Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق آخرین آمارها، شمار کرونایی‌های ۶ شهرستان استان سمنان تا روز یازدهم فروردین‌ماه همان ۴۱۳ نفر بوده و تغییری نداشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بنا بر گزارش‌های دریافتی از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان که ۶ شهرستان این استان را زیرپوشش خود دارد، در یک روز گذشته، موارد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا به‌طور رسمی در کشور شناسایی شده که آخرین خبرها از عدم ارائه گزارش مورد جدید ابتلا به این ویروس در این منطقه از استان سمنان حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۶ شهرستان سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هستند، همان ۴۱۳ نفر دیروز است.

برپایه آمار دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تا روز یازدهم فرودین ماه، ۳۳۵ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا تاکنون مرخص شده‌اند.

هم‌اکنون ۸۳ نفر در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به علت ابتلا به ویروس کرونا بستری هستند که این عدد نیز امروز چهار نفر افزایش داشته است.

دو شهرستان شاهرود و میامی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند که آمارهای آنها جداگانه اعلام می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان دانشگاه علوم پزشکی عملکرد آمار مبتلایان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۷۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مناسبت هفته سلامت گفت: مدافعان سلامت امسال با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» به استقبال برنامه‌های هفته سلامت می‌روند.

او با اشاره به کنترل بیماری‌های واگیر از جمله پشه آئدس افزود: این پشه با شناسایی درست کانون‌ها و مه پاشی‌های درست کنترل و مهار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به آماده‌باش همه‌جانبه نظام سلامت در همه ادوار اشاره و تصریح کرد: بهداشت و درمان همیشه در خط مقدم خدمت به مردم بوده است.

دکتر آشوبی از اجرای موفق طرح ملی سلامت (غربالگری دیابت و فشار خون بالا) در گیلان خبر داد و گفت: در این طرح ملی که از ۲۰ آبان تا ۳۰ دی ماه سال گذشته انجام شد، از جمعیت بیش از ۲ میلیون و ۲۲۵ هزار نفری هدف در این استان، بیش از یک میلیون و ۴۴۶ هزار و ۸۶۰ نفر بالای ۱۸ سال شرکت کردند.

او انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی و تروما را ۳ عمده دلیل تهدیدکننده سلامتی در گیلان برشمرد و افزود: تمام تلاش نظام سلامت استان غربالگری سرطان‌ها، فشارخون و دیابت و همچنین اقدامات و تعریف راهکاری راهبردی و عملیاتی برای کاهش مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات است و خوشبختانه اجرای طرح‌های نظام سلامت تا حدودی این تهدیدات را کنترل کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به‌موقع را یکی از راهبرد‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و تصریح کرد: این دانشگاه در تمامی بحران‌های پیش‌آمده، پیش‌بینی‌شده و همچنین رخداد‌ها و حوادثی نظیر حادثه لنگرود، بحران سیل آستارا، چهارشنبه آخر سال و سایر تلاش کرده تا جریان رسانه‌ای را به دست بگیرد و خود راوی حوادث و رخداد‌ها باشد.

دکتر آشوبی همچنین به اجرای طرح سلامت خانواده در شهر‌های بالای ۲۰ هزار خانوار اشاره کرد و گفت: امسال در این طرح همه مردم تحت پوشش قرار خواهند گرفت و نیرو‌های مورد نیاز بهداشتی و درمانی به مردم خدمت خواهند کرد.

به گفته او، شبکه بهداشت در گیلان یکی از مزیت‌های نسبی این استان در کشور است که در بحران کرونا به سبب داشتن همین شبکه منسجم توانست در طرح شهید سلیمانی موفق شود و پیش از سایر استان‌ها این بیماری منحوس را کنترل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • قدر دانی از خیرین سلامت در کرمان