Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس اداره پایش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین بارندگی اخیر در این استان مربوط به روستای "گنجگون" بویراحمد با ۱۲۶.۵ میلی متر و "دشتروم" بویراحمد و "جاورده" کهگیلویه با ۱۱۵ میلی متر بوده است.

«ولی بهره‌مند» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: طی بارندگی‌های دو سه روز اخیر در "کاکان منصورخانی" ۱۰۶ میلی متر، "لنده" ۱۰۲ میلی متر، "یاسوج" ۹۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ میلی متر، "لوداب" ۹۲ میلی متر، "قلعه دختر" ۸۹ میلی متر و "آبدهگاه" ۷۸ میلی متر بارندگی داشته‌ایم.

وی بیان کرد: در "سی سخت" ۷۴.۸ میلی متر، "سرفاریاب" ۷۵ میلی متر، "موشمی زیلایی" ۷۲ میلی متر، "مارگون" ۶۶ میلی متر، "گنجه ای" ۶۶ میلی متر، "دهدشت" ۶۱.۸ میلی متر، " چرام" ۶۱ میلی متر، "پاتاوه" ۶۰.۲ میلی متر و "سرآسیاب یوسفی" ۶۰ میلی متر بارندگی به ثبت رسیده است.

رئیس اداره پایش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بارش‌های اخیر در این مدت در "چیتاب" ۵۷ میلی متر، "دیشموک" ۵۵ میلی متر، "باشت" ۵۲ میلی متر، "دشت بز سادات محمودی" ۵۲ میلی متر، "بوستان" ۵۰ میلی متر، "قلعه رئیسی" ۴۵ میلی متر، "لیکک" ۴۳.۵ میلی متر، "امامزاده جعفر" ۳۱ میلی متر و "دوگنبدان" ۲۶.۲ میلی متر بوده است.

بهره مند تصریح کرد: این بارش‌ها از اولین ساعات بامداد روز شنبه، نهم فروردین ماه در شهرها و مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد شروع و تا اوایل روز دوشنبه ادامه داشت.در برخی مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان بارش برف گزارش شده است.

وی با اشاره به وضعیت هوای استان طی سه روز آینده(سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه) عنوان کرد: براساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی ۴۸ ساعت آینده جو استان نسبتا پایدار است. تنها برای امروز با توجه به رطوبت موجود در منطقه احتمال بارش خفیف در برخی مناطق استان وجود دارد.

رئیس اداره پایش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از بعدازظهر چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه با عبور امواج ناپایدار شاهد رگبارو رعد و برق پراکنده در برخی مناطق استان خواهیم بود.

بهره مند بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته گچساران با ۲۲.۵ درجه گرمترین و سی سخت با منفی یک درجه سردترین مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هواشناسي كهگيلويه و بويراحمد بارش استان کهگیلویه و بویراحمد میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، احد وظیفه عصر سه‌شنبه در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی دانش سنتی در دانشگاه شهرکرد در جمع خبرنگاران با اشاره به بروز خشکسالی در چند دهه گذشته در کشور گفت: آمایش سرزمینی هم در سطح ملی باید تدوین و از سوی همه بخش‌های دولتی و مردمی نیز باید اجرایی شود.

به گفته وی، هم‌اکنون کشاورزی یکی از منابع مهم استفاده از آب است و نیاز است که کشاورزی با استفاده از هوشمندی بیشتری نسبت به گذشته پیش برود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خسارت سیل و خشکسالی در کشور پرداخت شد، گفت: نزدیک به سه چهارم این مبلغ مربوط به خسارت خشکسالی بود.

وظیفه افزود: برای کاهش خسارت خشکسالی و اثرات آن باید به روش‌های بازدارنده به‌ویژه در بخش کشاورزی توجه ویژه شود و در جانمایی جمعیت و جانمایی صنعت بازنگری شود و توان اقلیمی هر سرزمین مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، خشکسالی یک پدیده همواره فراگیر در کشور است و در چند دهه اخیر استانی نیست که درگیر پدیده خشکسالی نشده باشد در حالی که خشکسالی و میزان آن در مناطق مختلف متفاوت است.

به گفته وی، در دهه‌های گذشته در پی وقوع گرمایش زمین و تغییر اقلیم، الگوهای جوی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است و در پنج دهه گذشته بر اساس داده‌های ایستگاهی ثبت شده روند نزولی بارندگی و افزایش دما گزارش شده که این وضع نگران‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه امروز باید زندگی ما با روش‌های جدید تطبیق داده شود تا کمترین آسیب را شاهد باشیم، گفت: تغییر رویکرد و تطبیق زندگی با وضعیت جدید یک رویکرد جهانی است تا سطح آسیب‌ها کاهش داده شود.

وظیفه در پایان با اشاره به برپایی نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در چهارمحال و بختیاری گفت: در استان مباحث محیط زیست برای مسوولان استان بسیار مهم است.

گفتنی است، همایش دو روزه دانش سنتی محیط زیست به مدت در دانشگاه شهرکرد در حال اجراست.

دیگر خبرها

  • جزئیات بارش باران بی سابقه در جنوب ایران
  • بارش‌های بی‌سابقه در این مناطق ایران +جزئیات
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب ایران در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود/ حتی از طوفان "گونو" هم بیشتر بارید
  • بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد
  • بارش‌های برخی مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود / حتی از طوفان گونو هم بیشتر بارید
  • بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است
  • سهم کیش از سامانه بارشی اخیر ۷۰ میلی متر باران
  • بارش ۴۶ میلی‌متری باران در مردهک جیرفت
  • سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است