Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی در گفت‌وگوی ویدئو کنفرانسی با رئیس‌جمهور اظهار کرد: در استان خوزستان ۲۸ بیمارستان را ویژه بیماران کرونا اختصاص دادیم.

وی افزود: بیمارستان رازی به طور مخصوص ویژه بیماران کرونایی است و مابقی بیمارستان‌ها بخش بستری دارند و سایر بیمارستان‌ها در شهرهای مختلف استان در حال خدمت‌رسانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان تصریح کرد: در بخش بهداشت که محل مراجعه ابتدایی افراد است، درمانگاه‌های سلامت ۱۶ ساعته و بعد از آن ۲۴ ساعته راه‌اندازی شد و کارهای لازم در حال انجام است.

شریعتی عنوان کرد: تا روز گذشته ۶۷۱ بیمار مثبت قطعی بستری داشتیم؛ البته در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ بیمار مثبت داشتیم که به ۶۹۴ مورد افزایش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۴۰۳ مورد مرخص شدند، ۷۸ مورد فوت کردند و ۱۹۰ بیمار نیز اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

استاندار خوزستان گفت: از تعداد کلی بیماران در استان خوزستان ۵۴ درصد مردان و ۴۶ درصد زنان تشکیل می‌دهند و ۵۸ درصد مردان و ۴۲ درصد زنان آمار فوتی‌های خوزستان هستند.

شریعتی بیان کرد: از تعداد افرادی به ویروس کرونا مبتلا شدند ۵۷ درصد فاقد بیماری زمینه‌ای هستند و ۸۱ درصد فوت‌شدگان را افرادی تشکیل می‌دهند که دارای بیماری زمینه‌ای بوده که عمده بیماران قلبی و عروقی، دیابتی، ریوی و فشارخون بوده است.

استاندار خوزستان گفت: تنها ۱۹ درصد از افراد فوتی فاقد بیماری زمینه‌ای بودند که میانگین سنی ۶۹ سال بوده است.

شریعتی افزود: هزار و ۵۱ تخت برای بیماران کرونایی در استان آماده‌سازی شده است که از این تعداد ۱۰۶ تخت آی. سی.یو است که اکنون ۶۰ مورد آن اشغال است.

وی با بیان اینکه بیش از سه هزار پرسنل کادر درمانی در استان در حوزه خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی و مشکوک فعال هستند، وی عنوان کرد: اکنون ۵۲۸ پزشک و هزار و ۴۴۰ پرستار درگیر کار هستند.

استاندار خوزستان بیان کرد: نیرو به اندازه کافی است اما چون مسئله طولانی‌تر شده و نیروها خسته می‌شوند که در این راستا تلاش می‌شود این وضعیت مدیریت شود.

شریعتی گفت: طبق محاسباتی که در سطح کشور انجام شد و با توجه به مداخلات صورت گرفته در استان خوزستان، اقدامات کاهش شیوع کرونا، مؤثر واقع شده و شیب منحنی بیماری به سمت مسطح شدن به پیش می‌برد.

وی افزود: تردد زوار در مرزهای استان خوزستان وجود ندارد اما ترددهای تجاری همچنان وجود دارد و صادرات برقرار است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: به کمک سازمان پایانه‌ها، اتاق بازرگانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی به طور سریع مرز را ضدعفونی کرده و عملیات تب سنجی و مراقبت‌های لازم انجام می‌شود.

شریعتی بیان کرد: ترددهای ما در استان ۸۱ درصد و ۸۲ در خروجی در ۱۰ روز نخست سال جاری کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: امید می‌رود که بتوانیم شرایط موجود را حفظ کنیم و به سمتی برویم که کاهش و ریشه‌کن شدن این بیماری را شاهد باشیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه با مداخله جدی که در استان خوزستان صورت گرفته مانع از بروز بحران در استان شد، عنوان کرد: طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» در استان خوزستان به خوبی در حال اجرا است و امید می‌رود این طرح تا زمان ریشه‌کن شدن ویروس ادامه داشته باشد.

شریعتی گفت: با اجرای این طرح در شهرهای قرمز استان روند ابتلاء به سمت سیر نزولی رفته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان خوزستان خدمت رسانی دانشگاه های علوم پزشکی زنان مردان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استاندار خوزستان استان خوزستان بیماران کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز

 احمدیان اظهار کرد: طی هفته گذشته در ادامه روند بازدید‌های نظارتی کارشناسان نظارت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جهت برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله در امور درمان پنج مرکز غیرمجاز در سطح استان پلمب شد.

وی ادامه داد: در طی یک هفته گذشته با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه، همکاری دادستانی عمومی و انقلاب استان، پلیس اماکن استان و پس از حصول اطمینان از صحت موضوع از طریق پایش عملکردی و حضور در مکان مذکور و بررسی‌های لازم و محرز شدن غیر قانونی و غیر مجاز بودن فعالیت چهار مطب دندانپزشکی قلابی و غیر مجاز به دلیل دخالت در امر دندانپزشکی و درمانی در سطح شهر تبریز و یک مرکز زیبایی نیز که به‌ صورت زیر زمینی تزریق ژل و بوتاکس انجام می‌داد پس از طی مراحل قانونی پملب شدند و پس از پلمب فعالیت غیرمجاز این مراکز مدارک موجود به مقامات قضایی همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

 احمدیان با بیان اینکه یکی از وظایف حوزه معاونت درمان حفظ سلامت آحاد جامعه است افزود: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز مصمم به برخورد جدی با متخلفان در حوزه ارائه خدمات درمانی است و با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد.
 
وی از مردم خواست ضمن خودداری از مراجعه به واحد‌ها و موسسات غیرمجاز درمانی هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • مقابله با ۳ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در خوزستان
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت