Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@17:30:58 GMT

برخورد جدی با حضور در جنگل‌ها در ۱۳ بدر

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۸۶۲۵

برخورد جدی با حضور در جنگل‌ها در ۱۳ بدر

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  سازمان جنگل‌ها، سرهنگ علی عباس‌نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با قدردانی از همه کسانی که در عرصه بهداشت و درمان کشور و در طرح ملی مقابله با ویروس کرونا مجاهدانه تلاش می‌کنند و با آرزوی سلامتی برای بیماران مبتلا به کرونا ویروس، اظهار کرد: مقابله با جرایم مرتبط با سازمان جنگل‌ها از مهم‌ترین مأموریت‌های یگان حفاظت منابع طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه ساله با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز، پدیده شوم زمین‌خواری نیز افزایش می‌یابد که در این راستا پلیس پیشگیری و یگان‌های حفاظت از جنگل‌ها و مراتع در سراسر کشور با پایش مستمر، کنترل، نظارت، پیگیری و ایجاد هم‌افزایی اطلاعاتی بین سایر یگان‌های حفاظت، آمادگی خود را به بالاترین سطح افزایش داده تا به پشتوانه قانون و احکام قضائی با متخلفان قاطعانه برخورد می‌کند.

این مقام انتظامی با اشاره به متفاوت بودن تردد در محیط‌های جنگلی و عرصه های طبیعی کشور نسبت به سال گذشته، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص حاکم در جامعه و شیوع ویروس کرونا، اقدامات یگان حفاظت از جنگل‌ها نیز ۲ برابر شده و همکاران ما در تمامی یگان‌های حفاظت خصوصاً شمال کشور مأموریت دارند همزمان با انجام مأموریت‌های محموله در راستای کمک به حفظ سلامت عمومی جامعه از ترددهای بی‌مورد به جنگل‌ها و مراتع که با هدف تفریح و سرگرمی انجام می شود، به ویژه در ایام باقی مانده از تعطیلات نوروز و نیز روز طبیعت، به طور قاطع ممانعت کنند.

عباس‌نژاد تصریح کرد: همچنان که در طول سال همه دستگاه‌ها و مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی با یگان‌های حفاظت همکاری می‌کنند، انتظار داریم شهروندان  تا رفع کامل ویروس کرونا از هر گونه تجمع انسانی در محیط‌های اشاره شده خودداری و با خادمان خود در پلیس پیشگیری همکاری کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پایان گفت: شماره ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی در سراسر کشور آماده دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در حوزه منابع طبیعی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی جنگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز در رودخانه کارون شوشتر

مهدی زمانپور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر گفت: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است. 

او می‌گوید: در پی ماموریت‌های شبانه، نیرو‌های های یگان حفاظت محیط زیست در تعقیب و گریز در منطقه قلعه خان در رودخانه شطیط با متوقف کردن یک فروند قایق موتوری که در حین عملیات صید با برق بودند، ۲ نفر متخلف همراه با ۲۰ قطعه ماهی شیربت، کپور دستگیر و ادوات مربوطه ۱ عدد موتور برق، خازن و الکترو شوکور ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر ادامه داد: حفظ منابع طبیعی و ذخایر آبزیان جزو اولویت‌های اصلی بوده و همکاران محیط بان شبانه روز در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل
  • افزایش ۲۷۰ درصدی شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز در ایام نوروزی لرستان
  • در راستای حفظ اراضی ملی ۳ دستگاه خودرو سنگین به پارکینگ منتقل شدند
  • دستگیری ‌۵ هزار زمین‌ خوار در کشور
  • دستگیری ۵۰۰۰ زمین‌خوار
  • دستگیری ۵هزار زمین‌خوار در کشور/ افزایش ۳۵۳ درصدی حریق
  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز در رودخانه کارون شوشتر
  • محموله چوب قاچاق جنگلی در نشتارود توقیف شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل