Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-19@00:48:41 GMT

آیا کیت‌های چینی منجر به مرگ بیماران کرونایی شدند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۶۷۷۲

صراط:

آرش نجیمی در خصوص شایعه منتشرشده مبنی بر فوت چند نفر در اصفهان به دلیل تشخیص اشتباه کیت‌های تشخیص چینی، اظهار داشت: همه کیت‌ها به تأیید سازمان غذا و دارو می‌رسد و از سوی سازمان غذا و داروی وزرات کشور بین استان‌ها توزیع می‌شود، بنابراین کیت‌های موجود در اصفهان هیچ تفاوتی با کیت‌های دیگر استان‌ها ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش فارس سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: نکته مهم دیگر این‌ است که تمام اقدامات درمانی که برای بیمار انجام می‌شود هیچ‌گونه وابستگی به نتیجه آزمایش او ندارد و مهم نیست که نتیجه آزمایش مثبت یا منفی باشد، در هر صورت اقدامات درمانی برای نجات فرد صورت می‌گیرد؛ کادر درمان به هیچ وجه منتظر جواب کیت برای نجات جان یک نفر نمانده و در هر صورت وظیفه خود را انجام می‌دهند. 

وی تصریح کرد: تمام وسایل و کیت‌ها به‌طور پیوسته پایش می‌شوند و اگر وسیله‌ای دچار مشکل باشد کامل از سیستم خارج می‌شود و این شایعات کاملا از اساس اشتباه است. 

نجیمی عنوان کرد: کشورهای مختلفی کیت‌های تشخیص را تولید می‌کنند، چین هم یکی از این کشورها است و بسیاری از کشورها نیز از آن استفاده می‌کنند. 

ارائه خدمات با حداقل امکانات

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص کمبود تجهیزات در بیمارستان عیسی‌بن‌مریم(ع) بیان داشت: همه بیمارستان‌های اصفهان برای حالت عادی تجهیز هستند و با توجه به این‌که در حال حاضر در شرایط بحران هستیم، بار شدیدی بر بیمارستان‌ها به وجود آمده است. 

وی ادامه داد: به همین دلیل، علاوه بر بیمارستان عیسی‌بن‌مریم(ع)، تمامی بیمارستان‌های ما نیز از نظر برخی از تجهیزات مانند تجهیزات مراقبت‌های ویژه دچار کمبود بوده و با حداقل امکانات در حال انجام وظیفه هستند.

نجیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های خورشید، عیسی‌بن‌مریم(ع)، غرضی و امین به‌طور مستقیم در شهرستان اصفهان درگیر کرونا هستند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: بیماران کرونایی صراط بیمارستان ها کیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان به بیماران هموفیلی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول اداره امور بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همه خدمات درمانی بیماران هموفیلی در مراکز زیر پوشش این دانشگاه به صورت رایگان انجام می‌شود.

دکتر جواد رجبیان افزود: خدمات درمانی این بیماران شامل ویزیت، فیزیوتراپی، تعویض مفصل، تحویل دارو، ام آر ای، سی تی اسکن است.

وی گفت: در سال‌های اخیر همه خدمات بیماران هموفیلی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

مسئول اداره امور بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی مشهدافزود: بیماران هموفیلی در برخی اوقات نیاز به دریافت پلاکت دارند که این خدمت نیز به صورت رایگان ارائه می‌شود.

دکتر رجبیان افزود: در کلینیک سرور در شهر مشهد این خدمات به صورت تجمیعی به بیماران ارائه می‌شود.

دکتر رجبیان افزود:  بیماران هموفیلی درگیر اختلال ژنتیکی نادر هستند که بدن توانایی تشکیل لخته خون ندارد و درصورت بروز تروما و یا خونریزی، خون زیادی از دست می‌دهند.




وی گفت: این بیماران خون‌ریزی‌های داخلی و بیرونی را تجربه می‌کنند که از جمله خون‌ریزی‌های بیرونی می‌توان به بریدگی، ضربه، خدمات دندان پزشکی اشاره کرد.

  گفت:خون‌ریزی‌های داخلی این بیماران نیز عمدتا به صورت مفصلی، مغزی، دستگاه گوارش است که می‌تواند مخاطرات جانی برای این بیماران داشته باشد.

دیگر خبرها

  • تهران قدیم| ماجرای ساخت اولین بیمارستان پایتخت/ تصویری خاص از فضای بیمارستان و بیماران در ۱۵۰ سال پیش
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • ارائه خدمات رایگان به بیماران هموفیلی در مشهد
  • اضافه شدن ۶ دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم
  • ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند
  • وجود بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در استان اصفهان
  • رنج مضاعف بیماران؛ از آشوب در نوبت گرفتن تا خشونت‌های اتاق زایمان