Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظام عباسی روز دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا در فرمانداری آستارا گفت: تاکنون ۴۲۵ بیمار مشکوک به کرونا و آنفلوآنزا بستری و از این تعداد ۳۵۵ نفر مرخص شده اند و این موفقیت حاصل همکاری مردم، فرمانداری، سپاه، اداره های مرتبط، سمن ها و رسانه هاست.

وی افزود: باید مکانی به عنوان نقاهتگاه بیماران ترخیص شده تامین کنیم تا برای پیشگیری از پراکندگی ویروس، آنها به مدت چهار هفته در نقاهتگاه استراحت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی گفت: اگر دوباره با دوره اوج یا پیک بیماری کرونا مواجه شویم، بیمارستان آستارا ظرفیت پذیرش بیماران زیاد را نخواهد داشت و باید محل جدیدی برای این امر منظور شود.

رئیس اتاق اصناف آستارا هم گفت: برخی واحدهای صنفی غیرضرور با سفارش روسای اتحادیه های صنفی فعالیت می کنند و روسای اتحادیه ها با هماهنگی فرمانداری به مقام قضایی معرفی خواهند شد.

حسین ابوالحسنی افزود: برخی قلیان سراها در خانه های شخصی فعالیت می کنند و برای برخورد با آنها به همکاری نیروی انتظامی و مقام قضایی نیاز است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۹۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

 بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا آستارا سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آستارا سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت ویروس کرونا آستارا سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۸۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سگ‌های درمانگر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

بیمارستانی در اسپانیا برای تقویت روحیه بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه از سگ‌ها کمک می‌گیرد.

به گزارش فرارو، بیمارستان دل‌مار در بارسلونا با همکاری بنیاد Affinity که در حوزه درمان با کمک حیوانات فعالیت دارد، طرحی را به صورت آزمایشی برای بهبود شرایط روحی بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان راه‌اندازی کرده است.

براساس این طرح، سگ‌های درمانگر دوبار در هفته به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به دیدن بیماران بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان می‌روند.

رویترز می‌نویسند با ورود سگ‌های درمانگر به بخش مراقبت‌های ویژه، جوئل بوئنو یکی از بیماران این بخش اشک شوق می‌ریزد.

بوئنو ۳۴ ساله می‌گوید که سرگرم شدن با سگ‌های درمانی، او را به یاد سگ خودش در خانه می‌اندازد.

او همچنین به رویترز گفت: داشتن کسی که شما را بیش از هر چیز دیگری در جهان دوست دارد عالی است.

لوسیا پیکازو، پزشک این بیمارستان نیز می‌گوید که هرچند در حال حاضر این روش درمان تنها یک فرضیه است، اما به نظر می‌رسد حال بیماران با این کار بهتر می‌شود.

پزشکان در این پروژه نمونه‌های بزاق بیماران را قبل و بعد از یک جلسه درمانی تجزیه و تحلیل می‌کنند.

آن‌ها از این طریق می‌توانند شاخص‌های استرس مانند کورتیزول همچنین شاخص‌های مربوط به سلامتی مانند اکسی توسین و سروتونین را اندازه بگیرند.

بیماران تنها کسانی نیستند که از این پروژه سود می‌برند، ماریبل ویدا که پروژه حیوان درمانی «Affinity» را رهبری می‌کند، می‌گوید بسیاری از کارکنان بخش اورژانس نیز از این‌که این حیوانات بانمک در اطرافشان هستند، لذت می‌برند.

بوئنو در مورد مزایای این نوع درمان شکی ندارد. او می‌گوید که فقط خبر احتمال ورود این سگ‌ها به بخش مراقبت‌های ویژه روحیه‌اش را بهتر کرده است.

دیگر خبرها

  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار
  • کلاهبرداری با داروی مرگ
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر
  • گلایه بیماران از افزایش قیمت داروی سفالکسین
  • افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان
  • مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی در خوزستان ۱۲ درصد کاهش داشت
  • تاثیر کریپتو بر بازار جهانی طلا/ قیمت طلا کماکان صعودی خواهد بود