعداد آمار مبتلایان به ویروس کرونا در نیویورک به 59 هزار و 513 نفر رسیده و 956 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
 
 پانصد دلار جریمه برای رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در نیویورک
نشریه هیل  نوشت: بیل دی بلاسیو شهردار نیویورک شنبه گفت هر شهروند نیویورکی که قوانین پلیس را برای اجتناب از حضور در تجمع ها نقض کند 500 دلار جریمه خواهد شد. این قوانین فاصله گذاری اجتماعی در نیویورک به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال شده اند.
پولتیکو گزارش کرد شهردار نیویورک در کنفرانس خبری این موضوع را اعلام و تاکید کرد این جریمه ها به عنوان آخرین راه حل برای کسانی اعمال می شود که قصد دارند قوانین اعمال شده جدید را نقض کنند.
شهردار نیویورک گفت" به مردم فرصت داده می شود به توصیه های ارائه شده، عمل کنند اگر هر کسی به این توصیه ها گوش نکند، مستحق جریمه شدن است. در شرایطی که بسیاری از مردم با مشکلات اقتصادی مواجه اند، نمی خواهم مردم را جریمه کنم اما اگر کسانی که تا کنون پیام های ما را دریافت نکرده اند و حتی در مواجه با ماموران پلیس به توصیه های آنها توجه نمی کنند، مستحق جریمه شدن هستند."
براساس گزارش ها وی افزود" بارها و بارها به شما هشدار داده شده است. کسانی که قوانین اعمال شده برای فاصله گذاری اجتماعی را مراعات نکنند از 250 تا 500 دلار جریمه خواهند شد."
اندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک در اوایل این ماه تجمع های بیشتر از 50 نفر را در سراسر این ایالت ممنوع کرده است.
در شهر نیویورک کسب و کارهای غیرضروری تعطیل شده اند و مقامات تلاش می کنند سرعت شیوع ویروس کرونا را که تا کنون بیش از 30 هزار نفر را در این شهر آلوده کرده و جان بیش از 40 نفر را گرفته است، بگیرند.

ترامپ: اوج تلفات کرونا در دو هفته آینده خواهد بود
رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید بر اساس مدل‌سازی‌ها، نقطه حداکثری (پیک) فوت بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در آمریکا احتمالا ظرف دو هفته آینده رخ خواهد داد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد دوشنبه به وقت تهران اظهار داشت که بر اساس مدل‌سازی‌ها، نقطه حداکثری (پیک) فوت بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در آمریکا احتمالا ظرف دو هفته آینده رخ خواهد داد.
رئیس‌جمهور آمریکا همچنین دستورالعمل‌های مربوط به دوری‌گزینی اجتماعی برای مقابله با کرونا را به مدت سی روز دیگر تمدید کرد.

پلوسی: تعلل ترامپ در مقابله با کرونا عامل شیوع مرگبار آن در آمریکا است
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تعلل دولت در مقابله با کرونا را عامل مرگ شهروندان دانست و گفت باید پس از اتمام بحران، عملکرد دولت در این زمینه مورد تحقیق قرار گیرد.
«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه گفت، دولت این کشور مسئول فوت آمریکایی‌ها در اثر ابتلا به کرونا است.
پلوسی در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» گفت: «تکذیب [شیوع کرونا] توسط رئیس‌جمهور مرگ‌اور بود. تعلل او در رساندن تجهیزات به نقاطی که به آن احتیاج دارند مرگ‌آور بود. همچنان که رئیس‌جمهور دست روی دست می‌گذارد مردم جانشان را از دست می‌دهند».
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را مسبب مرگ آمریکایی‌های می‌داند گفت، «بله همینطور است. منظور من همین است».
پلوسی گفت هنگامی که بحران کرونا به اتمام برسد باید اقدامات دولت در برابر این همه‌گیری مورد تحقیق قرار گیرد. اما اکنون مهم این است که این اطمینان حاصل شود که شکست‌های او در برابر کنترل کرونا متوقف شود.
وی افزود: «ما هنوز دستگاه‌های تست کافی نداریم. ما هنوز تجهیزات محافظتی برای کارکنان بخش بهداشت که جانشان را برای نجات دیگران به خطر می‌اندازند نداریم».

سندرز: مرگ آمریکایی‌ها به دلیل نداشتن هزینه رفتن به بیمارستان یک رسوایی است
یکی از نامزدهای حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 این کشور گفت مرگ شهروندان آمریکایی به دلیل نداشتن هزینه رفتن به بیمارستان‌ها یک رسوایی بین‌المللی به شمار می‌آید.
«برنی سندرز» سناتور ایالت «ورمونت» و از نامزدهای دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در پیامی در توئیتر به مرگ مردم این کشور به دلیل نداشتن هزینه بیمارستان‌ها اشاره کرد.
وی در این پیام توئیتری نوشت: «امروز (مردم آمریکا) در حال مرگ هستند و با وجود آنکه می‌دانند بیمار هستند اما به دلیل نداشتن استطاعت پرداخت هزینه‌ها، به بیمارسنان نمی‌روند.»
این سناتور ایالت ورمونت در ادامه نوشت: «این یک رسوایی بین‌المللی است. ما باید مراقبت درمانی را به یک حق تبدیل کنیم.»

