Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، فرشید وفا  افزود: با توجه به اهمیت کنترل عوامل شغلی و مرتبط با کار در پیشگیری و کاهش بار بیماری ناشی از ویروس کرونا، بسیج بهداشت حرفه‌ای در این زمینه با تاکید بر صیانت تمامی کارکنان اعم از کارگران، کارمندان اداری، مدیران، ناظران و به ویژه کادر بهداشتی و درمانی، برنامه تشدید نظارت بهداشت حرفه‌ای را به اجرا گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بر همین اساس تمامی بازرسان بهداشت حرفه‌ای حوزه بهداشت این دانشگاه، مسوولان بهداشت حرفه‌ای کارگاه‌ها و صنایع و تشکیلات بهداشت کار شامل کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار، ایستگاه بهگر، خانه بهداشت کارگری، مرکز بهداشت کار و مراکز معاینات شغلی در این زمینه فعال هستند.
وی گفت: تشدید بازرسی از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، محیط های شغلی جمعی و دارای مراجعات بسیار، محیط های کشاورزی و دامداری، کارگاه‌های روستایی و مشاغل خانگی، محل های تجمع کارگران فصلی و کودکان کار، نظارت بر عملکرد شاغلان و محیط کار بیمارستان‌ها و مراکز ارائه دهنده خدمات معاینات شغلی از اهم اقدامات در راستای کنترل این بیماری است.
وفا با قدردانی از تمامی دست اندرکاران این حوزه شامل بازرسان بهداشت حرفه‌­ای و کارشناسان بهداشت حرفه‌­ای شاغل در کارگاه‌­ها و کارخانه‌ها، بیمارستان‌­ها و سایر واحدهای کاری، آموزش ۱۱۵ هزار نفر از شاغلین، توزیع حدود ۱۵ هزار بسته آموزشی و بیش از ۱۰ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌ها، جایگاه‌های عرضه سوخت، زندان‌ها، کمپ‌­های کارگری، مراکز تجمع کارگران، بیمارستان‌­ها و مراکز خدمات جامع سلامت را از مهمترین برنامه­‌های گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای مقابله با کرونا برشمرد.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی هزار و ۴۷۵ نفر و تعداد جانباختگان بر اثر این بیماری ۲۲۲ نفر گزارش شده است.

برچسب‌ها کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد کرونا مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهداشت حرفه ای بهداشت کار کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه بازرسی بهداشتی در نوروز در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جانشین رئیس این دانشگاه در کمیته بهداشت، درمان و محیط زیست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: 701  گروه بازرسی بهداشت، درمان، دارو، دامپزشکی، انتقال خون و محیط زیست در ایام نوروز در استان فعال است.

دکتر محمدیوسف رحمتی درباره مجموعه‌های فعال در این کمیته افزود: در برنامه‌های این کمیته تخصصی در طرح سلامت نوروزی مشارکت و همکاری ۷۱ بیمارستان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی، ۸۲ مرکز دیالیز با ۸۴۲ تخت عادی و ۲۳ تخت ایزوله، ۲۱۸ درمانگاه شبانه‌روزی، ۹۰ مرکز تصویربرداری، ۸۴ مرکز، کلینیک و مطب دندانپزشکی، ۱۲۲ آزمایشگاه، ۲۶۱ مرکز بهداشتی و درمانی، ۴۰ مرکز خدمات به مزدوجان، ۴۳ مرکز هاری، ۵ پایگاه مراقبت مرزی، ۱۸۳ داروخانه شبانه‌روزی، ۸۲ داروخانه بیمارستانی، ۲۷۱ پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۴ فروند بالگرد اورژانس هوایی، ۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۰ دستگاه موتورلانس، ۱۴ مرکز انتقال خون، ۱۹۶ بازرس دامپزشکی با همکاری مرکز بهداشت خراسان رضوی را داریم.

وی با بیان اینکه برای نوروز امسال از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی خوبی در حوزه سلامت برایی ارائه خدمات شایسته و رضایت‌بخش به زائران و مجاوران امام رضا (ع) انجام شد افزود: در ارتباطات حضوری با مردم هموطنانمان از خدمات دریافتی در بخش‌های مرتبط با حوزه سلامت ابراز رضایت کرده اند و در بازدید‌های مستمر از همه مجموعه‌ها شاهد ارائه خدمات مطلوب، شایسته و باکیفیت در تمامی حوزه‌ها بوده ایم

جانشین ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعضای کمیته بهداشت و سلامت قرارگاه‌های عملیاتی ستاد‌های خدمات سفر مشهد و خراسان رضوی در ایام نوروز همه‌روزه و به صورت ۲۴ ساعته در خدمت زائران و مجاوران امام رضا (ع) و مهمانان نوروزی امام مهربانی‌ها هستند و پاسخگوی سوالات آنها در حوزه سلامت خواهند بود.

دکتر رحمتی افزود: زائران و مجاوران برای اطلاع از مراکز بهداشتی و درمانی فعال در ایام تعطیلات نوروزی به آدرس safar.mums.ac.ir مراجعه کنند.

مردم برای پاسخ سؤالات و همچنین طرح شکایات خود در حوزه سلامت می‌توانند با شماره تلفن‌های ۱۹۰، ۰۵۱۳۷۰۴۵ و ۰۵۱۳۱۴۴۹۹۰۸ و ۹ تماس بگیرند، ضمن اینکه سامانه‌های پیامکی ۱۰۰۰۸۹۱۹۰ و ۳۰۰۰۲۱۹۱ هم در این خصوص فعال است.

دیگر خبرها

  • ماجرای گوشت الاغ در یک هتل مشهد ناقص اطلاع رسانی شد
  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه بازرسی بهداشتی در نوروز در خراسان رضوی
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • مراقبت سندرومیک بیش از ۸۲ هزار نفر در پایگاه‌های مرزی خراسان رضوی
  • ۱۳۰ تیم نظارتی در طرح سلامت نوروزی خراسان رضوی فعال هستند
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • ٢۰ هزار بازدید در حوزه بهداشت انجام شده است
  • ۴۹ هزار نفر پارسال مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود