Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:27:35 GMT

دامنه چیست و چطور می‌توان از آن استفاده کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۶۷۶۰

دامنه چیست و چطور می‌توان از آن استفاده کرد؟

اگر شما هم مانند خیلی‌های دیگر قصد آنلاین‌سازی کسب و کار خودتان را داشته باشید، برای اولین قدم نیاز به دامنه دارید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایران سرور، حتما برای شما این سوال به وجود آمده است که دامنه چیست؟ دامنه همان آدرس اینترنتی وب سایت شما است، مانند: www.iranserver.com. دامنه از اجزای مختلفی تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزء اول مثال ما که iranserver می باشد، نام برند ما است. برای مثال اگر شما مغازه پخت کیک خانگی داشته باشید، آدرس دامنه شما می تواند: نام برند + cake باشد. مثلا: samancake. جزء دوم دامنه، پسوند آن است. برای مثال پسوند ایران سرور COM. است که این پسوند توسط خود شما انتخاب می‌شود.

یکی از پسوندهای دیگر که از ارزش بسیار زیادی برخوردار است، .IR می باشد. پسوند .IR یکی از پسوندهای محبوب بین کاربران ایرانی است که مفهوم آن کشور ایران است. کشورهای مختلف با استفاده از نام اختصاری پسوندهای خود را دارند.

پس از اینکه دامنه را خریداری کردیم، نوبت به خرید هاست می‌رسد که می‌توانید هاست وب سایتتان را از ایران سرور تهیه کنید. هاست ها انواع مختلفی دارند، برای مثال اگر وب سایت شما قرار است که با سیستم مدیریت محتوا یا CMS وردپرس ساخته شود، پیشنهاد می‌کنیم از هاست وردپرس ایران سرور استفاده کنید.

پس از اینکه هاست خود را خریداری کردید، نوبت اتصال هاست به دامنه می‌رسد که کار زیاد سختی نیست و تنها کاری که نیاز است انجام دهید، تنظیمات DNS است. اما بهتر است که در مورد DNS بدانید و یاد بگیرید که DNS چیست؟

DNS مخفف کلمه Domain Name System می باشد. به طور کلی و ساده اگر بخواهیم بگوییم، وظیفه اصلی DNS اتصال نام دامنه یا Domain به آی پی است و به جای اینکه شما یک IP را بخواهید تایپ کنید، آدرس نام دامنه را تایپ می‌کنید.

DNS حکم دفترچه تلفن را در اینترنت دارد.

شما نام شخص را به خاطر دارید اما شماره تلفن او را نمی‌دانید. به سراغ دفترچه تلفن خود می‌روید و با استفاده از اسم آن شخص تلفن او را پیدا می‌کنید. DNS دقیقا چنین سرویسی را در اینترنت ارائه می‌دهد.

وقتی سایت https://iranserver.com را در مرورگر خود مشاهده می‌کنید، کامپیوتر شما از DNS برای تبدیل نام دامنه به آدرس IP سایت، استفاده می‌کند. بدون DNS تنها قادر خواهید بود وب سایت را با استفاده مستقیم از آدرس IP آن مشاهده کنید.

پس از اینکه هاست را خریداری کردید، به شما چند NS یا (Name Server) داده خواهد شد که باید روی دامنه خود تنظیم کنید.

پس از اینکه این دو را تنظیم کردید، می‌توانید به راحتی وب سایتتان را طراحی و از آن استفاده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران سرور دامنه كسب و كار ایران سرور وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟

آفتاب‌‌نیوز :

تیمی از دانشمندان آلمان، ایالات متحده آمریکا و لوکزامبورگ داده‌های بیش از ۱۴ هزار نفر را که در یک تحقیق طولانی‌مدت شرکت کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

شرکت‌کنندگان در این تحقیق بین سال‌های ۱۹۱۱ تا ۱۹۷۴ میلادی به دنیا آمده و متعلق به نسل‌های مختلف بودند. این افراد که بین ۴۰ تا ۱۰۰ سال داشتند، به ۸ پرسش طی یک دوره زمانی ۲۵ ساله پاسخ می‌دادند.

یکی از سوالات اصلی این بود که «در چه سنی کسی را پیر توصیف می‌کنید؟»

متولدین سال ۱۹۱۱ میلادی در پاسخ به این سوال گفتند که پیری به طور متوسط در سن ۷۱ سالگی شروع می‌شود؛ و هنگامی که همین پرسش از متولدین سال ۱۹۵۶ میلادی پرسیده شد که اکنون به سن ۶۵ سالگی رسیده بودند، آن‌ها آستانه پیری را سه سال دیرتر دانستند و ۷۴ سالگی اعلام کردند.

مارکوس وتشتاین، عضو این تیم تحقیق در گزارشی می‌نویسد: «امید به زندگی افزایش یافته است و برخی از جنبه‌های سلامت نیز در طول زمان بهبود یافته است؛ به طوری که افراد در سنین خاصی که در گذشته پیر محسوب می‌شدند، اکنون دیگر مسن تلقی نمی‌شوند.»

همین روند در سطح فردی نیز مشاهده شد. بگونه‌ای که هر شرکت کننده پس از چهار یا پنج سال مسن‌تر شدن، تخمینش را برای شروع سالمندی یک سال افزایش می‌داد. زنان نیز آستانه پیری را بطور متوسط حدود دو سال دیرتر از مردان درنظر می‌گرفتند.

فاکتور‌های دیگری نیز وجود داشتند که بر تخمین فردی افراد تأثیر می‌گذاشتند؛ مثلا افرادی که مشکل سلامتی داشتند، تنهاتر بودند یا «احساس می‌کردند» مسن‌تر هستند، عموماً معتقد بودند مرحله کهولت زودتر شروع می‌شود.

البته این مطالعه دارای محدودیت‌هایی نیز بود؛ از جمله اینکه شرکت‌کنندگان همگی از یک کشور یعنی آلمان بودند. همچنین این احتمال وجود دارد که در فرهنگ‌های غیر اروپایی، «پیری» به گونه‌ای متفاوت دیده و توصیف شود.

در عصر حاضر، انسان‌ها طولانی‌تر از همیشه زندگی می‌کنند و با ادامه بهبود کیفیت زندگی و سلامت، احتمالا رسیدن به یکصدمین سالگرد زندگی بسیار رایج‌تر خواهد شد؛ به طوری که مردم شروع به طرح این سوال می‌کنند که آیا برای زندگی انسان محدودیتی وجود دارد یا خیر.

نتیجه این مطالعه در مجله Psychology and Aging منتشر شده است.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • ماده‌ای سمی که به راحتی می‌توان از تولیدش جلوگیری کرد
  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • چگونه با وجود محدودیت ها در گوگل تبلیغ کنیم؟
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • معایب دستگاه جوش لیزر
  • احداث سد و نیروگاه اومااویا با توان مهندسی ایران
  • سفر به عتبات گران‌تر از سفر به ترکیه
  • ببینید | با چالش ٢١ روزه حذف قند، می‌توان لاغر شد؟
  • بارش‌های رگباری باران در گیلان