انتقاد از دولت ترامپ به علت ارسال تجهیزات پزشکی به چین
در شرایطی که بیمارستان‌های آمریکا با کمبود شدید تجهیزات خودمراقبتی برای کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا مواجهند، اکنون بسیاری، اقدام ترامپ را در ارسال چندین تن کالا‌های پزشکی مورد نیاز مردم آمریکا به چین زیرسوال برده اند.
به گزارش سی ان ان، دولت ترامپ هفتم فوریه و همزمان با هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره کمبود تجهیزات خودمراقبتی، محموله 17.8 تنی ماسک، گان، گاز استریل، ماسک‌های دارای اکسیژن و دیگر تجهیزات حیاتی به چین ارسال کرده است.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در توضیح این کمک که هفتم فوریه همزمان با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در چین ارسال شد، اعلام کرد:" این کمک‌ها نشانه سخاوت مردم آمریکاست. آمریکا مردمی بخشنده دارد و ما می‌خواهیم به نیازمندان کمک کنیم. "
این کمک‌ها درحالی ارسال شده است که اکنون پزشکان و پرستاران آمریکایی به شدت به ماسک، دستکش و دیگر تجهیزات خودمراقبتی برای حفاظت از خودشان در برابر ابتلا به ویروس کرونا نیاز دارند. برخی از این افراد سعی کردند این تجهیزات را از "ebay" تهیه کنند و عده‌ای دیگر از طریق رسانه‌های اجتماعی درخواست کمک کرده اند.
پزشکی در نیوجرسی با اشاره به وخامت اوضاع گفت کادر درمان در آمریکا مثل گوسفندانی شده اند که به سلاخ خانه فرستاده می‌شوند.
اما چطور ترامپ می‌تواند چندین تن تجهیزات پزشکی مورد نیاز آمریکایی‌ها را در فوریه به کشور دیگری هدیه کند درحالی که از ژانویه مدعی شد خطر این ویروس را در آمریکا درک می‌کند؟
 
مسابقات تنیس ویمبلدون به دلیل شیوع کرونا لغو خواهد شد
تصمیم اتخاذ‌شده برای لغو مسابقات تنیس ویمبلدون در هفته جاری اعلام خواهد شد.
به نقل از رویترز، دِرک هوردورف، نایب‌رئیس فدراسیون تنیس آلمان در گفت‌وگو با شبکه اسکای اسپورتس اعلام کرد سازمان‌دهندگان مسابقات تنیس ویمبلدون هفته جاری خبر لغو این رخداد مهم را به دلیل شیوع کرونا اعلام خواهند کرد.
قرار است این تصمیم در نشست چهارشنبه سازمان‌دهندگان ویمبلدون اتخاذ و اعلام شود.
مسابقات تنیس ویمبلدون یکی از چهار رویداد بزرگ (گرنداسلم) ورزش تنیس و به اعتقاد بسیاری مهمترین آن‌هاست که هر سال از دوشنبه پایانی ماه ژوئن تا اولین تعطیلات آخر هفته ماه ژوئیه در حاشیه جنوب غربی لندن برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا آمریکا مبتلایان به ویروس کرونا مسابقات تنیس ویمبلدون ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده دستگاه های کمک تنفسی فاصله گذاری اجتماعی اداره پلیس نیویورک شهروندان آمریکایی رئیس جمهور آمریکا بیمارستان صحرایی شیوع ویروس کرونا شهردار نیویورک دست داده اند دلیل نداشتن ابتلا به کرونا دو هفته آینده دونالد ترامپ بیمارستان ها بیماری کرونا کرونا مبتلا آمریکایی ها شهر نیویورک روز یکشنبه وال استریت دستگاه ها بیماری ها خواهد شد هزار نفر سی ان ان شده اند ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش میلیونرهای آمریکایی برای تامین وثیقه پرونده ترامپ

منابع آگاه خبر دادند برخی از میلیونرهای جمهوری خواه آمریکایی به دنبال کمک به ترامپ در تامین وثیقه برای پرونده کلاهبرداری و فساد مالی وی هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سه منبع آگاه به رویترز خبر دادند که برخی از میلیونرهای جمهوری خواه آمریکایی در حال همکاری با یکدیگر برای کمک به دونالد ترامپ در تامین وثیقه 175 میلیون دلاری برای پرونده کلاهبرداری و فساد مالی وی هستند.

براساس این گزارش، برخی اهداکنندگان جمهوری خواه بزرگ کمک های مالی به کمپین ترامپ در تلاشند تا این مبلغ وثیقه را برای ترامپ تامین کنند تا اجرای حکم جریمه حدود نیم میلیارد دلاری علیه رئیس جمهور سابق متوقف شود.

روز گذشته یک هیئت تجدیدنظر متشکل از 5 قاضی حکم دادند که اگر ترامپ ظرف 10 روز بتواند وثیقه 175 میلیون دلاری تعیین شده در پرونده کلاهبرداری و فساد مالی خود را تامین کند، اجرای حکم جریمه 464 میلیون دلاری صادر شده علیه وی، متوقف خواهد شد.

ترامپ که متهم به دستکاری حساب‌های شرکتش برای دریافت شرایط مالی بهتر از بانک‌ها و شرکت‌های بیمه است به پرداخت 345.8 میلیون دلار محکوم شده است؛ مبلغی که با احتساب سود و جریمه‌های مالی پسرانش به 464 میلیون دلار افزایش یافته است.

اما وکلای دونالد ترامپ اعلام کرده‌اند که موکلشان قادر به پرداخت این مبلغ تا پایان ماه مارس، مهلت تعیین شده از سوی دادگاه نیست و همچنین وی نمی‌تواند ضمانت مالی لازم را مبنی بر توانایی پرداخت این جریمه به دادگاه ارائه دهد.

از سویی هیچ شرکت بیمه‌ای حاضر به ارائه تضمین 100 درصدی برای چنین مبلغ هنگفتی نشده است. همچنین مشاوران رئیس جمهوری سابق بیش از 30 بار با رد درخواست خود در این زمینه مواجه شده‌اند.

دونالد ترامپ که از این وضعیت دشوار به تنگ آمده با استفاده از عباراتی چون «غیرقانونی، غیر آمریکایی، بی سابقه و عملاً غیرممکن» خشم و نارضایتی خود را از این حکم اعلام کرده است.

او با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی خود این جریمه را «غیرقانونی، غیرآمریکایی، بی‌سابقه» خواند و نوشت که بزرگی آن به نحوی است که پرداختش را برای هر کسب‌وکاری، از جمله «کسب‌وکار موفق» وی غیرممکن می‌کند.

وکلای دونالد ترامپ از دادگاه استیناف خواستند تا ارائه ضمانت مالی برای جریمه تعیین شده را تا تکمیل مراحل رسیدگی به درخواست تجدیدنظر (که ممکن است چندین سال طول بکشد) به تعویق بیاندازد.

این در حالی است که استیون چانگ سخنگوی کمپین ترامپ در این باره گفت: در حال حاضر هیچ تلاش هماهنگی در این باره صورت نگرفته است اما ترامپ پول کافی برای پرداخت کل جریمه صادر شده را دارد.

منبع چهارمی که یکی از دوستان نزدیک ترامپ است اظهار کرد که اطلاعات مستقیم از یک اهداکننده دارد که بیش از 150 میلیون دلار را تا پایان هفته برای تامین وثیقه پرونده کلاهبرداری ترامپ اهدا کرده است.

پس از آن ترامپ در جمع خبرنگاران اعلام کرد: من می توانم وثیقه 175 میلیون دلاری را به صورت نقدی، اوراق ضمانتی یا اوراق بهادار و یا به هر شکلی که لازم باشد، بسیار سریع پرداخت کنم.

این در حالی است که جزئیات کامل تلاش های صورت گرفته برای کمک به تامین وثیقه پرونده ترامپ از جمله مبلغ پرداخت شده از سوی هر اهداکننده مشخص نشده است.

پیشتر سی ان ان گزارش داده بود در صورتی که ترامپ نتواند جریمه حدود نیم میلیارد دلاری خود را پرداخت کند، ممکن است برخی از املاک او برای جبران بدهی‌ها مصادره شوند. گفته می‌شود عمارت مارالاگوی ترامپ در فلوریدا حدود 464 میلیون دلار ارزش دارد و او می‌تواند با فروش آن مبلغ لازم را تهیه کند.

نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 در صورتی خواهد توانست درخواست تجدید نظر خود در این پرونده را به جریان بیندازد که بتواند مبلغ جریمه و یا ضمانت مالی معادل آن را به حساب مرجع قضایی در نیویورک واریز کند. در غیر این صورت قاضی با استفاده از اختیارات قانونی خود می‌تواند حکم به بازداشت اموال و مستغلات او دهد.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا.

وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در یک رقابت فرضی نسبت به بایدن پیشتاز است.

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاهخشم ترامپ از تعیین تاریخ جدید دادگاه پرداخت حق السکوت

انتهای پیام/  

دیگر خبرها

  • جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد / اعمال از هفته آینده
  • جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده
  • پایان هفته آرام و پایداردر مهاباد
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عدم رعایت فاصله مجاز، بیشترین تخلفات جاده ای آذربایجان غربی در نوروز
  • رعایت نکردن حق تقدم، اصلی‌ترین عامل تصادفات درون شهری
  • تلاش میلیونرهای آمریکایی برای تامین وثیقه پرونده ترامپ
  • رعایت قوانین رانندگی سبب کاهش تلفات جاده‌ای شده است