Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@06:46:52 GMT

قرنطینه نشدن قم یک تصمیم کارشناسی بود

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۷۵۲۰

قرنطینه نشدن قم یک تصمیم کارشناسی بود

به گزارش خبرنگار جماران؛ علت قرنطینه نشدن شهرهایی مثل قم که مرکز اصلی کرونا شناخته می شوند از جمله سوالاتی که در ارتباط با این ویروس از ابتدای ورود آن به کشور وجود داشته است. سوال خبرنگار جماران از سخنگوی دولت به این موضوع برمی گشت. 

ربیعی در ابتدا درباره با سخن حسن روحانی، رئیس جمهور در روزهای اولیه که گفته بود به زودی کشور به شرایط عادی برمی گردد این چنین توضیح داد: من در تمام جلسات کرونا حضور داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک جفا در حق رئیس جمهور صورت گرفت. آن روزی که ایشان گفتند از شنبه همه چیز عادی می شود تصمیمات متفرقه ای در کشور گرفته می شد. هر استان برای خودش یک جور تعطیلی اعلام می کرد. در یک وزارتخانه واحد سه جور تصمیم گیری می شد. آنچه رئیس جمهور گفت این بود که از شنبه همه چیز به حالت عادی برمی گردد و تصمیم گیری با ستاد ملی کروناست. اما قسمت دوم تکرار نمی شود و قسمت اول را کنار موارد دیگر می گذارند. 

ربیعی ادامه داد: به هیچ وجه نمی خواهم از چیزی دفاع بی منطق کنم اما به عنوان فردی که شاهد بودم می گویم که نیمی از گزاره بیان شد اما نیم دیگر آن نقل نشد. این بحث برای ادامه پیدا نکردن بی سر و سامانی ها بود. اگر گفته شد به روال عادی برمی گردیم به این معنا بود که به روال عادی تصمیم گیری برمی گردیم و ستاد ملی کرونا تصمیمات را اتخاذ خواهد کرد. عین این مطلب در آرشیو اخبار وجود دارد. 

سخنگوی دولت در ارتباط با علت قرنطینه نشدن شهر قم نیز پاسخ داد: در ارتباط با فرنطینه دیدگاه های متعددی مطرح می شود. هیچ کشوری در دنیا با یک سیاست عمل نکرده است و کسی نمی تواند بگوید سیاست کشوری درست بوده یا نه. همکاران ما مجموعه سیاست هایی که کشورهای مختلف اتخاذ کردند را بیرون آوردند. تعداد سیاست هایی که در کشورهای مختلف اجرا شده 76 مورد است. بنابراین اقتضای سیاسی اجتماعی فرهنگی و شرایطی که شما در آن زمان تصمیم می گیرید بسیار مهم است. 

ربیعی افزود: در همان زمان اتکای ما به نظرات کارشناسی بخش سلامت بود. در دولت هم دیدگاه های متنوعی وجود داشت. اما محور نظرات کارشناسی بخش سلامت بود. در آن دوران هم دیدگاه رسمی کارشناسان بخش سلامت نداشتیم. من معتقدم مبتنی بر شرایط و کارشناسی تصمیمات را اتخاذ کردیم. 

وی در ادامه با انتقاد از سیاست زدگی در مقابله با کرونا گفت: واقعا دوست نداشتم در اولین جلسه سخنگویی به این آفت اشاره کنم. دو روز بعد از آنکه اعلام کردیم بیماران قمی ما کرونا مثبت هستند، در جمع مطبوعاتی ها حاضر شدم و گفتم بزرگترین آفت و مانع مبارزه با کرونا سیاست زدگی خواهد بود. برخی افراد می گفتند قم هراسی می کنید یا از اصطلاح کرونای بنفش استفاده می کردند. امروز همان ها مدعی می شوند؛ آنها بلندگو دارند و در این زمینه بیشتر صحبت می کنند. من از این دسته از دوستان می خواهم که دست کم در این شرایط این دسته سخنان را مطرح نکنند. ما به یاد داشتیم که ما بخشی از مراکز را به سختی تعطیل کردیم. 

وی با بیان اینکه در مواجه با کرونا با افراط و تفریط های مختلفی مواجه بودیم ادامه داد: این تصمیم که چرا شهرها را قرنطینه نکردیم مبتنی بر تصمیمات کارشناسی بوده است. باید در ارتباط با این تصمیم به شرایط آن روز و امکان پذیری و نظریه هایی که به دولت می رسید توجه کرد. البته من در این مورد تلاش می کنم گزارش مفصل و مستندی را منتشر کنم که به چهار پنج موضوع مهم که یکی از آنها قرنطینه شهر هاست بپردازم. مستندسازی خوبی دارم از کرونا انجام می دهم که منتشر می شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا حسن روحانی علی ربیعی کرونا قرنطینه قم بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزه خواری نباید یک رفتار معمولی و عادی در کشور شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان باموضوع بررسی روزه خواری و عفاف و حجاب گفت: وظیفه حاکمیت اسلامی جلوگیری از تجاهر به روزه‌خواری است و تذکر لسانی نسبت به منکرات بر همگان واجب و تکلیف شرعی است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی افزود: کشف حجاب را جرم و از مصادیق تجاهر به گناه است و بر همه مردم واجب است نسبت به کشف حجاب هم انزجار قلبی داشته باشند و هم تذکر لسانی بدهند و حاکمیت اسلامی نیز برابر با قانون با این افراد برخورد کند.

وی میان روزه خواری و تجاهر به روزه خواری تفاوت قائل شد و بیان کرد: افرادی که عذرشرعی دارند می‌توانند افطار کنند ولی نباید این کارشان در ملأ عام باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی خواستار پوشاندن رستوران‌ها و مراکز توزیع غذاها پیش از افطار شد و گفت: مراکزی غذا خوری که مجوز فعالیت دارند باید از طبخ غذا‌های کبابی در نوبت ظهر اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • یوفا تسلیم شد: لیست‌های 26 نفره برمی‌گردد!‏
  • نارضایتی شهروندان تهرانی از لایه روبی نشدن مسیل رودبار + فیلم
  • راهکاری برای غافلگیر نشدن از حسابرسی روز قیامت
  • نماینده مجلس: واریز نشدن عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد قابل قبول نیست
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • حمل و نقل دام در ایلام نیازمند اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای است
  • روزه خواری نباید یک رفتار معمولی و عادی در کشور شود
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • اوسمار ویرا چه زمانی به ایران برمی گردد؟
  • لزوم اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای برای جابجایی دام