Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: نمی‌توان امتحان را حذف کرد، اما می‌شود شیوه و نوع آن را تغییر داد. باید عملکرد دانشجویان در طول ترم را سنجید و فله‌ای درس خواندن خوب نیست.

یعقوب محمدی فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص این که آیا امتحان و نمره ملاک خوبی برای محک زدن دانستنی‌های دانشجویان است یا خیر، گفت: باید به هر حال اهرمی برای افزایش بازدهی وجود داشته باشد و نمی‌توان امتحان را حذف کرد، اما می‌شود شیوه و نوع آن را تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
باید شیوه‌های ارزیابی اساتید تغییر پیدا کند. عملکرد دانشجویان باید در طول ترم سنجیده شود و به اصطلاح فله‌ای درس خواندن اصلا خوب نیست.
محمدی فر افزود: نمی‌توان گفت که ما تافته جدا بافته هستیم. نباید خودمان را از دیگران جدا بدانیم. طبیعتا امتحان جزء لاینفک دانشگاه است، اما شیوه‌های اساتید باید به روز بشود تا ملاک قبولی دانشجویان صرفا امتحان پایان ترم نباشد. ارزیابی باید مستمر و دائمی از ابتدا تا انتهای ترم باشد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان در مورد این که حداکثر درس خواندن برای یک دانشجو تا کدام مقطع و تا چه سنی است، گفت: به گفته پیامبر اکرم علم پایان ندارد و از گهواره تا زمان مرگ باید به دنبال کسب دانش بود. این یک موضوع نسبی است. علم امروز با گذشته قابل قیاس نیست. اساتید و پژوهشگران و دانشمندان هر لحظه در حال مطالعه و درس خواندن هستند. واقعیت این است که عده‌ای اصلا نیاز به دانشگاه ندارند و باید وارد صنعت بشوند. در هیچ کجای دنیا همه به دنبال گرفتن و درک دکتری نیستند و هرکس پی کشف روحیات خود است.

وی در ادامه گفت: اگر بخواهیم در تمامی این امور پیشرفت کنیم باید دخالت دولت در دانشگاه‌ها را محدود کنیم. اگر این اتفاق بیفتد می‌توان فکر پیشرفت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امتحانات امتحانات پایان ترم رئیس دانشگاه دانشگاه بوعلی سینا همدان درس خواندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۷۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پیمان صالحی افزود : بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته، خوشبختانه شیوه نامه مشوق‌های خدمتی برای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی تدوین و توسط ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد.

وی گفت:  بر اساس این شیوه نامه از این پس دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی با کسب مهارت‌های تخصصی و عمومی می‌توانند از مشوق‌های خدمتی همچون کسری خدمت، مرخصی تشویقی، تعیین سازمان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی، تعویق اعزام و اعطای یک درجه بالاتر در صورت دارا بودن صلاحیت‌های لازم و متناسب با سوابق مرتبط، بهره‌مند شوند.

صالحی افزود: سوابق و اطلاعات دوره های مهارت آموزی برگزار شده در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور باید تا دو ماه قبل از تاریخ اعزام توسط دانشجویان آماده شده و توسط دانشگاه ها مورد تایید قرار گیرد. در این راستا شیوه نامه و سامانه مربوطه در دست تهیه بوده و روش های اجرایی در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

 معاون وزیر علوم گفت: این نخستین بار است که مهارت آموزی تاثیر مستقیم در فرایند خدمت سربازی دانشجویان داشته و نیاز است دانشگاه‌ها همکاری و هماهنگی لازم را با دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت اجرای این شیوه نامه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز
  • بهبود طعم و بوی آب همدان بر عهده آبفا و آب منطقه‌ای است
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند
  • مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • ◄ غفلت بزرگ موسسه های آموزشی و دانشگاه های دریایی