Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی نیروی انتظامی گفت: پلیس با افراد متخلف در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که برای جان خود و دیگران ارزشی قائل نیستند، مماشات نکرده و در اجرای قانون، قاطع و سخت‌گیرانه برخورد خواهد کرد.

به گزارش تسنیم؛ سردار احمد نوریان درباره اقدامات نیروی انتظامی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا توسط ستاد ملی مقابله با کرونا به دستگاه‌های اجرایی و نیروی انتظامی ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: این ستاد در مصوبه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، محدودیتهایی را درباره سفر و تردد خودروها و افراد غیربومی، تعطیلی مشاغل و اصناف غیرضروری، برگزاری هرگونه مراسم و اجتماعات و فعالیت مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها قائل شده است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح از هموطنان عزیز خواسته شده، سفرهای خود را لغو کرده و از شهر محل سکونت خارج نشوند همچنین بر بازگشت افرادی که به هر دلیل اقدام به مسافرت کرده‌اند به شهرهای خودشان در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید شده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی یادآور شد: همکاران من در پلیس راهنمایی و رانندگی و مأموران انتظامی، مکلف هستند به خودروهای افراد غیربومی و غیرساکن اجازه ورود و تردد در شهرها را ندهند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کنترل ترددها و ماندن افراد در خانه، مطالبه عمومی جامعه از پلیس برای حفظ جان و سلامت مردم است که در طول این مدت به اشکال مختلف از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی و تماس و ارتباط با نیروی انتظامی بر آن تأکید شده است.

نوریان افزود: از طرف دیگر، الزامات قانونی و اجرایی کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا هم در این رابطه مسئولیتهای جدیدی در زمینه کنترل عبور و مرور در مبادی ورودی و خروجی شهرها را به عهده پلیس قرار داده است.

سخنگوی نیروی انتظامی بیان کرد: در شرایطی که شیوع ویروس کرونا به عنوان یک تهدید جدی، جان تمام شهروندان و مردم را در کشور ما و سطح جهان تهدید می‌کند و هیچ فرقی میان افراد با هر جایگاه و مقام شغلی، اجتماعی و اقتصادی وجود ندارد، همکاران من برای برقراری نظم و امنیت عمومی و کمک به تأمین سلامت و بهداشت عمومی حتی جان خود را به خطر انداخته و با فعالیت شبانه‌روزی در تلاش هستند در راستای پیشگیری، مهار و کنترل این ویروس به نظام بهداشت و درمان کشور کمک کنند تا ان‌شاءالله جامعه به شرایط عادی زندگی بازگردد.

وی بیان کرد: ما کاملاً شرایط مردم و خانواده‌ها را در طول این بحران درک می‌کنیم و می‌دانیم که روزهای سخت "در خانه ماندن" را به خاطر احترام به حقوق دیگران، تحمل می‌کنند اما گاهاً مشاهده شده برخی افراد بدون توجه به شرایط فعلی و مقررات ملی اعلام شده، با سفر کردن، گشت و گذار در شهرها و جاده‌ها و انجام کسب و کارهای غیرضروری باعث افزایش ابتلا و مرگ و میر ناشی از این ویروس می‌شوند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: چنین افرادی وقتی با اعمال قانون توسط پلیس مواجه می‌شوند، اقدام به تخلف و نقض مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی کرده و موجبات اعمال مجازاتهای قانونی را فراهم می‌کنند.

نوریان ادامه داد: متأسفانه نمونه اینگونه رفتارهای ناقض قانون، تعرض و برخورد خشن یک راننده متخلف با مأمور وظیفه‌شناس ما در مبادی کنترل تردد در یکی از شهرها بود، در این حادثه، پلیس به یک خودروی دارای پلاک غیربومی، اجازه ورود به شهر را نداده که سرنشینان خودرو با رفتار خشن، با مأمور درگیر شدند البته مرتکبان از اعمال غیرقانونی خود ابراز پشیمانی کرده اما پرونده، مسیر قانونی خود را در مراجع قانونی طی خواهد کرد.

این مقام انتظامی یادآور شد: بر اساس قانون هر فردی که نسبت به مأموران پلیس در حین انجام وظیفه، تعدی و تعرض کند، علاوه بر اعمال مجازاتهای سنگین مربوط به نقض مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی برابر با ماده 607 قانون مجازات اسلامی، مورد تعقیب کیفری قرار می‌گیرد و مرجع قضائی با آن شدیداً برخورد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه در ماده 609 نیز تأکید شده اگر در کنار تمرد از اجرای قانون، هر گونه توهین، اخلال در نظم عمومی، جرح و خسارت به مأمور صورت گیرد برای آن مجازاتهای جداگانه‌ای پیش‌بینی شده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی تأکید کرد: در عین حال که مأموران پلیس، دقیقاً نسبت به تشخیص بومی یا غیربومی بودن افراد و ترددها، با سعه صدر و خویشتن‌داری عمل خواهند کرد اما به هیچ وجه پلیس با افراد متخلف از این مقررات که برای جان خود و دیگران ارزشی قائل نیستند، مماشات نکرده و در اجرای قانون، قاطع و سخت‌گیرانه برخورد خواهد کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/0031cJ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ناجا طرح فاصله گذاری طرح فاصله گذاری اجتماعی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- سمیه اسماعیل زاده: یک نفس از سالن مسابقات تیراندازی تا نزدیکی‌های حرم امام رضا (ع) دویده بود، باجه تلفنی را دید و اولین حرفش با بغض و شوق و اشک این بود: «مادر مسابقه را بردم».

از آن روز، نزدیک به ۲۴ سال می‌گذرد و این قهرمانی‌ها ادامه دارد و این روزها نیز، خبر کسب مقام قهرمانی‌اش در مسابقات تیراندازی نیروهای مسلح کشور را می‌توان در رسانه و کانال‌های مجازی شهرستان سوادکوه دید؛ درست چند روز قبل از مسابقه بود که از او وقت مصاحبه خواستم و تنها باشگاه تیراندازی شهر زیراب محل ملاقاتمان شد.

هوا تاریک شده بود و پیش از او وارد باشگاه شدم، باشگاهی که عایداتش وقف معلولان و جانبازان است و مدیریت آن را نیز رمضان صالح‌نژاد که قهرمان پارالمپیک تیراندازی و جانباز ۷۰ درصد است بر عهده دارد.

وارد باشگاه می‌شود و اولین مواجه رو در رویم با تنها بانوی سرهنگ پلیس سوادکوه، محجوبه بهاری، کسی که همزمان هم ابهت یک سرهنگ پلیس را دارد و هم عطوفت یک بانوی مهربان.

بعد از سلام و احوالپرسی، تپانچه مخصوص تمرین تیراندازی را می‌گیرد و با هم به سالن تیراندازی می‌رویم؛ سالنی که شاید اگر در کودکیِ او در شهر وجود داشت، استعدادش در عرصه تیراندازی زودتر کشف می‌شد و علاوه بر مقام‌های کشوری، با کسب مقام در مسابقات بین‌المللی می‌توانست برای کشور افتخارآفرینی کند و خودش می‌گوید: این سالن کم نظیر در استان، با فداکاری استاد صالح‌نژاد که سرمایه‌اش را وقف کرده، ساخته شده و ایجاد امکانات برای استعدادیابی فرزندان این شهرستان، همت مسؤولان را می‌طلبد و در رابطه با من نیز، آنچه که اکنون هستم، به مدد دانشگاه افسری نیروی پلیس است که استعدادم در این عرصه کشف شد و از نیروی انتظامی ممنونم.

اتفاقی که انتخابش شد

ماجرای پلیس شدنش انگار سرنوشتش بود؛ مادرش عقیده داشت که درس باید پیش‌زمینه کار باشد و همین باعث شد که او برای رتبه خوب، دو سال پشت کنکور بماند و زمانی که رتبه خوبی آورد، مصادف با سالی شد که دانشگاه علوم انتظامی برای اولین بار پس از انقلاب، جذب نیروی زن داشت و او هم بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای، پس از معلمی و پرستاری، این رشته را انتخاب کرد و قبول شد؛ رشته‌ای که به بیان خودش موجب کشف استعدادهایش در ورزش شد، به شخصیتش وجوه جدیدی بخشید و اگر به گذشته برگردد به‌عنوان اولین رشته انتخابش می‌کند.

آمادگی جسمانی یکی از فاکتورهای مهم در نیروهای پلیس است و او یکی از بخش‌های خوب نیروی انتظامی را فعال بودن در حوزه ورزش می‌داند؛ دانشگاه علوم انتظامی، جایی که برای اولین بار با رشته‌های رزمی و تیراندازی آشنا شد و در کنار کارش در نیروی انتظامی، به مدت ۱۷ سال مستمر در لیگ کشوری حضور دارد و حاصلش بیش از ۴۰ مدال رنگارنگ در رشته‌های تیراندازی، والیبال، اسکی و آمادگی جسمانی است.

همه کسانی که به ما مراجعه می‌کنند آسیب دیده هستند و توقع دارند با صبر بالا به حرف‌هایشان گوش کنیم، همراهشان شویم و کمکشان کنیم

سرهنگ بهاری در کنار فعالیت و ورزش مستمر برای موفقیت یک پلیس، به فاکتور مهم معنویات و صبر و استقامت اشاره می‌کند و می‌گوید: همه کسانی که به ما مراجعه می‌کنند آسیب دیده هستند و توقع دارند با صبر بالا به حرف‌هایشان گوش کنیم، همراهشان شویم و کمکشان کنیم؛ پس اولین فاکتور صبر و معنویت است و بعد از آن توان جسمانی بالا که باید با فعالیت مستمر تقویت شود.

در تصور بسیاری کار پلیسی خشن است اما او به احساسات و رقت قلب نیروی پلیس اشاره می‌کند که گاه در مواجه با برخی صحنه‌های تاثرانگیز پلیس‌های مرد و زن، بغض و حتی گریه می‌کنند و می‌افزاید: با وجود این احساسات اما کار ما ایجاب می‌کند که جدی باشیم چرا که اگر جدیت نباشد، تابعیت هم نیست؛ همچون ناظم یا معلمی که برای اداره خوب مدرسه یا کلاس و توجه دانش‌آموز به درس، امر و عتاب دارد و این رفتار دال بر خشونت آنها نیست.

کار در نیروی انتظامی را نه تنها منافی ظرافت زنانه نمی‌داند بلکه بر این عقیده است که دلیل جذب نیروی زن در نیروی انتظامی این است تا آنها بتوانند مامن و پناهگاهی برای بانوان مراجعه‌کننده به مراکز انتظامی باشند و این بانوان راحت‌تر بتوانند مشکلاتشان را بیان کنند؛ امری که از همان اولین مأموریت به آن رسیده است.

اولین تجربه‌های کاری عموماً سخت و پراضطراب است؛ خصوصاً در شغل‌هایی که مردانه می‌نماید و باید ثابت کنی که به‌عنوان یک زن از پس کار بر می‌آیی و اولین تجربه مأموریتی این بانوی پلیس، همراهی با یک زن متهم به قتل و ماندن در کنارش برای یک شب بود؛ از نگرانی‌هایش می‌گوید، اینکه مدام حواسش به این بود که او چه عکس‌العملی دارد و چطور می‌تواند ماموریتش را به درستی انجام دهد اما کم کم به این دید رسید که هرچند او یک قاتل است اما باید با او صحبت انسان‌دوستانه داشته باشد تا همه چیز در آرامش پیش برود و در همان اولین مأموریت پی برد که به پلیس زن نیاز است چراکه حتی یک مجرم زن هم ترجیح می‌دهد که یک همراه پلیس زن داشته باشد.

تمام دخترانی که اطرافش هستند، بواسطه دیدن او علاقمند به حرفه پلیسی هستند، و این بانوی سرهنگ می‌گوید: هر وقت که به مدارس برای صحبت می‌روم؛ ابتدا دخترها از اینکه یک خانم پلیس است، تعجب می‌کنند و بعد کنجکاوانه می‌پرسند که می‌خواهیم پلیس شویم و من واقعیت کار را می‌گویم هم سختی‌ها و هم خوشی‌ها اما به همه (چه دختر و چه پسر) توصیه می‌کنم اول خودشان را بشناسند تا انتخاب درست داشته باشند و بتوانند موفق شوند.

در کنار یک زن موفق، یک مرد خوب وجود دارد

ورزش قهرمانی، کار مدیریتی در نیروی انتظامی، مادری، همسرداری و ارتباطات خانوادگی، وقتی می‌پرسم پیشبرد همه اینها با هم چگونه میسر شده؟ او برنامه‌ریزی، سخت کوشی و حمایت خانواده و همسر را مهم می‌داند و می‌گوید: اول برنامه‌ریزی، وقتی در دانشگاه افسری درس می‌خوانی یک سین کاری هر روز تکرار می‌شود و من بعد از ۲۴ سال همچنان ساعت ۵ بیدار می‌شوم و تا ساعت هفت که سرکار بروم یک سری کارهای مشخص را انجام می‌دهم و بعد از آن هم تا شب برنامه‌ام مشخص است، دوم سختکوشی، پس از قبولی در دانشگاه، در رشته‌های ورزشی مرتبط با کار انتظامی کارت مربیگری گرفتم و وارد مسابقات قهرمانی شدم و خودم را به‌عنوان پلیسی که می‌تواند در این رشته‌ها موفق شود نشان دادم و در کنارش وقتی که صاحب فرزند شدم کنار مسؤولیت کاری، از تلاش در حوزه ورزش دست نکشیدم و کار و ورزش نیز موجب نشد که وظیفه مادری خود را فراموش کنم و البته حمایت مادر و پدرم و همسرم غیرقابل انکار است.

همسرش نیز مانند خودش پلیس و ورزشکار است؛ یک دوست، یک همراه و یک مشوق و به بیان خودش در کنار یک زن موفق یک مرد خوب وجود دارد و می‌گوید: بواسطه ورزش قهرمانی و شغلمان، سفر و انتقالی زیادی داشته‌ایم و در این مسیر، همسر و والدینم بسیار کمک کار بوده‌اند، حتی می‌توانم بگویم من تا قبل از ازدواج، در حوزه ورزش در شهرستانم کمتر شناخته شده بودم و همسرم مبلغ من شد و با وجودی که خودش رزمی کار و قهرمانی جهان دارد اما بسیار سعی کرده است که راه را برای من هموار کند.

یک دلواپسیِ ناب

شهرستان سوادکوه امکانات چندانی ندارد و شهرهای کوچکی مانند زیراب و پل‌سفید، چندان که باید برای بانوان امکانات ورزشی در هر زمان مهیا نیست و همین بهانه‌ای شد تا او و همسرش، زیرزمین خانه‌شان را تبدیل به یک باشگاه کوچک کنند؛ جایی که با هم ورزش می‌کنند و استرس یک روز کاری را می‌زدایند و حتی دختر کوچکشان هم یاد گرفته که انرژی‌اش را آنجا تخلیه کند و به بیان او، ما هر سه باهم در آنجا ورزش می‌کنیم و به هم یاد داده‌ایم که چگونه در کنار هم به آرامش و مسرت برسیم.

سرهنگ بهاری، با تمام ابهت پلیسی و مهارت ورزشی‌اش وقتی از فرزندش صحبت می‌کند، پر از احساس مادرانه و دغدغه می‌شود؛ با وجود گذراندن روزهایی که برای تمرین از دیوار ۳۰ متری با طناب بالا می‌رفته، همواره با ورزش‌های رزمی خود را از نظر بدنی آماده نگه می‌دارد و در مهارت تیراندازی در میان همکارانش حرفی برای گفتن دارد اما در برابر فرزندش پر از دلواپسیِ نابِ مادرانه است و می‌گوید: همیشه در این فکرم که اگر اتفاقی برای من بیفتد فرزندم چه می‌شود؟ چراکه می‌دانم اکنون که من به اینجا رسیده‌ام به مدد حمایت مادر و پدرم بوده است و اولین تماسم پس از پیروزی در مسابقه با مادرم بوده و حالا دوست دارم این حمایت‌ها را برای فرزندم داشته باشم تا روزی او با شوق، خبر موفقیتش را به من بگوید.

کد خبر 6086984

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است
  • کشف ۲تن شکر قاچاق در رودسر
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد