Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@18:53:57 GMT

واکنش پارلمان عراق به هشدارهای عادل عبدالمهدی

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۷۹۴۹

واکنش پارلمان عراق به هشدارهای عادل عبدالمهدی

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز (دوشنبه) به نگرانی‌ها و هشدارهای نخست وزیر مستعفی این کشور درباره تلاش‌ها برای حمله به برخی از پایگاه‌های نظامی و امنیتی عراق صحه گذاشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شفق‌ نیوز، کریم المحمداوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت، اطلاعاتی به دست دولت عراق رسیده که نشان می‌دهد آمریکا قصد دارد علیه حشد شعبی و گروه‌های مقاومت دست به حملات زمینی یا هوایی زده و  برخی از رهبران نظامی و حتی سیاسی را ترور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد، نگرانی‌های عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق و فرمانده نیروهای مسلح این کشور براساس اطلاعات دقیق است اما آمریکا باید بداند هرگونه اقدام خصمانه‌اش واکنش قوی مردم عراق را در پی خواهد داشت بنابراین باید نسبت به هرگونه اقدام احمقانه‌ای که ممکن است به سرش بزند، احتیاط کند.

پیش از این نخست وزیر مستعفی عراق نسبت به تحرکاتی که ممکن است منجر به اقدامات جنگی در عراق شود هشدار داد.

این هشدارهای عبدالمهدی پس از آن مطرح شد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به فرماندهان نظامی خود در عراق دستور داد برای انجام عملیات احتمالی با هدف نابودی گردان‌های حزب الله آماده شوند. واشنگتن این گردان‌ها را مسئول حمله موشکی به پایگاه نظامی التاجی در ۱۱ مارس می‌داند که در پی آن یک سرباز انگلیسی و دو سرباز آمریکایی کشته شدند.

همچنین مسؤولان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی هستند، گزارش‌های اطلاعاتی به دست آمده از عراق نشان می‌دهد که حملاتی علیه تأسیسات نظامی یا دیپلماتیک مرتبط با آمریکا طراحی شده است و گردان‌های حزب‌الله هم ویدیویی منتشر کرده و در آن اعلام کرده‌اند که نیروهای آمریکا را با تک‌تیراندازها و آر پی جی هدف قرار خواهند داد.

پیش از این آمریکا اعلام کرده بود، به دلیل شیوع ویروس کرونا تعدادی از نیروهای خود را از پایگاه‌هایش در عراق خارج می‌کند اما با طرح‌های احتمالی گردان‌های حزب‌الله و تشدید تنش‌ها، برنامه‌ریزی برای استقرار بیشتر نیروهای آمریکایی در عراق آغاز شده و در حال حاضر حدود پنج هزار سرباز در این کشور مستقر هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پارلمان عراق عادل عبدالمهدی آمريكا گردان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | عملیات‌های جدید مقاومت فلسطین در غزه با پیام درود برای ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شهاب نیوز، گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه از عملیات‌های جدید خود علیه ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

«تیپ‌های ناصر صلاح‌الدین» با انتشار فیلمی لحظه پرتاب موشک‌های ۱۰۷ به سوی پایگاه نظامی صهیونیستی «زیکیم» را به تصویر کشیدند.

در این فیلم مبارزان تیپ‌های ناصر صلاح‌الدین با نمایش نوشته‌ای، به جمهوری اسلامی ایران و حمله تنبیهی کشورمان علیه سرزمین‌های اشغالی درود فرستادند.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) نیز اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها یک بولدوزر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از نوع «دی ۹» را با گلوله «یاسین» در شرق دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه هدف قرار داده‌اند.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها در شرق دیرالبلح به شدت با نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی درگیر شده‌اند.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق در معادلات جهانی تغییر ایجاد کرد
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • ببینید | عملیات‌های جدید مقاومت فلسطین در غزه با پیام درود برای ایران
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • «وعده صادق» نشانه قدرت نیروهای نظامی و انتظامی ایران است
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • عملیات نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و غزه علیه اشغالگران