Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@21:00:07 GMT

رشد شاخص بورس از تب و تاب افتاد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۸۶۳۰

رشد شاخص بورس از تب و تاب افتاد

آفتاب‌‌نیوز :

براساس معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۹۲۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۶ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۲۳۰ واحد رشد به ۱۹۵ هزار و ۲۰۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۸۱۸ واحد افزایش به ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور نیز با ۶ هزار و ۱۳۶ واحد افزایش به رقم ۷۰۵ هزار و ۶۶۱ واحد رسید، شاخص بازار اول دو هزار و ۸۳۶ واحد افزایش و شاخص بازار دوم دو هزار و ۱۴ واحد کاهش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۴۶۴ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۲۹۲ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۲۰۵ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۱۷۷ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۱۶۶ واحد و بورس کالای ایران (کالا) با ۱۶۵ واحد، بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۳۷۲ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۰۶ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۱۹۹ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۹۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۶۱ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، گلوکوزان، ملی صنایع مس ایران، سالمین، پالایش نفت اصفهان، و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۶۹ میلیون و ۴۷۲ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از یک واحد افزایش داشت و بر روی کانال هفت هزار و ۲۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۴۵۲ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۲۷ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، توکاریل (توریل) و مدیریت انرژی تابان هور (وهور) بر شاخص این بازار داشتند.

نماد گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، جنرال مکانیک (رنیک)، پالایش نفت لاوان (شاوان) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شاخص بورس بازار بورس واحد افزایش پالایش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟

طبق مجوز پذیره‌نویسی شماره ۱۲۲/۱۴۹۹۳۵ مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۵ سازمان بورس و اوراق بهادار، از تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۶، صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید (صنعت سیمان، آهک و گچ) قابل معامله در سهام، با نماد سیمانو در فهرست نرخ‌های بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

تعداد واحد‌های سرمایه‌گذاری عادی جهت پذیره‌نویسی:۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد در نظر گرفته شد و همچنین ارکان صندوق به شرح زیر است:

 مؤسسین: شرکت سبدگردان مفید، شرکت مشاور سرمایه‌گذاری ایده مفید
 مدیر: شرکت سبدگردان مفید
 متولی: مؤسسه حسابرسی رازدار
 حسابرس: مؤسسه حسابرسی بیات رایان
 بازارگردان: صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی مفید
 کارگزار بازارگردان: شرکت کارگزاری مفید

علاقمندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند به تارنمای صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید به نشانی https://mofidsectorfund.com مراجعه کنند.

منبع: مدار اقتصادی

tags # بورس سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • بورس مثبت بسته شد
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟
  • بورس قرمز شد
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد افت کرد