Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@07:58:50 GMT

تدابیر لبنان برای کنترل کرونا در زندانها

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۶۸۹۳

تدابیر لبنان برای کنترل کرونا در زندانها

اندکی پس از شیوع آرام ویروس کرونا در کشور کوچک و چهار میلیون نفری لبنان، همه اقشار این کشور نگران سلامتی و احتمال گرفتار شدن به این بلای نورسیده شدند، اما آنچه بیشتر مایه نگرانی و اضطراب شد احتمال سرایت کرونا در محیطهای بسته و در میان کسانی است که توان رعایت فواصل فیزیکی را ندارند از جمله زندانیان این کشور.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری " لبنان ۲۴ "، این کشور دارای ۲۴ زندان با گنجایش سه هزار زندانی است، اما به دلایل مختلف هم اکنون بیش از هفت هزار زندانی در این ندامتگاهها نگهداری می شوند که ۳۵ درصد آنها از اتباع دیگر کشورها از جمله سوریه هستند.

وضعیت بهداشتی و درمانی اکثر این ندامتگاهها در زمان عادی نیز مناسب نیست و با کمبودهای زیادی مواجه است و اینک با اپیدمی کووید ۱۹ یا همان ویروس کرونا زندانیان این کشور بیشتر با وحشت ابتلاء به این بیماری کشنده صبح را به شب و شب را به صبح می رسانند تا خود این بیماری.

تعدادی از زندانیان زندان " رومیه " در حومه بیروت گفته اند که ورود ویروس به زندان در حکم اعدام جمعی زندانیان است و هیچ زندانی از این نظر خواب خوشی ندارد.

برخی از این زندانیان هم در گفت و گو با خبرنگار روزنامه الاخبار گفته اند در تماس با کانون وکلا، روزنامه نگاران، مسوولان زندان و دیگر مقام های کشور کمبودهای بهداشتی و درمانی و خطر ابتلاء زندانیان را به بیماری کرونا اعلام کرده و درخواست آزادی مشروط، عفو و بخشش مدت محکومیت، تخفیف در مجازات و دیگر روشهای کمک به آزادی زندانیان را مطرح کردهاند، اما هنوز نتیجهای نگرفته اند.

 تعدادی از آنان خواستار انعقاد پیمان تبادل زندانی با سوریه شده اند تا زندانیان سوری به کشور خود بازگردند و از امکان عفو رییس جمهوری کشورشان بهرمند شوند.

خانواده تعدادی دیگر از زندانیان لبنانی نیز از قطع برق و نبود آب گرم در برخی زندان ها برای استحمام و احتمال ابتلای زندانیان به آنفلوآنزا و عفونت های دیگر خبر داده اند.

** اقدام اتحادیه های صنفی  
برخی اتحادیههای صنفی پزشکان و کانونهای وکلای لبنان اقدام به ارایه طرحهایی با هدف آموزش زندانبانان و مسئولان زندان ها و زندانیان در زمینه چگونگی برخورد با افراد بیمار به ویژه اشخاص مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا کرده و همزمان بررسی سوابق بهداشتی و درمانی زندانیان را نیز برای اقدامات بعدی لازم اعلام کرده اند.

این اتحادیهها همچنین تشکیل تیم های پزشکی در بیرون و داخل زندان برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به زندانیان و خانوادههای آنان که به دیدارشان می روند و همچنین ایجاد مراکز ایزوله و قرنطینه در داخل زندانها و تهیه وسایل و تجهیزات بهداشت فردی برای زندانیان را در دستور کار قرار داده اند.  

** بازجویی اینترنتی 

مقامهای دادستانی لبنان برای کاستن از احتمال انتشار ویروس کرونا از طریق ارتباط های نزدیک و رودرو، بسیاری از جلسات بازجویی از مجرمان و متهمان را به شکل غیرحضوری و با استفاده از شبکه های اجتماعی و اینترنتی انجام می دهند و این موضوع باعث رضایت هر دو طرف شده است.

** طرح گرفتن وثیقه برای آزادی  

موضوع تبدیل قرار بازداشت به وثیقه اعم از مالی و ملکی یکی دیگر از راههایی است که برای کاهش تعداد زندانیان در زندانهای لبنان مطرح شده، اما تعداد زیادی از زندانیان به دلیل نداشتن توان مالی شاید امکان تودیع وثیقه را نداشته باشند.

