Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@19:54:56 GMT

تعطیلی ۱۱۰ هزار واحد صنفی در البرز

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۷۹۰۷

تعطیلی ۱۱۰ هزار واحد صنفی در البرز

به گزارش خبرآنلاین استان البرز و به نقل از صدا و سیما،  بهروز حصاری گفت: با ابلاغ ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا طی مدت ۲۴ ساعت ،  ۱۱۰ هزار واحد صنفی در استان تعطیل شدند که این تعطیلی تا روز بیستم فروردین ادامه دارد.
بهروز حصاری افزود : درحال حاضر حدود ۱۵ هزار واحد صنفی شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، پمپ بنزین‌ها، داروخانه‌ها، فروشگاه‌های مرغ و گوشت، خواربارفروشان، میوه فروشان، فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی و فروشندگان لبنیات با رعایت اصول بهداشتی اجازه فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به برنامه فروش غیرحضوری واحدهای صنفی اشاره کرد و گفت : متاسفانه همه صنوف زیرساخت‌های راه اندازی این گونه فروش را ندارند.
رییس اتاق اصناف استان البرز افزود : با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مقرر شده است تا سایت و نرم افزار فروش غیرحضوری کالا تا ۱۰ روز آینده راه اندازی شود.
حصاری با اشاره به خسارت زیاد مالی و فاسد شدن کالاهای اصناف، توجه بیشتر مسوولان به واحدهای کوچک کسب و کار را خواستار شد.
نایب رییس اتاق اصناف مرکز استان البرز نیز با اشاره به دغدغه اتحادیه‌ها برای تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، گفت:هیچ گونه کمبودی وجود ندارد و تدابیر لازم برای تامین تمامی کالاهای مورد نیاز شهروندان اتخاذ شده است.
ناصر کاویانی افزود : شهروندان عزیز در صورت مشاهده مواردی از تخلف صنفی، احتکار و گرانفروشی، مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۱۸۰۷۹ واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز استان البرز اعلام کنند.
وی گفت : شهروندان می‌توانند با توجه به ساعت کاری فروشگاه‌ها بزرگ و دیگر مراکز خرید در استان البرز نسبت به تامین مایحتاج خود اقدام کنند و تا جایی که امکان دارد از مراجعه به فروشگاه‌ها و مکان‌های سربسته در ساعات پرازدحام خودداری کنند.

48

کد خبر 1370828

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز استان البرز فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد

سیاوش فولادی وندا گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۷ هزار و ۵۸۹ مورد بازرسی از واحد صنفی توزیعی – خدماتی در استان قم صورت گرفت که منجر به شناسایی ۷۰ هزار و ۴۰۲ تخلف صنفی گردید.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم افزود: از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۶۰ مورد مختص کشف کالای قاچاق بود که تشکیل ۱۹۸ پرونده به ارزش ریالی بیش‌از ۱۸ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال را به همراه داشت.

او ادامه داد: همچنین با همکاری دستگا‌هایی اعم از تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، غله و خدمات بازرگانی، بسیج، راه شهرسازی، میراث فرهنگی، دامپزشکی، فرمانداری، مرکز بهداشت، معاونت غذا و دارو و دیگر نهاد‌ها تعداد ۹ هزار و ۹۳۶ مورد بازرسی مشترک انجام شد.

فولادی وندا گفت: از این تعداد نیز یک‌هزار و ۸۹۵ پرونده به ارزش ۵۲۳ میلیارد و ۲۸۱ میلیون پرونده تشکیل گردید.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم، بیان داشت: همچنین در طی مدت یاد شده چهار هزار و ۸۴ مورد گزارش مردمی به سامانه ۱۲۴ اعلام شد که بخش قابل توجهی از آن مورد بررسی قرار گرفت.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم تاکید کرد: از عموم مردم استان قم تقاضا می‌کنیم هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر موارد را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

او ادامه داد: همچنین از شهروندان می‌خواهیم به فراخوان ثبت نام ناظران افتخاری به آدرس http://B ۲ n.ir/Nazerqom مراجعه و ثبت نام نمایند.

گفتنی‌است براساس آخرین پایش صورت گرفته، بیش از ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود می‌باشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تامین ۲میلیارد و ۲۶۸ میلیون تومان ارز در مرکز مبادله طلا و ارز
  • سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد
  • عدم رعایت قوانین صنفی چهار کافه بازی را در مشهد بست
  • الزامی شدن رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها
  • ضرورت تامین زیر ساخت ها در شهر جدید مهستان استان البرز
  • حکم تعزیرات حکومتی برای بیش از هزار واحد صنفی متخلف در امسال
  • رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها بر عهده متصدی واحد صنفی است
  • ایجاد بیش از ۱۰ هزار شغل در حوزه اصناف خراسان جنوبی
  • جلوگیری از تعطیلی ۴۳ واحد تولیدی با ورود دادگستری البرز
  • ‌خریدهای خود را از فروشگاه‌ها و مغازه‌های دارای پروانه‌های کسب انجام دهید