Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@14:42:59 GMT

باید ابتدا از کرونا عبور کنیم

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۷۸۳۰

باید ابتدا از کرونا عبور کنیم

یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است برای دستیابی به اهداف در نظر گرفته شده در سال جهش تولید، باید ابتدا از بحران کرونا به سلامت عبور کنیم.

عباس آرگون در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز اقتصاد ایران همچون اقتصاد بسیاری از کشورهای دنیا، مستقیما با تبعات ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و بسیاری از بخش‌ها تحت تاثیر شیوع کرونا یا تعطیل شده‌اند یا با ظرفیتی محدود کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، برای باقی ماندن زیرساخت‌ها و فراهم کردن شرایطی که اقتصاد ایران در آن آماده جهش باشد، اولویت نخست عبور از بحران کرونا با کمترین آسیب خواهد بود. پس از سلامت مردم و جامعه، حفظ زیرساخت‌های اقتصادی بسیار مهم است.

این عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به موقعیت خاصی که کرونا در اقتصاد جهان به وجود آورده، بیان کرد: در کنار مسائل داخلی شرایط کشورهای خارجی نیز برای ما تعیین کننده خواهد بود؛ زیرا از یک سو برخی تولیدات نیاز به واردات مواد اولیه دارند که در شرایط بسته بودن مرزها، امکان پذیر نیست و از سوی دیگر بازار داخلی نیز محدود است.

آرگون ادامه داد: برای عبور از محدودیت بازار داخل، صادرات بهترین گزینه به شمار می‌رود که این موضوع نیز تحت تاثیر کرونا فعلا، با دشواری رو به رو شده است. از این رو به نظر می‌رسد نخستین گزینه و اولویت کشور، عبور از بحران کرونا خواهد بود.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌ها و مشکلات تولید در داخل کشور، توضیح داد: مسائلی همچون مشکلات محیط کسب و کار، بروکراسی پیچیده، دشواری دسترسی به تسهیلات، تغییر مداوم قوانین و دستورالعمل‌ها و محدودیت‌هایی که تحریم‌ها به وجود آورده، بخشی از مسائل دیگری است که برای دستیابی به جهش تولید باید برای آن برنامه ریزی کرد و در راستای رسیدن به این هدف، این موانع را کنار زد یا تلاش کرد که لااقل کمرنگ شوند.

به گزارش ایسنا، مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۹ را سال "جهش تولید" نام‌گذاری کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس سال جهش تولید رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۷۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است، گفت: امسال برای جهش تولید آبزیان پرورشی با مشارکت مردم برنامه‌ریزی لازم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سیدحسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم اظهار داشت: در راستای تحقق این شعار و طرح اقتصاد دریا پرورش آبزیان در بخش‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از افزایش تولید آبزیان پرورشی در استان‌های ساحلی کشور خبر داد و بیان کرد: تولید آبزیان پرورشی در دولت سیزدهم از افزایش قابل توجهی برخوردار شده به‌گونه‌ای که تولید آبزیان پرورشی از 1.2 میلیون تن در سال 1400 سال قبل به یک‌میلیون و 380 هزار تن رسید که 8 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی پرورش ماهی و میگو و سایر آبزیان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استان بوشهر در عرصه پرورش آبزیان از جمله میگو و ماهی در قفس از جایگاه مهم و ممتاز برخوردار است و اکنون عملیات پرورش میگو در سایت‌های ساحلی استان بوشهر آغاز شده است.

رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است خاطرنشان کرد: امسال برای جهش تولید آبزیان پرورشی با مشارکت مردم برنامه‌ریزی لازم شده است.

حسینی ادامه داد: با واگذاری سایت‌های پرورش ماهی و میگو و سایر آبزیان، دسترسی به تولید بیش از یک میلیون و 400 هزار تن هدف‌گذاری شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تقویت زیستگاه‌های آبزیان در سواحل را یکی دیگر از برنامه‌ها اعلام و تصریح کرد:  برای سال جاری تکثیر و رهاسازی 500 میلیون قطعه بچه ماهی هدف‌گذاری شده است.

انتهای پیام/190

  

دیگر خبرها

  • عبور ۶ هزار کیلومتر رودخانه از مناطق شهری و روستایی
  • استقرار ۴۳ تیم‌ عملیاتی برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • اقتصاد دریامحور با مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است
  • عبور تولید آلومینیوم کشور از مرز ۶۳۵ هزار تن
  • ده سرمایه‌گذاری هماهنگ برای توسعه اقتصاد ورزش
  • مشارکت مردم حلقه مفقوده اقتصاد
  • عبور بورس از بحران/ جو روانی تالار شیشه‌ای آرام شد
  • مهاجری خطاب به زیدآبادی: باید وحدت ملی برابر اسرائیل حفظ شود /فعلا دندان سر جگر بگذارید تا از این مرحله عبور کنیم
  • تغییر نگرش‌ها اولین نیاز تحقق شعار سال است
  • با سخت گیری های بانک مرکزی، جهش تولید مقدور نخواهد بود