** احتمال عفو جمعی از زندانیان

 "محمد فهمی" وزیر کشور لبنان گفته که در حال تهیه طرحی هستیم که بر اساس آن در مجازات زندانیان تخفیف اعمال شود.
برخی رسانه های لبنان نیز گفته اند این احتمال وجود دارد که میشل عون رییس جمهوری این کشور دستور عفو تعدادی از زندانیان بیمار و مسن و کسانی را که دارای بیماریهای زمینه ای مانند بیماری های قلبی، ریوی و دیابت هستند صادر کند، اما با توجه به اینکه تعداد اینگونه بیماران زیر ۳۰۰ نفر است تاثیر چندانی بر کاهش تعداد هفت هزار نفری زندانیان نخواهد داشت.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت و درمان لبنان و بیمارستان دولتی "رفیق حریری" مرکز پذیرش و درمان بیماران کرونایی، هم اکنون ۴۳۸ نفر در این کشور مبتلا به ویروس کرونا بوده و ۱۰ نفر از مبتلایان نیز فوت کرده‌اند.

دولت لبنان برای جلوگیری از گسترش این بیماری از دو هفته پیش اقدام به بستن فرودگاهها، بنادر و مرزهای زمینی کرده و تمام مدارس، دانشگاهها، اجتماعات و گردهمایی‌های سیاسی و صنفی را ممنوع اعلام کرده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا لبنان پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا لبنان ویروس کرونا لبنان بهداشتی و درمانی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ایران به تجاوز اسراییل به کنسولگری‌حق طبیعی این کشور بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ علی خطیب، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه ایران حق داشت به رژیم اسرائیل غاصب پاسخ بدهد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به جهانیان ثابت کرد که گفتار و رفتارش یکی است و صادق است.

وی با بیان اینکه ایران دیروز با ایران امروز بسیار متفاوت است، افزود: وقتی آن وعده صادقی که از سوی مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران بیان شده بود با قدرت و قوت هر چه تمام تر بر سر رژیم صهیونیستی فرود آمد، بدون اینکه از سایر متحدان و شرکای خبیث رژیم کودک کش صیهونیستی خطایی صورت گیرد، نشان از یک نظام اسلامی قدرتمند و مقتدر نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه در جهان است.

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ادامه داد: پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری‌اش در دمشق، حق طبیعی این کشور بود. این پاسخ ثابت کرد که ایران کشوری قدرتمند است و باج نمی‌دهد و از حقوق خود کوتاه نمی‌آید و با سربلندی و قدرت از عزت مردم و حاکمیت ملی خود هر چند منجر به فداکاری بسیار گردد دفاع می‌کند.

وی ضمن محکوم کردن حمایت آشکار کشورهای مستکبر از رژیم صهیونیستی تصریح کرد: رفتار آنها منجر به تشویق این رژیم به قتل عام، کشتار و آواره کردن فلسطینی‌ها می‌شود که در نتیجه در جنایت رژیم اسرائیل شریک هستند.

شیخ خطیب با ابراز اینکه رژیم صهیونیستی جسمی نامانوس در این منطقه بوده و آینده‌ای در اینجا ندارد، افزود: امیدوارم درس عبرتی گرفته باشند.

در پایان این دیدار، تفاهم نامه میان مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و مرکز مدیریت حوزه های علمیه به امضای طرفین رسید.

کد خبر 6078601

دیگر خبرها

  • اتخاذ تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در ۲حوزه انتخابیه خوزستان
  • تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه های انتخابیه آبادان و رامهرمز و رامشیر اتخاذ شد
  • افزایش تدابیر امنیتی در نزدیکی مدارس و عبادتگاه‌های یهودیان در فرانسه
  • پاسخ ایران به تجاوز اسراییل به کنسولگری‌حق طبیعی این کشور بود
  • دستور رئیس‌جمهور برای اتخاذ تدابیر لازم برای جنگ روانی دشمن
  • دستگیری صد‌ها قاچاقچی انسان طی ۶ ماه گذشته در آلمان
  • دستگیری صدها قاچاقچی انسان طی ۶ ماه گذشته در آلمان
  • جنگ علیه درختان با فسفر سفید
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